Gå til innhold

Kadett'n min 1979mod

Ranger emnet


Øvrekleiv'n

Anbefalte innlegg

@Einart

hvis du har problemer med den felgen med kast i så ta å hør med http://www.felgretting.no/

 

@Øvrekleiv'n

kan jo bruke spacere hvis du er bekymret for avstanden til felg/dekk og skjerm... 40mm og justerbare dempere hørest greit ut ja...

 

ekstralys på hobby bil er unødvendig etter min menig, men hvis du nå på død å liv skal ha, så må du skaffe deg en ekstra frontfanger som du kan borre hull i, og for alldel ikke lag hul i dashen for ekstralys bryter... hvis du er ute etter de gammle rundt ekstralyktene, så er de nesten umulig å oppdrive. du finner ekstralykter hos biltema og andre plasser, men som regel er det bare bare store 1000metringere i runde og firkanta former, ikke noe fint akkurat på en kadett c...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 204
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

@Einart

hvis du har problemer med den felgen med kast i så ta å hør med http://www.felgretting.no/

 

@Øvrekleiv'n

kan jo bruke spacere hvis du er bekymret for avstanden til felg/dekk og skjerm... 40mm og justerbare dempere hørest greit ut ja...

 

ekstralys på hobby bil er unødvendig etter min menig, men hvis du nå på død å liv skal ha, så må du skaffe deg en ekstra frontfanger som du kan borre hull i, og for alldel ikke lag hul i dashen for ekstralys bryter... hvis du er ute etter de gammle rundt ekstralyktene, så er de nesten umulig å oppdrive. du finner ekstralykter hos biltema og andre plasser, men som regel er det bare bare store 1000metringere i runde og firkanta former, ikke noe fint akkurat på en kadett c...

 

 

 

Fyrst felgar: Veit eg forklara det dårlig, men det eg meinte var frå dekket og OPP til skjermen, viss du skjønnar...? Tenkte på utseende messig.

Så ekstralykter: Skal eg ha det vil eg ha ein anna fangar ja, tenkte uansett på ein der plastlista er borte. Eg veit det kkje er så nødvendig, men synes det så litt tøft ut da. Biltema lykter blir det ikkje, tenkte vel meir på Marshall lykter!

Old Kadetts never die!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyrst felgar: Veit eg forklara det dårlig' date=' men det eg meinte var frå dekket og OPP til skjermen, viss du skjønnar...? Tenkte på utseende messig.

Så ekstralykter: Skal eg ha det vil eg ha ein anna fangar ja, tenkte uansett på ein der plastlista er borte. Eg veit det kkje er så nødvendig, men synes det så litt tøft ut da. Biltema lykter blir det ikkje, tenkte vel meir på Marshall lykter![/quote']

 

eg har ekstra fangara til deg om du er intrisert...men ikkkje 100% strøkne da...litt småbulker i..og trenger en puss for å frammheve krommen igjen fks

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Einart

hvis du har problemer med den felgen med kast i så ta å hør med http://www.felgretting.no/

 

@Øvrekleiv'n

kan jo bruke spacere hvis du er bekymret for avstanden til felg/dekk og skjerm... 40mm og justerbare dempere hørest greit ut ja...

 

ekstralys på hobby bil er unødvendig etter min menig, men hvis du nå på død å liv skal ha, så må du skaffe deg en ekstra frontfanger som du kan borre hull i, og for alldel ikke lag hul i dashen for ekstralys bryter... hvis du er ute etter de gammle rundt ekstralyktene, så er de nesten umulig å oppdrive. du finner ekstralykter hos biltema og andre plasser, men som regel er det bare bare store 1000metringere i runde og firkanta former, ikke noe fint akkurat på en kadett c...

 

ja altså felgen regner eg med er littegrann sveist/bredda litt skjeivt..kantringene er helt fine.. er bare ene felgen så rister bare littegrann,,men kunne tenkt meg å hatt orginale opel felger bredda,,men veit ikkje kor eg får tak i sånne da..

for og være erlig synst eg ekstra lys på kadett c e dritstygt hehe..vertfall dei eg har sitt...serlig dei svære greiene..vist eg sku hatt noe ekstra lys sku eg hatt dei bak grillen evt men men kver sin smak

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Øvrekleiv'n

det er jo 13", 2" mindre enn 15" og med 45 profil dekk... så skal du ha på justerbare dempere... tror dette blir bra jeg.

 

@Einart

må nok bredde selv er ikke å få tak i orginale bredda opel felger, ikke som jeg vet om i værtfall. angående ekstralykter så er jeg enig at det blir best innafor grillen, i værtfall hvis du skal ha de der nyere større lyktene som er å få tak i over allt fortiden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det' date=' kanskje det! Må sjå litt, kan du legge ut bilde kansi?? Evt pris??[/quote']

 

fangarne e dei som står på kadetten min når den var grønn og nettopp henta..litt skikktne kansje..vist du ser på i bynndelsen av tråden min...eg har ikkje forran meg fangerene nå og kamera..men skal heim igjen til nordfjord der delene ligger sikkert snart en dag, og då kan eg sikkert legge ut bilder igjen..det andre settet med støtfangere e vell ett lite rusthull i heilt på siden så vidt eg huske..dei har eg faktisk her eg er no vist du ville se bilde av dei fks..men då må eg sende via mms ...

ska tenke litt på prisen uansett men du kan jo komme med bud og vist du vil

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Øvrekleiv'n

det er jo 13", 2" mindre enn 15" og med 45 profil dekk... så skal du ha på justerbare dempere... tror dette blir bra jeg.

 

@Einart

må nok bredde selv er ikke å få tak i orginale bredda opel felger, ikke som jeg vet om i værtfall. angående ekstralykter så er jeg enig at det blir best innafor grillen, i værtfall hvis du skal ha de der nyere større lyktene som er å få tak i over allt fortiden....

 

ja det eg tenkte på....naboen min kunne kansje gjort det..en bilmekaniker osv som har bygd om en kadett c sedan til cupe:O hehe så han e sikkert flink å bredde felger..trur han har gjort det før og så...men får se ka det blir til..hadde vert artigt vertfall

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

eg har funne skvettlapp til deg med kvit skrift "OPEL" og logoen på.. MEN det er til framme eller bak på høgre siden.. så var det bare 1 da..skal sjå om eg finn fleire her heime

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ei girkasse i dag av ein her i området. Kunne bare hente den, og då seier ein ikkje nei takk!

Skulle vere i ok stand. Prøvde og alle fire gia fungerte, men fekk ikkje til reversen da.

Har ikkje planar om å bytte altså. Spakstellet er anderledes og, denne har lang spak og eg har kort i bilen min. Er vel bare å bytte det evt, men eg har jo god girkasse.

DSCI0041.jpg

 

Er litt sno og is på den da, siden den lå ute i eit par dagar før eg henta den.

Old Kadetts never die!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår