Gå til innhold

Nå er d vinter hviken voks ska jeg velge?

Ranger emnet


maxhp

Anbefalte innlegg

Bør jo kanskje nevnes at vi har en volvo 940 fra 1991.

Polert 1-2 ganger i året med Turtle noe Biltema. (og da "litt" grunding rundt dører osv..)

Vaskes minimum 1-2 gang i måneden.

Gått 120.000km.

Det finnes noen små rustflekker (av steinsprut) som jeg har lakkert over.. men ellers er bilen så godt som rustfri.

Og NAF og Volvo (etter EU og servicer) sagt at bilen er "så godt som ny)..

 

:D

 

..dog har det ikke så mye med tråden og gjøre, men bare "bevise" litt at turtle og biltema produktene fungerer de også.

Man får kanskje ikke så dyyyp glans som Meguiar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Drit i megs, kjør på med swisswax shield om vinteren og swisswax Concorso eller Chemical guys E-zyme om sommeren så blir du fornøyd!

 

Shield er helt rå synes jeg selv hvertfall. Veldig greit om vinteren, god holdbarhet, bilen ser j**** bra ut. Beader som bare det lenge, lettere å koste av snø og dritt som samler seg.

 

Når bilen er skitten kan man gå ned på statoil å spyle av bilen (drit i skumbørste) å bilen er nesten rein. Grittguard og mitt med på statoil så er vasken komplett.

1996 Omega B 3,2 Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..dog har det ikke så mye med tråden og gjøre, men bare "bevise" litt at turtle og biltema produktene fungerer de også.

Man får kanskje ikke så dyyyp glans som Meguiar..

 

Dyphet i glansen er en ting, men holdbarhet er det viktigste!

Men test litt selv, så slutter du nok fort å reklamere for biltema og turtle ;)

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..dog har det ikke så mye med tråden og gjøre, men bare "bevise" litt at turtle og biltema produktene fungerer de også.

Man får kanskje ikke så dyyyp glans som Meguiar..

 

Bevise......

 

Jeg ser ihvertfall ingen bevis......at du som tilsynelatende bare har prøvd BT og Turtle produkter mener at de fungerer.... Joda, det "funker" men som sagt:

 

"De fleste Biltema og Turtle voksene jeg har prøvd ser bra ut der og da, men er borte etter et par vask.

 

Turtle voksene er overpriset ifht kvaliteten, man får tak i bedre produkter til samme prisen evt. litt mer eller mindre.....

 

Biltema voksene koster rundt femtilappen og er da på en måte "verdt pengene"......

Men det er da vel bedre å bruke 2-300.- på en voks som faktisk holder 2-3-4-5 ganger så lenge som billigvoksen fra BT, og i tillegg har et bedre utseendet?

 

Det er faktisk bittelitt jobb å legge voks på en bil, og jeg synes faktisk litt synd på de som absolutt skal spare småpenger

når det resulterer i mer jobb og mindre beskyttet lakk som i tillegg kunne sett bedre ut...."

 

Og når du ikke vil ha et "shine-fantastic" produkt må vel holdbarhet være prioritert eller....?

 

Ps: Det er mange andre produsenter enn Meguiar`s som lager bra sealer og voks.

 

Ps: Ser at innlegget kan virke litt "surt", men det er det altså ikke;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har ikke prøvd Biltema sin voks, men har prøvd billigere merker som Turtle Wax og Autoglym før jeg nå har funnet ut at Meguiars er den som virker best for meg.

Derfor kan jeg ikke uttale meg om verken det ene eller det andre, men det ville være mot de fleste odds at Biltema sin var bedre enn MG..

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltema har faktisk blitt kåret best i test nå både kvalitet og pris, så hvorfor ikke ta en tur på biltema for å handle. Vips, så hadde en spart maaase penger;)

 

Enten så er du dum, blind eller kun her for å provosere......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å være helt ærlig så er polering en drittjobb, men o så viktig. hater den faktaen, da jeg er av typen som vil ha en shiny bil uten å gjøre noe for det:P

 

Jobber du med skikkelige produkter er polering en lek, det tar jo mye mer energi å vaske og tørke bilen enn på kjøre en runde med polerende voks!

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Meguiar`s Mirror Glaze 26 til å vokse med. Aldri vært så fornøyd noen gang! Gir veldig bra glans,holder veldig lenge!

IMG_0313.jpg

På bildet er bilen kun vasket,det er da nesten 2mnd siden sist den var vokset.

Bilen er nesten 8 år gammel og har nå passert 240 000km

DSC01096.JPG

Gode vaskeprodukter er også viktig.

2001 Skoda Octavia Elegance 1,8T 4x4, 1965 Buick Skylark 2dr HT,

1981/1982 Skoda 105L (prosjekt) http://www.bilforumet.no/skoda/215354-skoda-105-a.html

"Lille Gul" http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert/213207-kids-ride.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd ut så veldig mange forskjellige produkter når det gjelder polish, annet enn turtle og autoglym..

 

Turtle funker dårlig, det kan jeg bare si med en gang! Autoglymmen imponerte meg veldig mens jeg vokset den på, og resultatet jeg fikk var også rimelig bra. Men så var det denne holdbarheten da, ble ikke SÅ imponert over den biten akkurat.

 

Etter etpar vask så var det liksom på'n igjen da.. Det fineste med autoglymen er vel at den er fantastisk enkel å jobbe med, og den lager ikke like mye hvite flekker på sort plastikk som turtlevoksen gjør. Og den funker finfint på krom også, ja tilogmed på rutene har jeg hørt.. Man trenger visst knapt sette på pusserne når det regner, vet ikke helt ang det da..

 

Men jeg skal teste den Meguiar-saken også, virker som den kan være litt mer kvalitet. Åssen er den å jobbe med? Og setter den seg på sort plast så man får grå striper i evigheter etterpå om man er uheldig å komme borti?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår