RaCk Skrevet Desember 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2003 Kjøpte meg en luftskralle på biltema i håp om at nå var det slutt på unødvendig slit. Første dagen fungerte den helt fint. og alt var bare moro. Dag to fikk vi ikke opp turtallet på den og den gav etter for den minste motstand. Noen tips? Ja vi oljer den godt. Siter ^RaCk^ @ Efnet Robert Krondorfer ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asim Skrevet Desember 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2003 Smørte du den FØR du brukte den? eller etter at den ble treg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RaCk Skrevet Desember 5, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2003 før såklart. :) Siter ^RaCk^ @ Efnet Robert Krondorfer ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finepix Skrevet Desember 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2003 Det der er ikke en luftskralle, men en muttertrekker! Uansett bør du jo få en ny på garantien da... Siter 98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vantage Skrevet Desember 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2003 det sitter jo en ventil i bunnen der, som du kan justere lufttrykk med(rett meg hvis jeg tar feil), men denne har du kanskje ikke rørt.. har samme prob. selv, men grunnen er at kompressoren min ikke leverer nok luft. Har hatt samme problemet på flere andre muttertrekkere(billige vel og merke). Hvis du finner noen forklaring på det, sleng det ut.. kan være artig å vite om det går å gjøre noe med det til neste gang dette skjer (Ja, jeg regner med at det skjer igjen :) ) Siter Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kris Skrevet Desember 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2003 Ser fra denne tråden at du kjører en Biltema-kompressor: http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=23005 Kanskje det er denne som er problemet? Hvor mange HK og liter er den på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RaCk Skrevet Desember 6, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2003 aner ikke. :) Men den fungerte jo fint første dagen da. :| Siter ^RaCk^ @ Efnet Robert Krondorfer ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kris Skrevet Desember 6, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2003 Gidder du sjekke HK og Liter da? Vurderer å skaffe meg en liknende kompressor... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ManiaCoupe Skrevet Desember 6, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2003 For 5 år siden jobbet jeg som servicetekniker for Luna. Vi fikk inn drøssevis med billige muttertrekkere. Stort sett så ble de kastet da det ikke lønte seg og reparere de, men normal feil var slag enheten var dårlig tilpaset til en annen enhet som går rundt. Skru den opp i bakkant så ser du det. Men normalt er det bare å levere den inn og få en ny. Siter VW Audi club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Desember 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2003 Originally posted by kris Gidder du sjekke HK og Liter da? Vurderer å skaffe meg en liknende kompressor... 2 hk 24 liter Har en sånn en selv, og den har da klart å drive spikerpistoler i diverse størrelser, platesakser osv... og det tar på litt. Så den burde klare muttertrekkeren fint. Har du en sånn sak som blander olje og luft? Det er kjekt, så slipper du å ettersmøre. Vet ikke hvor viktig dette er på muttertrekkeren, men på den ene spikerpistolen var det så viktig at når den ikke fikk olje sprakk en del inni og alt SKØYT ut i bunn av den. Men det "skjedde av seg selv" så jeg fikk ny på garantien. :) Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
L&D Skrevet Desember 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2003 Vurderte å kjøpe en sånn selv, men fikk en bra pris på en ny Chicago Pneumatic muttertrekker isteden (500+mva) så da valgte jeg den i steden, tør liksom ikke helt stole på biltema kvaliteten hvis det er snakk om verktøy som har bevegelige-/slitedeler. CP trekkkern ser helt lik ut og:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Desember 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2003 Du har uansett altfor liten kompressor. Jeg har maken muttertrekker og kompressor på 2,8 hkr/50L som lett får pusteproblemer med den muttertrekkeren. Spikerpistol funker på helt annen måte. Den skal kun ha nok luft til et kort "smell". Muttertrekkeren trenger luft i flere sekunder. Da må man ha større kompressor. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Desember 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2003 Jeg kan prøve dritten på jobben for deg da... RACK Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2004 Har en 1,1 kW(ca 1,5 hk) 24 liter kompressor som skal gi 210 l/min(?), ikke altannettennBilTema). kjøpte lakksprøyte på biltema(120L/min), prøvde uten lakk og kompressoren greier ikke levere nok. Trykkregulatoren stilt på 6 bar, jeg gir opp når trykket synker under 5 bar. Har stilt opp trykket til 9 bar(stopper ved 9, starter ved 7,5), ja har 10,5bars popoff(sikkerhetsventil). Er dette normalt? Kan det ha noe med at motoren er en 3-fas som er kobla til 1-fas med kondensator orginalt. Vil jeg få mer turtall+ mer med 3-fas på motoren?:o Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet Januar 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2004 Originally posted by Granada3.0GL Har en 1,1 kW(ca 1,5 hk) 24 liter kompressor som skal gi 210 l/min(?), ikke altannettennBilTema). kjøpte lakksprøyte på biltema(120L/min), prøvde uten lakk og kompressoren greier ikke levere nok. Trykkregulatoren stilt på 6 bar, jeg gir opp når trykket synker under 5 bar. Har stilt opp trykket til 9 bar(stopper ved 9, starter ved 7,5), ja har 10,5bars popoff(sikkerhetsventil). Er dette normalt? Kan det ha noe med at motoren er en 3-fas som er kobla til 1-fas med kondensator orginalt. Vil jeg få mer turtall+ mer med 3-fas på motoren?:o Kompressoren fra biltema bruker en asynkronmotor med en steinmetz kondensatorkobling. Ulempen med denne koblingen er lavere startmoment og litt mindre dreiemoment siden alle feltene ikke er 120grader forskjøvet fra hverandre. At du vil merke stor forskjell ved å koble denne motoren om til å gå på 3fase er tvilsomt. Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.