Gå til innhold

Blitt lurt av verksted.?

Ranger emnet


Hazardio

Anbefalte innlegg

Hei.

Vel, Min kjære mormor på godt en 80 år. har kjørt bil i mangen år.

Hun falt for en Renault Clio 97 moddel. Hun kjøpte den brukt i 2000 tror jeg det var.

Fra Fenstad Auto RenaultʚVolvo

 

Hun har vært jevnlig på forhandlern, som da er et merkeverksted.

Der hun har vært for den minste ting, (batteriskift,hjulskift,service,eu godkjenning osv)

 

Men nå som kulda kryper på, Var det ikke varme i varmeapparatet!

Hun reiste opp til verkstedet, å fikk de til å se på det.

Hun fikk en prislapp på en god 14 tusen kr for å fikse dette!

Men feilsøkingen kostet 7 TUSEN kr...

Hun reiste altså fra verkstedet med en like kald bil, å 7 tusen kr fattigere..

 

Min mor, fikk hun til å kjøpe seg en nyere Clio. å jeg fikk den gamle bilen..

 

Etter en liten kjøretur, å 5 min under panseret finner jeg ut at varmeregisteret er tett..

Altså varm radiatorslange inn, men kald å uten trykk ut.

 

Jeg tappet av frostvæska.. som var ganske så rusten.

Men jeg la også merke til at den var blå..

Men den skal vel være rød på Franskebiler?

 

Uansett, Dette må komme av dårlig vedlikehold, å frostvæske som aldri har blitt byttet?

 

Har tenkt til å reise å finne alle kvitteringer og se på hva de har gjort med den bilen, å reise opp til verkstedet å snakke med de.

 

 

har vel egentlig ikke noen store forhåpninger til dette besøket. men hadde vært morsomt å sett hva de hadde sagt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fenstad auto er noen luringer ja.. Kjenner til dem! En kamerat av meg hadde en volvo som abs ikke virket på, dro til fenstad auto å tok diagnose, da fant di ut at hele abs`n måtte byttes. prislapp: 23000kr Han syntes det var litt snodig å dro til volvo på jessheim, Der fant di ut at sikringa var gåen. Pris, 200kr for feilsøking..

Så du får nok stikke bort å ta en prat med dem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal ikke forsvare noen eller noe, men kan jo hende at de har prøvd å fikse problemet mens hun var på verkstedet å bare ha skrevet det som feilsøking på ordren. men 7tusen? det er jo ran! de skal jo ha samtykke fra bilens eier først, viss de ikke finner feilen på "normal" tid.

4x Omega A

2x Senator B

1x Century 80"

1x Mazda 323 83" grevling

1x Passat 00" grevling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å kjenne på tur og retur-slangene er jo det første man gjør ved feilsøking på varmeapparat da, det vet til og med jeg. Og jeg er på ingen måte bilmekaniker.

Tipper verkstedet her har prøvd å loppe denne eldre damen for mest mulig penger jeg.

Hvis dere har lest pondus, så har vi jo gode eksempler der på hvordan noen bilmekanikere oppfører seg :)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde bilen min på eu i sommer, da var vist "Ventil rele krets" i abs pumpa gåen, prislapp rundt 40 000.

 

Virka alltid når jeg skrudde på lysa. Lysa skal egentlig gå på automatisk, men trodde det var et rele eller noe som var gåent. I dag bytta jeg batteri og jordkabler i bilen, langt nedi motorrommet fant jeg en + kabel som ikke var skrudd på, hang bare å slang. Festa denne, lysa virka og abs lampa lyste ikke.

 

tok meg 2 min å fikse, og kosta ingenting...

1996 Omega B 3,2 Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår