3rlend Skrevet Oktober 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2008 Hei. Jeg har da en 1986 volvo 740 med b230k motor å 410000km på samvittigheten :D Bilen er hvit, med refleksplate bak, og hvite blinkers framme, og stygt, rødt, fælt, interiør :S Kjøpte bilen for 3000kr inkl. årsavgift, så ble en billig førstebil :) og nesten helt rustfri! -Minus- Måtte bytte clutch (fulgte med) Gikk ikke rett på alle syl. Og måtte ha ny Brekk wire. jaja, startet med at jeg, kjørte bilen på bukker og begynte å bytte clutch, pappa og broren min hjalp meg :) NY rotor, fordelerlokk, plugg samt. ledninger ble bestillt. ble ikke noe bedre.. JAJA, tenkte jeg, er en sur gammel volvo som tåler mange grader feiltenning :) Kjørte til høst treffet på acr med bilen i denne tilstand. merk: tenningsbank, ettertenning og gikk rart. Som senere viste seg å være dårlig toppakning. litt risky.. Noen uker etterpå var det forferdelig tenningbank og det sa PANG. så jeg rullet bilen til en kompis, slepet den hjem derfra. Prøvde å starte da jeg kom hjem, da så jeg den skjøt eksos ut mellom toppen å blokka. *AHA* topp pakninga var gåen. Bestilte overhalingssett fra BCB til hele toppens, samtidig som jeg hadde den av. Ledningene på fordeleren var røkki også.. Så nytt på bilen er: Alle pakningene i toppen, samt. ventiltetninger. Fordeler, rotor, fordelerlokk, plugger og ledninger. Clutch, Brekk wire. jeg har lest litt om forskjellige kammer. Hvilken kam er det orginalt i K motoren? K-kam, er det det som står i K motorene? A-kam, i A motorene? er ikke heelt inne på det der.. også lurer jeg også på om det ville blitt noe bedre om jeg hiver på forgasser og innsug fra b23a? Er en del lekkaskjer på vacumsystemet.. Men uansett, lurer på hvilken kam som er mest fornuftig, for litt mere ytelser:) , og om det lønner seg med ny kam? er ganske daff.. Og sist! :P da jeg monterte innsuget, var jeg så uheldig at jeg knakk en eller annen giver, eller hva det er, sitter ca midt under innsuget øverst på blokka. hva er denne til? Håper på svar :) bilder kommer :) ble litt langt dette :P Edit: et bilde, da jeg var å hentet bilen. Lillebrodern på bildet:P Mvh: Erlend EN Siter 93' Mr2 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
3rlend Skrevet Oktober 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2008 Kan vel også fortelle om "noen" planer.. Få den mer clean, fjerne lykte viskere, stygt bagaskjerom/kjøleskap håndtak, sote vinduer, fjerne emblemer bak, lakke reflektorene i blink, park å frontlys svart, hvite blinkers. :) Svart interiør om jeg kommer over til en billig pris :) Siter 93' Mr2 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zharkey Skrevet Oktober 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2008 Drifte Volvoen skal under kniven i vinter:volvsmile Siter Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
goførti Skrevet Oktober 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2008 ååhh, fine biln:) helt rett farge også! blir bra med planene du har skrevet om her+ fått tak i noen "litt" større felger, å kappspringus, da blir det vakkert:) Siter 93 Volvo 245 Turbo 86 Volvo 240 98 Kawasaki ZX6-R 09 Polaris Assault RMK 800 87 Suzuki lt250r Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
3rlend Skrevet Oktober 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2008 hahaha, dåkker to :D Siter 93' Mr2 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
3rlend Skrevet Oktober 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2008 men back tu tåppic! noen som kan fortelle meg om denne mystiske giveren under innsuget? Siter 93' Mr2 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
3rlend Skrevet Oktober 31, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2008 ingen som vil gi meg konstruktiv kritikk ? :( Siter 93' Mr2 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Iversen88 Skrevet November 1, 2008 Rapporter Share Skrevet November 1, 2008 ingen som vil gi meg konstruktiv kritikk ? :( Bankesensor(knocksensor), den skal føle når det er tenningsbank å justere tenning deretter. Siter Har biler Har hatt biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
3rlend Skrevet November 2, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 2, 2008 er det bankesensor på dennne "forgasser" motoren? :) Siter 93' Mr2 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740 230k( Skrevet November 2, 2008 Rapporter Share Skrevet November 2, 2008 ja det e bankesensor, vest du først blir plaga med K motor/forgasser så må du bærre vær snar med å skift te A lurer også på hva slags kam som står i di forskjellige motorene;S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
goførti Skrevet November 3, 2008 Rapporter Share Skrevet November 3, 2008 Nei, nå syns jeg du var slapp med oppdateringene her,gjør du ikke noe med bilen???:) Siter 93 Volvo 245 Turbo 86 Volvo 240 98 Kawasaki ZX6-R 09 Polaris Assault RMK 800 87 Suzuki lt250r Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
3rlend Skrevet November 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 3, 2008 slapp!? er slappt i lommeboken :P jah! første årntlige is på vegen idag! :D Spant i 3. gir bortover i 50-60km/t, og svingte att og frem for å prøøøve å få bilen litt sideveis :) jofa, bilen kom ut på rompa, og kontra, og kontra igjenn, å siste kontra før jeg.... : snurra :D trodde jeg skulle le meg ihjel :D Goførti: Det var rett etter holmen krysset i hognfjord :D OG, så kan jeg legge til at batteriet mitt er dødt og dynamoen er ikke heilt frisk. vil ikke ladde før jeg passerer over 2000 rpm. er vel en diode i likeretteren? Siter 93' Mr2 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
3rlend Skrevet November 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 3, 2008 Noen bilder av bilen :) Utenfor huset :) også en fotosession av min bil, og en kompis sin låne bil :P haha, stygg og styggere :D Siter 93' Mr2 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
3rlend Skrevet November 6, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 6, 2008 kan vel føye til at denne bilen er noe av det som har irritert meg mest i hele verden! først begynte bensinmåler å fuske. jaja, kunne ta cirka mål på triptellern. OG NÅ isted, da jeg var ute å kjørte, og hadde fylt 10 mil bensin. så funker faen ikke triptelleren! så d sa til slutt nå bløøøæh 3 km hjemme fra :angry: Siter 93' Mr2 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo Skrevet November 10, 2008 Rapporter Share Skrevet November 10, 2008 legg ut flere bilder,dette skal følges mer på:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg