Gå til innhold

Nå er d vinter hviken voks ska jeg velge?

Ranger emnet


maxhp

Anbefalte innlegg

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

I en vokstest i Bilsport 9 i år kom jo Biltema Wax Polish på 2. plass sammen med Meguiar's Carnauba Wax. Regner med at den er ganske bra..

 

Den ER ganske bra. Mye penger å spare her, bare synd så mange er opphengt i dette Meguiars greiene..

2002 Ford Mondeo TDCI

1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg -

 

Internett er for hardbarka rødtopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Produktene i Bilsport-testen er produkter for mannen i gata. (Jepp, inkludert den billige Meguiar's-voksen som var med.)

Er du litt mer interessert i bilpleie enn mannen i gata bruker du ikke voksen du får verken på biltema eller på shell.

 

En annen ting er jo at "testerne" virker godt under middels interessert i bilpleie, de er mest ute etter å få det blankest mulig for minst mulig penger. Vel, da kan man kjøpe en flaske soya-olje på rema, det er billigst og blir jævlig blankt. Holder ca like lenge som bensinstasjon-voks også.

 

Hva er galt med å ta råd fra noen som faktisk kan noe om bilpleieprodukter og har testet det meste man får kjøpt i vanlige kanaler? Nei, hør heller på de som anbefaler biltema-voks, zalo som bilshampoo, stålull til lakkrens, varmluftpistol til vinyloppfrisking osv. De som driver profesjonell bilpleie skal tross alt ha noe å gjøre de også ;)

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en vokstest i Bilsport 9 i år kom jo Biltema Wax Polish på 2. plass sammen med Meguiar's Carnauba Wax. Regner med at den er ganske bra..

 

Den ER ganske bra. Mye penger å spare her, bare synd så mange er opphengt i dette Meguiars greiene..

 

Disse produktene blir testet ved at de blir påført også blir det gjort en vurdering der og da om hvilken som er best.

Alle med bittelitt inni hodet skjønner jo da at det som ikke blir tatt med i betraktningen er f.eks holdbarhet....

 

De fleste Biltema og Turtle voksene jeg har prøvd ser bra ut der og da, men er borte etter et par vask.

 

Turtle voksene er overpriset ifht kvaliteten, man får tak i bedre produkter til samme prisen evt. litt mer eller mindre.....

 

Biltema voksene koster rundt femtilappen og er da på en måte "verdt pengene"......

Men det er da vel bedre å bruke 2-300.- på en voks som faktisk holder 2-3-4-5 ganger så lenge som billigvoksen fra BT, og i tillegg har et bedre utseendet?

 

Det er faktisk bittelitt jobb å legge voks på en bil, og jeg synes faktisk litt synd på de som absolutt skal spare småpenger

når det resulterer i mer jobb og mindre beskyttet lakk som i tillegg kunne sett bedre ut....

 

Det er virkelig synd i oss som har bittelitt mellom øra når det kommer til bilpleie...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse produktene blir testet ved at de blir påført også blir det gjort en vurdering der og da om hvilken som er best.

Alle med bittelitt inni hodet skjønner jo da at det som ikke blir tatt med i betraktningen er f.eks holdbarhet....

 

De fleste Biltema og Turtle voksene jeg har prøvd ser bra ut der og da, men er borte etter et par vask.

 

Turtle voksene er overpriset ifht kvaliteten, man får tak i bedre produkter til samme prisen evt. litt mer eller mindre.....

 

Biltema voksene koster rundt femtilappen og er da på en måte "verdt pengene"......

Men det er da vel bedre å bruke 2-300.- på en voks som faktisk holder 2-3-4-5 ganger så lenge som billigvoksen fra BT, og i tillegg har et bedre utseendet?

 

Det er faktisk bittelitt jobb å legge voks på en bil, og jeg synes faktisk litt synd på de som absolutt skal spare småpenger

når det resulterer i mer jobb og mindre beskyttet lakk som i tillegg kunne sett bedre ut....

 

Det er virkelig synd i oss som har bittelitt mellom øra når det kommer til bilpleie...........

 

Wow ! God Argumentasjon er faktisk 110% enig med deg i det du skriver her:pray

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat samme som jeg brukte nå før vinteren kom. Men da jeg fortalte dette til en fra Meguiars Norge, sa han at dette var feil?! TechWax skulle ikke brukes innimellom disse sa han..

 

Jeg plukket faktisk opp det tipset fra Meguiar's Online, så det funker helt fett.

Hvem var det du snakket med? Er ikke noe som heter Meguiar's Norge, det er to firmaer som importerer. Proff importeres av Norsk Prol, konsument importeres av Panvulk (min forrige arbeidsgiver.)

 

Men det er ikke greit å få med seg alle mulighetene med beskyttelse så jeg skjønner at de bommer litt til tider (jeg gjorde det selv også)

Carnaubavoks fester seg naturligvis ikke så godt på en syntetisk sealer som den hadde gjort på ren lakk, men den fester seg i alle fall.

Forsøker man å gjøre det omvendte; dvs legge en sealer over carnaubavoks, er det mer eller mindre bortkastet siden den nesten ikke fester seg i det hele tatt.

 

Men det er som sagt helt trygt å legge carnauba over synt.sealer, så lenge du lar sealeren herde tilstrekkelig lenge.

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg plukket faktisk opp det tipset fra Meguiar's Online, så det funker helt fett.

Hvem var det du snakket med? Er ikke noe som heter Meguiar's Norge, det er to firmaer som importerer. Proff importeres av Norsk Prol, konsument importeres av Panvulk (min forrige arbeidsgiver.)

 

Men det er ikke greit å få med seg alle mulighetene med beskyttelse så jeg skjønner at de bommer litt til tider (jeg gjorde det selv også)

Carnaubavoks fester seg naturligvis ikke så godt på en syntetisk sealer som den hadde gjort på ren lakk, men den fester seg i alle fall.

Forsøker man å gjøre det omvendte; dvs legge en sealer over carnaubavoks, er det mer eller mindre bortkastet siden den nesten ikke fester seg i det hele tatt.

 

Men det er som sagt helt trygt å legge carnauba over synt.sealer, så lenge du lar sealeren herde tilstrekkelig lenge.

 

 

Sa litt feil...meguiarsnorway heter profilen på YouTube, og dette er en fra http://www.meguiars.no / panvulk.no

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hmm..

Finnes det noen liste over produkter jeg bør "søke etter" og for å handle virkelige-proffe greier.. når jeg skal polere bil ?

 

Selv bruker jeg Biltema - og synes resultatet blir bra.

Det jeg ønsker er at bilen ikke skal begynne å ruste!

Trenger ikke shine-fantastic som disse dyre produktene gir uttrykk for..(spesielt "macGiver" produktene, flashy hjemmeside'agit..;))

 

Å si at Biltema er dårlig fordi det er "biltema" holder ikke.

Jeg kan ikke finne noen tester som viser til "langtids virkningen"

verken på biltema eller de dyre produktene... hmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår