Gå til innhold

-=xTra=- Turbokonvertering av Renaut 19!

Ranger emnet


-=xTra=-

Anbefalte innlegg

Har vært litt stille her fra min side grunnet mye å gjøre på jobben pluss at jeg har ventet på faktura på grenrørsbøyer fra kl-racing.se. Men fant ut at det ble litt for dyrt med ca. 1800kr i for 12 bøyer og ett rett rør, men da inkludert frakt, toll, moms og overføring av penger, vis det ikke er jeg som er helt på jorde til å regne da?:shake

 

Noen som vet om hvor man kan få tak i billige brukbare bøyer her i norge, eller hva som lønner seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hør med din lokale "litt store" rørleggerfirma om de har no rustfritt eller syrefast biter som skal kastes som du kan få eller kjøpe, et forslag bare, har mye syrefast fra 1" til 10" og oppover på jobben

MB 200TE 90'

x Daihatsu Charade 1.3 dx x BMW E34 520iA 24v x Opel Astra 1.7TDI x BMW E46 316i Facelift x BMW E34 520i 12v x Opel Kadett 1.6I Dream

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, klarte den greit, var min før så hadd gjort litt med den før han tokk over den, men akkurat nå står den godt parkert på verksted med nedribba motor rom (forsterking osv) litt for mye vandring på chasiet enda.. så er det vist planer om å kansje få RWD på den, noe som kommer litt å bli ekstremt morro å se den gammle "familie" bilen til mor og far i heftig sladd på Rudskogen;)

 

Blir vel en shikkelig ulv i fåreklær d du..

 

Haha spennende prosjet det da.

Hadde Lagune som familiebil før for en del år siden, jeg var liten så satt bare i baksetet, men det var en god bil å sitte i :)

 

Men litt spesielt med Laguna RWD da, ikke alle som har:roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hør med din lokale "litt store" rørleggerfirma om de har no rustfritt eller syrefast biter som skal kastes som du kan få eller kjøpe, et forslag bare, har mye syrefast fra 1" til 10" og oppover på jobben

 

Ja det var kanskje ikke så dumt!

Firmaet vårt ligger også vegg i vegg med et rørleggerfirma, skal høre med dem i morgen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det jeg hadde tatt utgangspunkt i å gjøre til jeg fant ut at den orginale dysa (har mono-point injection) bruker et trykk på 1,06 bar. Men er vel ikke verre enn å sette på en bensintrykksregulator på ekstradysene?

 

Har også fundert litt å lage nytt innsug og få èn dyse til hver sylinder.

*Vil dette gå med den orginale motorstyringen? :watchout

 

Driver å finner ut hva som hadde vært artig å gjort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det som har blitt gjort siden sist er at jeg har fått laget ferdig grenrøret, byttet toppakning, ny regreim og løpehjul :)

 

Ble faktisk litt førnøyd etter som jeg aldrig har sveiset noe før, men det var morsomt å få gjort dette også.

 

Kommer snart til å begynne på å lage ny eksos i 2,5" og med bredbåndslamda :D

 

IMAG0017.jpg

 

IMAG0020.jpg

 

IMAG0022.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur på verkstedet i dag og fikk gjort en del ting, bland annet

 

*laget oljeretur i bunnpanne

*laget flens til oljereturen på turboen

*laget ny flens til hjemmelaget elbow

*laget rør til oljeretur av 1,5mm stålplate :D (grunnet at det var søndag og alt var stengt)

 

Legger ut noen bilder :)

 

Returflens til turbo

IMAG0026.jpg

 

Oljereturen ble sånn her.. var litt vanskelig å komme til å sveise, så ble litt kladdete :P

IMAG0024.jpg

 

Også ikke minst flensen til elbow'en

IMAG0023.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår