Gå til innhold

Ang. Ligge for nært forrankjørende

Ranger emnet


SaSSeR

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

I går kveld ble jeg tatt til siden av onkel politi som kunne fortelle meg at jeg hadde ligget for nært bilen forran meg.

 

Han sa at det ble førerkortbeslag på stedet når en ble målt til under 0,5s, anmeldt når det var mellom 0,5s og 1s og muntlig advarsel når det va mellom 1s og 2s.

 

Jeg hadde blitt målt til 0,96 sekunder etter bilen forran og ble dermed anmeldt.

 

Det jeg da lurer på er hvilke straffefølger dette vil ha for meg?

[o]'90 Opel Omega 2.0i

[o]'90 Opel Omega 3000 24v

[o]'96 Opel Vectra 1.7TD

[x]'78 Opel Ascona B 2.2i (2-Dørs)

[x]'89 Opel Omega 2.0 16v Turbo "Lille Krokan"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

De va 2 "lag" som sto på 2 steder. Han som dro meg til siden, og noen som sto på ett sted rett før og filmet. Ventet i ett minutt eller 2 mens jeg ventet på svar på hvor lang tid det var mellom meg og den forran før jeg fikk "dommen"

[o]'90 Opel Omega 2.0i

[o]'90 Opel Omega 3000 24v

[o]'96 Opel Vectra 1.7TD

[x]'78 Opel Ascona B 2.2i (2-Dørs)

[x]'89 Opel Omega 2.0 16v Turbo "Lille Krokan"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her finnes det sikkert mange politifolk som ville latt deg gå med advarsel for å slippe bryderiet med anmeldelse. Synd at du ikke støtte på en som var såpass "grei" da.

 

Når det er sagt, så er 1 sekund veldig kort avstand. Jeg ligger ofte såpass nærme selv i rein uoppmerksomhet, så jeg har litt å lære jeg også. I en uforberedt nødsituasjon bruker du over ett sekund på å reagere (lese situasjonen, deretter flytte foten eller snu på rattet), så du ville altså aldri rukket å sette foten på bremsen innen du satt i rumpa på bilen foran.

 

Ingen vits i å være gretten for at politiet reagerer overfor dette. :) Uansett blir det vel helst bare ei lita bot.

Ikke kjøp BMW. De mangler blinklys og er tydeligvis umulige å parkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her finnes det sikkert mange politifolk som ville latt deg gå med advarsel for å slippe bryderiet med anmeldelse. Synd at du ikke støtte på en som var såpass "grei" da.

 

Når det er sagt, så er 1 sekund veldig kort avstand. Jeg ligger ofte såpass nærme selv i rein uoppmerksomhet, så jeg har litt å lære jeg også. I en uforberedt nødsituasjon bruker du over ett sekund på å reagere (lese situasjonen, deretter flytte foten eller snu på rattet), så du ville altså aldri rukket å sette foten på bremsen innen du satt i rumpa på bilen foran.

 

Ingen vits i å være gretten for at politiet reagerer overfor dette. :) Uansett blir det vel helst bare ei lita bot.

 

Synd jeg ikke traff på en av dem som er "greie" her ja, men det er vel ikke noe å gjøre med. :doh

 

Er jo også klar over at det er alt for kort avstand til bilen forran og jeg bruker oppriktig ikke å ligge så nært, men jeg var som du sier uoppmerksom.

 

Ser heller ingen vits i å være sur på politiet pga dette, lurer rett og slett på hvilke følger det vil ha :)

[o]'90 Opel Omega 2.0i

[o]'90 Opel Omega 3000 24v

[o]'96 Opel Vectra 1.7TD

[x]'78 Opel Ascona B 2.2i (2-Dørs)

[x]'89 Opel Omega 2.0 16v Turbo "Lille Krokan"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke blitt tatt for dette selv, så jeg kan bare spekulere i hva følgene blir. Det er alltids mulig at en anmeldelse ikke fører til noe som helst, men siden dem har en måling så blir det vel helst en bot. Kanskje like greit å legge til side en tusenlapp eller to med én gang?

Ikke kjøp BMW. De mangler blinklys og er tydeligvis umulige å parkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men derimot er det ubehagelig å ha noen trykt oppi ræva på bilen.

 

 

Spesielt ubehagelig blir det når du må stoppe for en unge i veien, og du ikke klarer å stoppe fordi noen smeller rett i bakenden din når du begynner å bremse. Dagens pekefinger! :)

Ikke kjøp BMW. De mangler blinklys og er tydeligvis umulige å parkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil få et forelegg tilsendt i posten. Jeg vil tippe mellom 4000 kr og 6000 kr. Du trenger ikke å vedta, da går saken til tingretten.

 

Eller bare at saken blir henlagt..

 

Hadde jeg fått beskjed om at jeg hadde liggi 0.96 sek bak hadde jeg bare sagt "Fint da, begynn som tidtaker på et jævla maraton istede, hade!"

 

Avstand til bil forann tar jeg alltid ut ifra farten vi ligger i.. Hater folk som skal la bilen ligge 150m forann i saktegående kø, skjønn at det er folk som dere som lager kø!

Signatur..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ikke lenge siden var det 3 stk i Tønsberg som mistet lappen for dette.

 

Selv har jeg et klistremerket hvor det står. Hold avstand:P...hehe , blir litt mobba for den da;)

 

Får håpe boten din ikke blir så stor da!

 

hehe, jaja. kan jo være greit det da... Ingenting er værre enn å ha en bil liggende helt oppi rævva på deg...

1995 Mercedes-Benz C180 W202 (solgt)

1995 Audi S6 2.2tq automat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår