Gå til innhold

Hvordan lettest rengjøre skitne motordeler?

Ranger emnet


kris

Anbefalte innlegg

Har samme problem... har en topp som er rimelig grisete. Har fått bort en del, men inni diverse "hull" osv. er det helt brunt av dritt.

Har spraya den med White Sprit og lagt den i bløt, møkka løsner, men det vil ikke ned i vannet, det flyter bare rundt på delene, og når man tørker der drar man en del av det utover.

 

Noen som har no forslag? Helst noe jeg kan legge den i bløt i, for det er masse trange steder jeg ikke kommer til med børster og sånn.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Laaars

Har samme problem... har en topp som er rimelig grisete. Har fått bort en del, men inni diverse "hull" osv. er det helt brunt av dritt.

Har spraya den med White Sprit og lagt den i bløt, møkka løsner, men det vil ikke ned i vannet, det flyter bare rundt på delene, og når man tørker der drar man en del av det utover.

 

Noen som har no forslag? Helst noe jeg kan legge den i bløt i, for det er masse trange steder jeg ikke kommer til med børster og sånn.

 

Det finnes noen oppvaskebørster som er beregnet på flasker ol.... Kjøp en sånn, eller stjel mammas. De er runde og går inn i de kanalene du ikke kommer til.

Du finner de på dagligvarebutikkene. Helt supre. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg vært borti :D

 

Liker best å skru på deler som ikke er tilgriset med olje og drit..

 

Spray delen med motorvask ( whitespirit består det av..) og bruk høytrykkspyler for å fjerne den værste driten.

 

Stripp så delen totalt. Spray delene med motorvask og skrubb dem under varmt vann med en oppvaskbørste eller hvis det er vanskelig å få av: stålbørste. Når du er ferdig med dette så skal de være GANSKE så ren!

 

Er et sabla grisearbeid og puste inn whitespirit er ikke så bra for deg heller, men rent blir det =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forgasser rens på boks... dette er en sterk veske.. og når du spruter den ut er det ett ganske trykk.. dette tar det meste:)..

 

Blir dyrt.. men testa den på noe som jeg faen ikke fikk av:) funka

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk toppen RIMELIG rein og fin...

 

Vurderer å kjøpe sånn sak man setter på drillen (Stålbørste) for å få av småmøkka i kroker og kriker samt rengjøre, deretter sånn polèr-sak til å sette på drillen og pusse fint.

 

Fungerer dette?

 

(Ikke spør hvorfor, men jeg har ikke no bedre å gjøre enn å rengjøre før jeg får bilen)

 

 

Bilde av den rene og pene toppen og den ekle og møkkete motoren... har begynt å fjerne lakken på motoren nå. (Skal lakke den på nytt, fin og rød...)

 

DSC00039.jpg

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det funker utrolig bra... jeg har vaska en motor til et RC fly inni der, men muttern kommer til å tilte hvis jeg gjør det i den nye... og med en stor og diger bilmotor i tillegg :D

 

Men en brukt en hadde vært kjekt ja...

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Laaars

Ja, det funker utrolig bra... jeg har vaska en motor til et RC fly inni der, men muttern kommer til å tilte hvis jeg gjør det i den nye... og med en stor og diger bilmotor i tillegg :D

 

Men en brukt en hadde vært kjekt ja...

 

Mora di kommer til å tilte ja... :D

Skaff egen leilighet og egen oppvaskemaskin. så kan du vaske det du vil uten innblanding av mor. :D

 

Likte den ideen med å vaske delene i oppvaskemaskin. Skal faen meg skaffe en brukt en selv. Montere i garasjen. Stilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Viking067

Jeg fikk tak i en gammel oppvaskmaskin og brukte den som delevasker.Funket ganske bra og med programmet satt på 70c-kokekar/panner etc så ble resultatet bra :-)

 

Men hva slags vaskemiddel bruker du da?

Det er jo noen metaller som reagerer om du bruker vaskepulver til oppvaskemaskiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår