Gå til innhold

Ang. Ligge for nært forrankjørende

Ranger emnet


SaSSeR

Anbefalte innlegg

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Men hvis alle har 10 meters avstand mellom hver bil istedenfor 5 meter så vil køen bli dobbelt så lang? Hva om en bil litt lengre bak skal av på en avkjørsel litt lengre fremme? Hvis alle bilene i køen hadde holdt litt mindre avstand så ville han kommet seg inn ville ikke han? Hvis det er flere biler som skal inn samme avkjørsel eller andre avkjørsler så ville køen lettet fortere? Er ikke så vanskelig og forstå er det? Og hvis det er mye rundkjøringer og lyskryss lengre bak så vil køen forplante seg mye mer enn nødvendig. All trafikk som egentlig skal andre steder enn der køen går må stå i akkurat samme køen fordi innkjørslene er blokket. Flyt er viktig, men å holde for mye avstand hjelper ingen andre enn akkurat deg selv. Og ingen grunn til å whine om påkjørsel når man snakker om kø som beveger saktere enn en gående person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis alle har 10 meters avstand mellom hver bil istedenfor 5 meter så vil køen bli dobbelt så lang? Hva om en bil litt lengre bak skal av på en avkjørsel litt lengre fremme? Hvis alle bilene i køen hadde holdt litt mindre avstand så ville han kommet seg inn ville ikke han? Hvis det er flere biler som skal inn samme avkjørsel eller andre avkjørsler så ville køen lettet fortere? Er ikke så vanskelig og forstå er det? Og hvis det er mye rundkjøringer og lyskryss lengre bak så vil køen forplante seg mye mer enn nødvendig. All trafikk som egentlig skal andre steder enn der køen går må stå i akkurat samme køen fordi innkjørslene er blokket. Flyt er viktig, men å holde for mye avstand hjelper ingen andre enn akkurat deg selv. Og ingen grunn til å whine om påkjørsel når man snakker om kø som beveger saktere enn en gående person.

 

Tell for deg selv, bruk ca. 3 sekunder;

 

1001 - 1002 - 1003

tusenogen - tusenogto - tusenogtre

 

Prøv å holde (minimum) denne avstanden til bilen foran. Ved høye hastigheter blir avstanden (antall meter) naturligvis lengre enn ved lave hastigheter, og du vil få en ganske fair sjanse til å bremse ned hvis noe skulle skje.

__________________

2003 Audi A4 Avant

(x)1995 Mitsubishi Colt

(x)1978 Chevrolet G20 Beauville

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor dette er så vanskelig å forstå? All logikk og sunn fornuft sier at hvis man holder god nok avstand til bilen foran kan andre biler smette inn fra feks påkjøringsfelt uten at du trenger å bremse nevneverdig. Ergo vil trafikken flyte bedre, køen går fortere, og "sistemann" i køen som er nevnt vil også nyte godt av det.

 

Biring og Fres og dere gutta.. jeg må virkelig innrømme at jeg håper en av dere får bremselysa mine såpass en dag at jeg kan loppe dere for luselønna deres for ny støtfanger og bakluke til meg..

Så får vi samtidig håpe at det er i såpass lav fart at jeg slipper å ta dere for å ha ødelagt helsa mi også.

Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg syns det er for jævlig å måtte løse bilen, stoppe, løse bilen, stoppe, løse bilen, stoppe... Sliter på meg og bilen det! :P Jeg syns derfor det er helt ypperlig når folk klarer å holde litt avstand og flyt, selv om køen blir noe lengre, tar det jo ikke lengre tid å komme fra a -> b. De som bor på landet vet ikke hva køkjøring er. Dere har kanskje opplevd en liten rekke på vei til jokeren når det var tilbud på poteter fra onkel Jan sin bondegård. :)

 

Når det er sagt, liker jeg heller ikke når noen skal ligge i fangeren min. Har full forståelse for at folk "presser" litt når folk ligger under grensa. Spesielt når de bruker venstrefilen. Likevel, jeg utsetter ikke meg og andre for fare ved å slikke på fangere og hengerfester. Bør heller ikke prøve å ligge for tett på meg, for jeg ser plutselig en katt eller noe som jeg må bremse 10kmt for.

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det mest idiotiske som finnes er spessielt bmw'er og audier(hakke noe i mot bilene, bare 70% av eierene) som absolutt skal legge seg 2cm fra ræva på en bil med L på. når jeg kjører rundt med en l på bakasjeluka så ligger det OFTE en tysk bil oppi ræva mi. gjør meg ikke så mye nå lenger, men når man akkuratt har begynt å kjøre og sånn er dette VELDIG stressende. når jeg kjørte med kjøreskolebilen uten noen kjennetegn(bare sort bil med ekstra pedaler, null reklame eller skoleskilt) holder de menneskelig avstand.

 

kan ikke sånne forbanna idioter skjønne at hvis de holder mer avstand til en bil med L på spessielt så blir ikke den nybegynneren så forbanna nervøs og begår antagelig mindre feil som resulterer i bedre trafikkflyt og gjør at nybegynneren slipper å slepe rundt på forfangeren til en audi fordi han kvelte motoren i en bakkestart eller sånn(har nesten gjort det..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Heisann!

 

I går kveld ble jeg tatt til siden av onkel politi som kunne fortelle meg at jeg hadde ligget for nært bilen forran meg.

 

Han sa at det ble førerkortbeslag på stedet når en ble målt til under 0,5s, anmeldt når det var mellom 0,5s og 1s og muntlig advarsel når det va mellom 1s og 2s.

 

Jeg hadde blitt målt til 0,96 sekunder etter bilen forran og ble dermed anmeldt.

 

Det jeg da lurer på er hvilke straffefølger dette vil ha for meg?

 

Godt det ikke var meg du lå bak. Da hadde du blitt støtfangermat!

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det skal jo sies at det er forskjell på å ligge bak noen som ligger jevnt 5-10 km/t over fartsgrensa og å ligge etter noen som kjører ujevt 5-15 km/t under fartsgrensa!

 

Regner med at alle som kjører bil har tatt seg selv i å være for nært den som kjører forran?

[o]'90 Opel Omega 2.0i

[o]'90 Opel Omega 3000 24v

[o]'96 Opel Vectra 1.7TD

[x]'78 Opel Ascona B 2.2i (2-Dørs)

[x]'89 Opel Omega 2.0 16v Turbo "Lille Krokan"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det skal jo sies at det er forskjell på å ligge bak noen som ligger jevnt 5-10 km/t over fartsgrensa og å ligge etter noen som kjører ujevt 5-15 km/t under fartsgrensa!

 

Regner med at alle som kjører bil har tatt seg selv i å være for nært den som kjører forran?

 

Selvfølgelig.. skal ikke være sånn at jeg nekter å innrømme det i alle fall.

 

MEN jeg prøver å unngå det. I motsetning til enkelte som er redd de vil få alvorlige traumer om de må ligge bak andre, og i alle fall om de må holde litt avstand.. ;)

Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig.. skal ikke være sånn at jeg nekter å innrømme det i alle fall.

 

MEN jeg prøver å unngå det. I motsetning til enkelte som er redd de vil få alvorlige traumer om de må ligge bak andre, og i alle fall om de må holde litt avstand.. ;)

 

Enig med deg :) Prøver å ikke ligger for nært jeg også, men noen ganger blir det bare sånn:sleeping

[o]'90 Opel Omega 2.0i

[o]'90 Opel Omega 3000 24v

[o]'96 Opel Vectra 1.7TD

[x]'78 Opel Ascona B 2.2i (2-Dørs)

[x]'89 Opel Omega 2.0 16v Turbo "Lille Krokan"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår