Gå til innhold

Noen man skal være obs på ang. motorvarmer?

Ranger emnet


Espein

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Har en motorvarmer på min Volvo 740, 1987 modell.

Kan jeg bare koble på den hver kveld før jeg legger meg og la den stå til morgenen? Rundt 7-9 timer ca...

 

En som sa man ikke burde la den stå for lenge, men kan vel ikke skade å la motoren være litt varm om natten?

 

Går dette fint?

 

Ja, men hva i helvette skal du med varm motor 6 timer før du skal kjøre?

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Googla litt, ble litt klokere, men bor på hybel så jeg parkerte bilen rett ved døra så jeg får vel stikke hode ut en time før om morran. Strømmen er inkludert i husleia men får vel være litt grei :p

 

Er du allergisk mot tidsur siden du unngår denne fantastiske innretningen?

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et sted jeg bodde tidligere hadde fri strøm, da stod motorvarmeren min på 24/7, den tok ingen skade såvidt jeg merka/leste noe sted.

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en motorvarmer på min Volvo 740, 1987 modell.

Kan jeg bare koble på den hver kveld før jeg legger meg og la den stå til morgenen? Rundt 7-9 timer ca...

 

Motorvarmer trekker ca 500 watt, så den klarer ikke å lage mer enn litt lunk i kjølevannet.

 

Koster ca 50 øre pr time i bruk.

Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et sted jeg bodde tidligere hadde fri strøm, da stod motorvarmeren min på 24/7, den tok ingen skade såvidt jeg merka/leste noe sted.

 

 

Om bilen sto 24/7, skjønner jeg ikke vitsen med motorvarmer. Trenger jo ikke å varme motoren på en bil som aldri er i bruk...

 

Men kjøp ett billig koblingsur til bilen.

Om det ikke trekker så mye strøm, har ikke varmeelementet godt av å stå på hele natten. Du reduserer iallefall levetiden på motorvarmeren om ikke annet. Å det er veldig unødvendig.

Har selv motor og kupevarmer i min bil. Å selv når det er -20 er det nok med en time eller to for å ha varm bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sakset fra Defa sine sider:

 

Temperaturstyrt innkobling

DEFA WarmUp er konstruert med tanke på en relativt hurtig

oppvarming av motor og kupé. Dette gjør at det er direkte

uøkonomisk å la DEFA WarmUp være i drift lenger enn

høyst nødvendig, da man etter ca. 3 timer oppnår termisk

balanse. Effekten som blir tilført etter dette bidrar kun til å

opprettholde temperaturen. Overskytende energi vil forsvinne

til omgivelsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår