Gå til innhold

lavbueskjermer?

Ranger emnet


bosolhaug

Anbefalte innlegg

Mener å huske at 142 min var en 72mod.

Den hadde org. monterte skjermer med lav bue.

Det er vel i 73 at det kommer nye fangere,blinklys lenger opp på skjermen,dash,baklykter osv..

 

Men seriøst 4 lapper for to skjermer!!??

 

Min ble vrak etter en kollisjon, solgte de skjermene for 600 pr. stk.

Strøkne var de og! Men det er over ti år siden da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i 73 kom det helt nye typen forskjerm ja.

Jeg lurer på om det er en miks av hvilket år disse med lav bue forsvant avhengig om det er 2 dørs eller 4 dørs bil

Min 72mod har ikke lavbue skjermer.

Det finnes faktisk også orginale framskjermer i galssfiber...

Tyggern:04 V70N titanium sport edition

96 945 turbo(bruks kjærre)

01 VW polo 6n2 colour concept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei det gjør jeg ikke. hvis bilen din har lavbueskjermer så er de ettermontert.

 

LES FØLGENDE... det hele henger sammen med at fra og med 71 er hjulbasen forlenget med 2cm..

 

Med 1971 års modeller började Volvo dela upp sin 140-serie inte bara i 142, 144 och 145 utan även i "underserier" med olika utrustning och egna beteckningar. För samtliga vagnar i serien gällde att axelavståndet hade ökats till 262 cm (gamla var 260 cm), för att man skulle få plats med olika specialdäck.

Samtliga bilar fick en ny kylare med 25 % större kylarea och luftspalter i frontplåten under stötfångaren. Ett nytt utförande på övre kulleden gav plats för bredare fälgar, och hjulöppningarna i skärmarna blev något större.

"Basmodellerna" av 142, 144 och 145 fick behålla den gamla grillen, fick en ny enklare klädseltyp och modifierade växellådor.

"de-Luxe"-vagnarna (som senare kom att kallas DL) hade fått en ny mattlackerad grill med det gamla Volvo-märket på snedden tvärs över.

Tyggern:04 V70N titanium sport edition

96 945 turbo(bruks kjærre)

01 VW polo 6n2 colour concept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ace: Hvis du ser på bildet jeg la ut noen poster opp, ser du en skjerm med høy hjulbue og lavt plassert blink! (den grønne)

 

Da var vi vel enige om den saken, eller hur? Godt vi har folk som tyggern, som vet, og kommer med skikkelige fakta!

 

edit: blinklyset er ikke synlig på bildet av skjermene, så dere får nesten bare stole på meg når jeg sier at den med høy bue også har lavt plassert blinklys... ;)

I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy! -Tom Waits

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåh du! Stole på deg!? Den må du nok lenger ut på landet med gitt!! hehe..

 

Sa jeg kunne ikke huske å ha sett (etterlyste i grunn bare et bilde for å stille nysgjerrigheten min) og ikke at noen hadde feil.

 

Jeg har jo innsett at min 72mod. ikke ble levert med lavbueskjermer org.!

 

Selv om den var strøken aldri kræsjet og 99,9% prosent rustfri hele sin levetid,kun hadde hatt en eier før meg og det var til alt overmål en gammel dame! Kunne ikke i min villeste fantasi se for meg at hun kosmetikktrimma volvo'n sin.

 

Men der tok jeg feil,så ille kan man altså feilbedømme folk.

kan jo være at barnebarnet hennes hadde en finger eller fire med i spillet der da, han sto riktignok ikke oppført som eier av bilen. Men han hadde nok både kjørt og skrudd litt på den bilen ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenger ut på landet enn jeg bor, finnes det ikke internett! Hehe... Var ikke bare mynta på deg den siste der, jeg var usikker selv jeg, før tyggern kom og rydda opp! Men det er ufattelig mange biler som må ha fått bytta skjermer da. Den grønne jeg la ut bilde av f.eks, kommer fra en -69 modell. Men den er bytta, er feil farge under. Har inntrykk av at lavskjermene er mer utsatt for rust enn de senere utgavene, kanskje det er en grunn til at mange er bytta. Men det er kanskje bare fordi jeg holder på å lappe sammen mine egne om dagen... :)

I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy! -Tom Waits

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår