Gå til innhold

Merce202

Bruker
  • Innholdsteller

    11
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Merce202

  • Bursdag 08/16/1989

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    BIL
  • Modell (eks S4)
    W202
  • Biltype (eks Audi)
    Mercedes-Benz
  • Årsmodell (eks 1995)
    1999
  • Yrke eller sivil status
    Bil mek. 2.år
  • Motor (eks 1.6)
    1.8(T)
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Ettermont. turbo

Contact Methods

  • Bosted
    Nannestad

Merce202's Achievements

  1. bare å skru ut skruen det, og dra motor'n på starter'n så seru om olje spruten står opp av motor rommet vettu;)
  2. Bare pass på at oljeretur i fra turbo renner ut i bunnpanna ovenfor olje nivået, hvis ikke bygger bare olja seg oppover retur røret og olja presses bare ut i lagra på turboen, ut i eksos og innsug og det ryker BLÅTT ;) med mindre kan du bruke pumpe på retur siden med d er så å si unødvendig når turboen har så høy monterings høyde:) selv borra jeg hull i motorblokka for å være sikker på å komme over olje nivået.. men på mercen var olje nivået nesten helt i kanten på bunnpanne og motorblokk., men mange biler gjør det ikke det.. ellers kult prosjekt, stå på!
  3. Åssen har du kont. plugger, pluggkabler, coil, fordeler, m.m.? Kont. belastningsensor. Eksos lekk før O2 sonde vil bare gi en fet blanding!
  4. luftfilteret eller map sensoren!?
  5. Nei, har ingen tråd. Er så lat at jeg ikke gidder lage en:P Har satt inn orginal motor igjen. Men har planer om å bygge opp turbo motoren igjen med smidd innmat, når penga strekker til det:D Og kanskje med datasprut Hele motoren var egentlig bare et prøv og feil prosjekt for å sjekke, er egentlig ikke en turbo aktuell bil, automat og alt annet feil:P eneste kule med bilen er clean look stylinga:D
  6. ja større lmm er en god ide. men må ordne lavere komp. på mortoren, 10,4:1 er litt alt for høyt. tok knekken på et stempelt i går. air/fuel er grei men skal senke tenningen. C180=1,8L 111.921 motor Effekt= litt usikker rundt 150 tenker jeg
  7. Hehe alt er mulig, har selv ettermontert turbo på bilen min:) Men denne bilen mener jeg å ha sett et turbo kit til:D Fant desverre ikke siden i farten
  8. VEl. var det meg ville jeg kjøpt nytt mens jeg hadde det oppe. +for å være på den sikre siden:) sjekk også oljenivå;) toppakning?
  9. Merce202

    Starter ikke

    Er med Greddyspeed på denne ja. satser mest på at det er Svinghjulssensor eller brudd i ledningsnett :m'm:
  10. Hei! Jeg har ettermontert turbo på min mercedes w202 med 111 motor. Alt fungerer fint og jeg har skrudd opp bensin mengden til hakk 3 og lader ca 0.6 bar. Eneste problemet jeg har er at jeg får feilkode på luftmassemåleren og bilen går inn i nød prog. Med god tro byttet jeg luftmassemåleren(for de er jo ORGINALT DÅRLIGE:P) i håp om at det ville gå bedre og det gjorde det i ca 20 min for den hoppet tilbake i nød prog. og filkodene kommer igjen:( lurte på om jeg skal bruke en massemåler fra en kompressor motor eller montere massemåleren etter turboen? noen som har vært borti noe liknende før? Skal også prøve å senke tenning litt(hører ingen tenningsbank men kan det føre til feil på lmm kanskje?)!! Takker for svar
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår