Gå til innhold

TIME presenterer - de 50 verste bilene som noen gang har blitt produsert

Ranger emnet


Yelsent

Anbefalte innlegg

http://www.time.com/time/specials/2007/completelist/0,,1658545,00.html

 

(Klikk på linkene for å lese hvorfor)

 

Er på engelsk, men verdt en kikk.

 

Bortsett fra det faktum at T-Forden er der, er jeg ganske enig. Det sier også litt at det nesten bare er amerikanske nye biler nederst på listen over biler fra 90-og 00-tallet.:D

'92 Mitsubishi Eclipse GS

Historie, prosjekt -og bildetråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor fantastisk useriøs denne lista er ser man bl.a av hva som trekker ned for Lamborghini LM002. Det er kun én grunn, de ekle kjøperne, mange av de var rike arabere, noen av de ekleste menneskene en usaner kan tenke seg. Ellers har ikke skribenten noe som helst galt å si om Lambo-SUV-en. Sånn sett burde alle BMW-er vært på tilsvarende norske liste, for BMW-er er jo "pakkis-biler", ikke sant?

 

De fleste sånne synselister om verstebiler, styggebiler og lignende er stort sett fullstendig useriøst oppgulp. Barnslig.

 

Og Fiat Multipla? Honda kopierte den med sin FR-V og markedsførte kopien sin i Norge. Knapt noen FR-V ble solgt. Fiat Norge har aldri offisielt importert Multipla, likevel er det privatimportert en hel mengde Multipla-er til Norge. Nede på kontinentet var Multipla den meste solgte flerbruksbilen i flere år på rad. Hvorfor? Ikke på grunn av utseendet, men på grunn av den geniale innredningen, den gode plassen og de fantastiske kjøreegenskapene.

 

Barnefamilier som er Multipla-frelste er som oftest uvillige til å bytte ut bilen med noe annet, for i praksis finnes det ingen fullgode alternativ. Bortsett fra nevnte Honda da. Men der sitter ungene i baksetet og titter ut på tretoppene gjennom skyteskårvinduene øverst oppe ved taket. Så sånn sett finnes det absolutt ingen fullgode alternativ til Multipla. Jo forresten, en nyere Multipla, for de produseres fortsatt. Hondas kopi har forlengst gått ut av produksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....Barnefamilier som er Multipla-frelste er som oftest uvillige til å bytte ut bilen med noe annet, for i praksis finnes det ingen fullgode alternativ. Bortsett fra nevnte Honda da. Men der sitter ungene i baksetet og titter ut på tretoppene gjennom skyteskårvinduene øverst oppe ved taket. Så sånn sett finnes det absolutt ingen fullgode alternativ til Multipla. Jo forresten, en nyere Multipla, for de produseres fortsatt. Hondas kopi har forlengst gått ut av produksjon.

 

Morsomt at du snakker så varmt om Multipla når du opererer med signaturen - ekte biler har ikke baksete, da er det buss- (lett oversatt)

Du viser bare at mange barnefamilier er lettere hjernevaska.

Dvs, de kjører rundt med praktiske stasjonsvogner og skiboks på taket året rundt. Helt unødvendig spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du viser bare at mange barnefamilier er lettere hjernevaska.

Dvs, de kjører rundt med praktiske stasjonsvogner og skiboks på taket året rundt. Helt unødvendig spør du meg.

 

ja.. det er så merkelig at barnefamilier vil ha biler med plass til alle, hvor en kommer fram i god komfort, og kanskje kan ha med barnevogn og lignende, når de kan kjøpe seg en 2 seter sportsbil for samme pengene! stakkars hjernevaska familier...

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig deilig at de har med Fiat Multipla på den lista!

Det er sjelden man har lyst til å spy når man ser en bil, men den får frem mye ekle følelser i meg.

Tro meg det finnes værre biler. Kom til Kristiansand så skal jeg vise deg en 190E romrakett/luftinntak-edition :)

 

At Mustang er med er jo en skandale! De folkene skulle vel fått en mustang opp i rævhålet sitt, så de kunne tenke seg om en gang til.

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt at du snakker så varmt om Multipla når du opererer med signaturen - ekte biler har ikke baksete, da er det buss- (lett oversatt)

Du viser bare at mange barnefamilier er lettere hjernevaska.

Dvs, de kjører rundt med praktiske stasjonsvogner og skiboks på taket året rundt. Helt unødvendig spør du meg.

 

At dette kommer fra gutten som kjører run-of-the-mill A6 er jo rent komisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første er jeg ikke gutt.

For det andre er jeg per definisjon "dinks", og har derfor ikke bilen av praktiske årsaker.

Og for det tredje er Audi A6 Avant faktisk en sexy bil, noe man ikke kan si om mange andre stasjonsvogner.

 

påstår du at volvo 245 ikke er ei sexy stasjonsvogn? ;)

Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt

Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt

Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs

Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil

Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt at du snakker så varmt om Multipla når du opererer med signaturen - ekte biler har ikke baksete, da er det buss- (lett oversatt).

Ja, ikke sant? ;)

Jeg har ikke Multipla selv, men så har jeg ikke familie heller. Derfor er det ekte biler som gjelder for meg.

 

Men:

Jeg kjenner noen som har og har hatt Multipla. Og jeg har opplevd Multipla fra innsiden. Hadde jeg hatt familie, så ville jeg absolutt forsøkt å få tak i en Multipla fra før faceliften. Jeg synes den er cool, den er definitivt spesiell (enten snur man seg etter den eller så snur man seg fra den, ingen er likegyldige), og det er en skikkelig genial og romslig FAMILIEbil. De fleste andre baksetebiler er verken skikkelige familiebiler eller skikkelige sportsbiler, men noe midt i mellom, ikke både og, men verken eller. Multipla prøver ikke å være en sportsbil i det hele tatt, den er seg selv nok, den er en helstøpt familiebil. Det er derfor den troner høyt oppe på toppen av salgsstatistikken for flerbruksbiler i Europa år etter år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår