Gå til innhold

Hjelp - 43mm pipe

Ranger emnet


RRSS79

Anbefalte innlegg

Hjelp!

 

Bilen ligger nå i deler i garasjen. Vi startet på en jobb i helga, men kom over en bolt med den respektable dimensjonen 43 mm. (1 11/16 tommer?)

 

Jeg trenger derfor en 43mm pipe, men det har vist seg vanskelig å oppdrive.

 

Noen forslag til hvor jeg får tak i noe sånt? Eventuelt låne?

2004 Audi A4 1.6

2001 VW Golf 1.9 TDI

1972 Rolls-Royce Silver Shadow 6.75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer du ikke til med skiftenøkkel eller fastnøkkel?

 

Nei, det gjør jeg dessverre ikke. Bolten sitter på baksiden av navet og det er mye saker og ting i veien. Det blir akkurat plass til en pipe og muttertrekker.

2004 Audi A4 1.6

2001 VW Golf 1.9 TDI

1972 Rolls-Royce Silver Shadow 6.75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desverre er det en heller uvanlig praksis at merkeverksted faktisk selger sine spesialverktøy, da dette i praksis er en inntekt i dass :)

1988 Golf II aka. Helene

 

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desverre er det en heller uvanlig praksis at merkeverksted faktisk selger sine spesialverktøy, da dette i praksis er en inntekt i dass :)

 

Det kan nok være, og det gjelder nok helt klart for nyere biler. Hen heldigvis er det mulig å skaffe stort sett alt til disse bilene fra England gjennom entusiastklubben dersom det skal vise seg å bli nødvendig - billig er det dog sikkert ikke.

2004 Audi A4 1.6

2001 VW Golf 1.9 TDI

1972 Rolls-Royce Silver Shadow 6.75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte nettopp 43mm pipe på biltema så det har dem ;)

 

Hmm... på Alnabru? Det hadde dem visst nok ikke da vi sjekket, men har nå fått tak i det et annet sted.

 

På grunn av mm. og tommer er jeg litt spent på om det passer, men har målt da :D

 

Kanskje det blir kjøring i helga!

2004 Audi A4 1.6

2001 VW Golf 1.9 TDI

1972 Rolls-Royce Silver Shadow 6.75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår