Gå til innhold

-=xTra=-

Bruker
  • Innholdsteller

    45
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om -=xTra=-

  • Bursdag 07/24/1988

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    19
  • Biltype (eks Audi)
    Renault
  • Årsmodell (eks 1995)
    1993
  • Yrke eller sivil status
    Elektrikker
  • Motor (eks 1.6)
    1,8
  • Fylke
    Akershus

Contact Methods

  • Bosted
    Lørenskog

-=xTra=-'s Achievements

  1. Dem selger verkstedhåndbok på biltema til den bilen, og der er det koblingsskjema ;)
  2. En kompis av meg har en 106 som han sliter med å få start på.. vi har målt kontaktene på pumpa, og der viste det seg at det ikke var noe spenning.. Byttet da sikring til bensinpumpen grunnet at den som sto i, så jævelig sliten ut, men uten hell! Kan det være noe relè til pumpa, og i såfall være at det er den som kan ha gått og der problemet ligger? Noen som har peiling på hva feilen kan være, eller noen tips til feilsøking?:pray
  3. Er bosch singel-point innsprut på den eller? Har du gjort noe med MAP-sensoren for å få motoren til å funke med overtrykk? :burger:
  4. Var å kjørte til øvelse i militæret da jeg kom over denne lastebilen som sto parkert på en bensinstasjon ved motorveien. Husker ikke helt hvor bildet ble tatt, men vet ikke om det er helt normalt å feste en lastebilhenger på denne måten:P hehe
  5. IC'en var fra en 2oosx s14.. Synes den var ganske liten til å være til en sånn bil, hehe..
  6. Var egentlig litt dyrere enn forventet der.. Måtte ut med ca 1100kr 12 stk bøyer. Har ikke helt peiling på metall å sånt, men vet bare at det var rustfritt stål :P hehe.. ja sant nok, kan prøve det:)
  7. hmm angående hull i motorblokk.. Så tilfeldig bak på motoren min en skrue som gikk inn i blokka.. kan det tenkes at dette er no olje trykk eller retur? for sliter litt nå med å skaffe oljetrykk til turboen! Var hos Tess for en stund siden og lurte på om dem fikk laget noen slanger som jeg fikk satt fast på y-stykket jeg hadde kjøpt, men det klarte dem ikke å gjøre. :S
  8. Jeg og en kamerat sliter med å få start på Escorten hans som plutselig ikke ville starte mer. Har byttet tennplugger selv om de gamle så helt fine ut. Har prøvd å taue den i gang i ca 4km uten å lykkes :P Noen som har peiling på disse gassermotorene og kan tenke seg hva som er problemet? :D Det er en forholdsvis strøken 83 mod som har gått 163000 km. Bilen ble kjøpt av en gammel mann som hadde hatt den helt siden den var ny! Takker for svar! babyhmm?
  9. Bestilte meg foresten denne bredbåndslamdaen fra innovatemotorsports. Den kom på $320,29 ca. 2200kr http://www.innovatemotorsports.com/products/db.php Så det neste jeg trenger er en bensintrykksregulator :) Noen som vet hvor jeg kan få tak i en justerbar litt rimelig? Var også på biltema å kjøpte meg scoop som vist på bildet jeg la ut.. Tenkte å få kuttet ut en større åpning å støpe det inn i panseret jeg skal støpe:D
  10. Bare å gjøre det! 240 er jo kjent for å ha deler som holder. Grunnen til at jeg gjør dette på en Renault 19 er fordi det var den eneste bilen jeg hadde til overs etter som jeg fikk firmabil. Innspruten er ikke noe problem ved ett billig bygg. Er bare å ta f.eks 4 kaldstartsdyser, og hver dyse leverer ca 15-20hk, dem er til for å gi litt ekstra bensin når motoren er kald. Bare å sveise dem fast på trykkrøret etter ic'n. Du må også sette på en trykkbryter som slår inn når turboen begynner å lade ved f.eks 0,3-0,4 bar, som kobles til ett relè som dysene er koblet til slik at dem begynner å sprute. Som trykkbryter kan du bruke en oljetrykksføler, dem slår inn ved rund 0,3 bar, det gjør oljetrykksføleren min :) Kan sikkert få fikset noe koblingsskjema til det! Akkurat ekstrasprut fant jeg ut passa dårlig til innsuget mitt grunnet at jeg hadde mono-point innsug(Akkurat den samme som sitter på golf3 1,8) med luftmengdemåler på innsuget. Vet ikke hvor bra det er for denne måleren å få bensinsprut på seg? :watchout Er heller ikke så dumt å kjøpe en bredbåndslambda slik at man kan se om motoren får for lite eller for mye bensin!
  11. ja må jo prøve! Bra blir det ikke, har hørt at drivakslingene ikke tåler mer enn 120hk.. Så får håpe jeg ikke får mer hester enn det:drive2
  12. hehe takk! er bare morro å mekke! Tenker du på den tappen på bunnpanna? Tror det skal være fin flyt fra turbo og til bunnpanna da disse er rett ovenfor hverandre.. Kan prøve å få tatt noen bilder når jeg drar opp dit så kan du vurdere :)
  13. Etter som det blir toppmontert ic må jeg ha scoop. Er ikke helt sikker på om jeg skal bruke det orginale panseret eller å støpe meg ett nytt ett med scoop i, det får tidene vise.. Går det ann å bruke scoopet fra biltema eller blir dette for lite med tanke på luftgjennomstrømning? :wonder: Noen som har noe forslag? :)
  14. Er lenge siden jeg har vært her å oppdatert det som er blitt gjort, men nå skal jeg legge ut noen bilder igjen :) Det som har blitt gjort siden sist er at jeg har satt inn motor, satt på div. deler på fronten laget elbow til 2,5", laget feste til toppmontert intercooler og trekt grenrør med eksosbandasje. Grunnen til at det ble toppmontert ic var at rørene på ic'n jeg skulle bruke kom borti radiatoren, så måtte finne på noe annet smart:D slik ble elbowen. Gadd ikke å bruke mer tid på å slipe! liten ic, men fungerer vel til mitt lille formål.. sånn ble det! Må bare pynte litt på braketten til intercooleren :P
  15. Var en tur på verkstedet i dag og fikk gjort en del ting, bland annet *laget oljeretur i bunnpanne *laget flens til oljereturen på turboen *laget ny flens til hjemmelaget elbow *laget rør til oljeretur av 1,5mm stålplate :D (grunnet at det var søndag og alt var stengt) Legger ut noen bilder :) Returflens til turbo Oljereturen ble sånn her.. var litt vanskelig å komme til å sveise, så ble litt kladdete :P Også ikke minst flensen til elbow'en
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår