Gå til innhold

Nå er d vinter hviken voks ska jeg velge?

Ranger emnet


maxhp

Anbefalte innlegg

les på www.detailersclub.no og forumene der Stig73Camaro, så finner du fort ut hvor bra Meguiar-sakene ER! :D

 

Ja, har lest gjennom hele linken og det virker som bra saker.

Men hva pokker er å "beade"?!?

 

Det eneste minuset med den reklamen er at det var slitsomt å lese gjennom alt.

Men jeg kom meg da gjennom det, tross kommafeil og ord jeg tror bare eksisterer i Oslo området.. :rolleyes:

 

Jeg gjetter meg fram til at beading har med avrenning av vannet å gjøre..?!

 

Jeg skal iallfall teste ut Meguiar sine produkter, og gjøre meg opp min egen formening om saken. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja, har lest gjennom hele linken og det virker som bra saker.

Men hva pokker er å "beade"?!?

 

Beading er når vannet perler seg (bead=perle) og sheeting er når vannet renner av i "flak"

 

Meguiar's er sinnsykt bra når man sammenligner det med produktene man ellers finner her i norge, men på markedet i statene osv finnes det mye annet gromt også...

Men skal man handle over disk her i Norge, er det Meguiar's som gjelder. Men ikke absolutt alle produktene er "best," så det kan lønne seg å få råd f.eks på nettforum ;)

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du uavhengig av pris, skal ha et ekstremt bra resultat er Swisswax svaret. Dessuten har Thorshov bilrekvisita noen rosa "viskelær" til lakkrens. De skal gi bra resultat.

 

Om pris har noe å si, ville jeg kanskje valgt Autoglym. Bruker det selv, og det blir veldig bra. Uansett hva du velger, er det hvor mye arbeid du legger i det som avgjør resultatet. Blien blir ikke strøken om du ikke er nøye. Jeg polerte bilen i går, og brukte 3 timer, da rubbet, polerte, og lakkforseglet jeg.

O:99 Saab 9-3

X: Ukjent antall båter, mopeder og annet dritt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke prøvd Biltema sin voks, men har prøvd billigere merker som Turtle Wax og Autoglym før jeg nå har funnet ut at Meguiars er den som virker best for meg.

Derfor kan jeg ikke uttale meg om verken det ene eller det andre, men det ville være mot de fleste odds at Biltema sin var bedre enn MG..

 

Autoglym er slettest ikke noe "billig" merke. Det ligger under meguiars i pris, ja. Men proff linjen til autoglym har jeg brukt i mange år, har også brukt meguiars for å si det, og jeg kjenner mange bilpleiere på forskjellige verksteder som bruker autoglym. Dette er bra voks nok. Meguiars er veldig bra men veldig dyrt. Autoglym er som sagt inget billigmerke, men BT sine produkter, og turtle wax og comma og all den der dritten kan dere bare hive for det varer like lenge som en regnbyge!

 

At biltema voks kommer så bra ut i test vitner mer om hva slags folk som tester enn at voksen er så bra. Dersom de påstår at BT å maguiars liksom kan sidestilles så er dette løgn på det groveste! Biltema produkter har jeg testa ut som bilpleier i min tid, og det holder ikke mål, er elendig å arbeide med, og varer ikke lengre enn du har bilen inne i hallen!

Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil

Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil

Toyota Carina 2 1986 - Solgt

Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja en gang må alltid være den første til allt;)

 

Jeg har bare inntrykk av at det hører Oslokanten til å stæsje opp språket med ulike hippe uttrykk. Jeg mener bare at på en slik seriøs side som man prøver å forklare å lære bort teknikker om vask og polering til dummies så burde de kanskje hatt språkkurs for dummies også?! :D

 

Det er de gutta i linken lengre opp her jeg tenker på altså.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hva du velger, er det hvor mye arbeid du legger i det som avgjør resultatet. Blien blir ikke strøken om du ikke er nøye. Jeg polerte bilen i går, og brukte 3 timer, da rubbet, polerte, og lakkforseglet jeg.

 

De fleste som er nøye bruker nesten 3 timer på vask og clay, og da gjenstår rubbing, polering, sealer og evnt. voks:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår