Professoren Skrevet Desember 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2008 Har en 01 modell Galaxy med en 1,9 liters TDI motor (ww) Denne er chipet til 365 Nm og 155 hk. Bilen gikk som ei kule til og begynne med, men nå har den mistet all effekt opp til 2000 omdr. Da kommer den som ei kule! Noen ganger kan den også gå i nødmodus. Da får man 60 på flat vei.... Hva kan dette skyldes? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VilleW Skrevet Desember 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2008 Kan spørre en Ford-mekaniker når jeg kommer på jobben; kanskje de har vært borti det før :) Siter 1988 Golf II aka. Helene Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå" Øge: "Kunne vært lengre..." Tollak: "Å?" Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Professoren Skrevet Desember 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2008 Kan spørre en Ford-mekaniker når jeg kommer på jobben; kanskje de har vært borti det før :) Ja, det var det første jeg gjorde når jeg kom fra ferie i høst. Men må innrømme at jeg ikke ble veldig imponert av svarene. Det hadde vært helt greit dersom de sa at de ikke hadde peiling. Jeg har hatt bil og skrudd bil i 20 år, men er nok litt på etterskudd når det gjelder elektronikk. Bilen skal normalt dra godt fra 1250 omdr. og opp til rødmerkinga. Da jeg fikk problemet på ferie i sommer gikk motoren i nødprogram med campingvogna etter. Vi kan si at det gikk sakte de siste 38 milene på tur til Sverige. Et vennepar vi kjørte sammen med kom frem 2,5 timer før oss..... I Sverige fikk jeg byttet en sensor i motorstyringen og da ble bilen god som ny i 15 mil. Da byttet jeg luftfilter og fikk en "ny" bil. Den fungerte da i ca. 200 mil uten problemer. Den føltes dog noe latere enn vanlig. Min teori er at det kan være luftmengdemåleren som er gåen. Men jeg er som sagt ikke noen gud på elektronikk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ian928 Skrevet Desember 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2008 En enkel første sjekk du kan gjøre selv er jo å nappe ut pluggen i luftmengdemåleren og se om dette påvirker hvordan bilen oppfører seg. Siter Ian 1998 Range Rover 4,6HSE, 1989 Porsche 944 Turbo, 1980 Porsche 928S 1979 Volvo 245, 1965 Triumph Spitfire4 Mk2, 1964 Triumph Spitfire4 Prosjekt 1956 Land Rover 86" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ice3d Skrevet Desember 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2008 Da har du jo fått deg gratis stall-speed! :D Bare en fordel det! :race Siter Go your own way! 87 Pontiac Firebird Trans Am 91 Chrysler Saratoga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fres Skrevet Desember 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2008 Setter en knapp på lmm, jeg vet CRC selger lmm rensespray på boks til en 200 lapp, kansje værdt å prøve å spraye tråden med den? Orginalt luftfilter eller åpent? Bosch lmm på disse? Siter Signatur.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bue Skrevet Desember 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2008 Har noen lignende problemer med bilen min. Ofte lite kraft før rundt 2000 omdr. og dør ut fra rundt 2500 omdr. og oppover på 3. gir og høyere. Prøvde å koble ut LMM og da gikk bilen veldig mye bedre og trakk jevnt og fint opp til 4000 omr. Er det da helt sikkert at LMM er gått, eller kan det være andre ting? Siter [ ] 1999 Alfa Romeo 166 2.0 TS [x] 2001 Volvo V40 1.9D [x] 1996 Volvo 460 1.7i Turbo Intercooler [x] 1974 VW 1300S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fres Skrevet Desember 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2008 Helt sikkert LMM, kom også på at gammle bilen min V70'n med 2.5tdi vag motor hadde samme problemet når jeg satt på KCR "boks" chipping.. Denne havnet derfor i retur hos selger ganske fort! Siter Signatur.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Professoren Skrevet Desember 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2008 Setter en knapp på lmm, jeg vet CRC selger lmm rensespray på boks til en 200 lapp, kansje værdt å prøve å spraye tråden med den? Orginalt luftfilter eller åpent? Bosch lmm på disse? Ja, er av den ivrige sorten og har montert KN. Det er bosch lmm på denne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fres Skrevet Desember 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2008 Bosch og åpent filter uansett merke er ikke en god match! Da er nok lmm tatt kvelden, kjøp ny og monter panelfilter igjen istede, det er mitt tips ;) Siter Signatur.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
otis Skrevet Desember 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2008 Funker vel bra med åpent "kon-filter", om det ikke er satt inn med olje, slik som Apexi. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fres Skrevet Desember 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2008 Nei, for av erfaring virker det som bosch sine lmm tråder er så tynne at de ikke tåler en dritt hehe Siter Signatur.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Professoren Skrevet Desember 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2008 Fasit: Byttet lmm i dag. HELT ny bil! Har aldri hørt at man ikke kunne bruke KN filter? Men det kan hende at dette er et generelt problem? Bilen funker i alle fall helt ok nå. Takk for hjelpen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
technobreath Skrevet Desember 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2008 KN filter selges vel ofte som et sett med egen LMM og filter og slanger tilpasset bilmodell. Siter Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil Toyota Carina 2 1986 - Solgt Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bulken Skrevet Desember 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2008 Ved montering av eks. KN-filter mener jeg det er viktig å feste både filter og lmm godt sånn at ikke tråden i lmm blir ristet av! kanskje lurt å ikke bruke filteret på noen dager etter man har hatt på olje. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg