Gå til innhold

-=xTra=- Turbokonvertering av Renaut 19!

Ranger emnet


-=xTra=-

Anbefalte innlegg

Har alerede såvidt startet ett litt spesielt prosjet med å turbokonvertere en ganske vanlig Renault 19 1,4e kombi.

 

Er klar over at det er mange som bare synes dette bare er bortkastet bruk av penger, men hele grunnen til at jeg gjør dette er for å lære og skaffe meg erfaring om hvordan dette gjøres slik at jeg kan gjøre det samme på min neste og litt dyrere bil:) Dette prosjektet skal være så billig som mulig, så litt testing av biltemavarer blir det:D

 

 

Fikk en T25 turbo og intercooler fra en 200sx av en kar fra verkstedet jeg leier plass hos, så dette blir brukt.

 

Dette skal gjøres:

 

*Sette inn T25 turboen

*ic

*dumpventil

*Lage grenrør (finnes naturligvis ikke noe til R19)

*Ekstrasprut(noen flere dyser)på det orginale insuget

eller

*Nytt insug og det som trengs til det

 

Og vis bilen starter og alt fungerer fint så blir det kanskje stivere dempere på også, men det får tiden vise

 

Dette SKAL være ferdig/kjørbar stand innen april 2009 eller litt senere, kommer ann på om jeg skal inn i militæret, ellers blir bilen spiker..

 

 

 

 

Som sagt er det ikke gjort så mye ennå. Hittil bare fått løftet bilen på bukker, tappet olje fra motor og girkasse og skrudd løs gamle manifoilden. Skal prøve å fikse noen bilder så fort som mulig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja tenkte litt på å gjøre det også.. Det er jo absolutt den kjappeste løsningen.

 

Men så så jeg en svenske på et annet forum som lagde grenrør fra bunn av med hjemmelaga flens, og det så ikke så forferdelig vanskelig ut, men da mye jobb:D Så jeg dro i går til bilextra og kjøpte 12stk 90 graders bøyer i 2", og det er jo selvsagt for stor dimensjon.

 

Er det noen som vet hvor dem selger mindre dimensjoner av disse grenrørsbøyene?

Det minste Bilextra og svendsen eksos hadde var 2".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har startet på nå er å lage grenrøret. Dette skal jeg bli ferdig med så fort som mulig slik at jeg får plassert turboen på ønsket plass, så er det bare å få skrudd ut motoren og bytte toppakning og lage oljeretur:)

 

Så var en tur på verkstedet i dag å fikk lagd meg flenser til avgassportene, som jeg faktisk ble ganske fornøyd med til å være første gang jeg lager noe sånt.

Da var det fram med vinkelkutteren og litt tålmodighet!!

Er bare den til høyre som er ferdig. må selvfølgelig borre hull i de to andre;)

 

IMAG0009.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser jo virkelig bra ut! blir morro å se når den blir ferdig;) Stå på dette kan bli bra;) Men bare pass på driv linjen din! var en kompis som prøvde noe av det samme på en Renault Laguna 2.0 RXE, og det meste brøyt sammen for å si det slikt!

 

Men stå på så blir det nokk bra;)

hehe artig at det er noen andre som også har prøvd seg på Renault:) Synes egentlig at det er fine biler å kjøre :P

 

Lagunaen til kompisen din klarte konverteringen eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe artig at det er noen andre som også har prøvd seg på Renault:) Synes egentlig at det er fine biler å kjøre :P

 

Lagunaen til kompisen din klarte konverteringen eller?

 

Joda, klarte den greit, var min før så hadd gjort litt med den før han tokk over den, men akkurat nå står den godt parkert på verksted med nedribba motor rom (forsterking osv) litt for mye vandring på chasiet enda.. så er det vist planer om å kansje få RWD på den, noe som kommer litt å bli ekstremt morro å se den gammle "familie" bilen til mor og far i heftig sladd på Rudskogen;)

 

Blir vel en shikkelig ulv i fåreklær d du..

Mercedes Benz E280

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår