Gå til innhold

Bil eller liknende når man er under 18?

Ranger emnet

karl92

Anbefalte innlegg

Jeg har hørt at det finnes noen elbiler som har 16 års grense, noen som vet hvilken dette er? :P Og om dere et noe om dette hvor fort går de og hva er prisklassen og hvilket sertifikat trengs? Noen annonser som passer til min søken?

Er det noen andre alternativer bortsett fra scooter når man er 16? noe som har tak eller kan kjøres på glatten for vinteren nærmer seg og jeg trenger et eller annet! hehe

Takk for svar!

VW Passat, 2.0 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ha traktorlappen da, men den kan du jo ta. Men du er kanskje ute etter noe som drikker mindre, og som går bedre? :)

Skal du ha fart og morro må du nesten bare vente til du er 18. Eller du kan jo kjøre trimmet moped, eller lett-mc. En trimmet totakter lett-mc har ingen problemer med å kjøre fra en helt vanlig bil. Får jo alt fra 130-180 med de.

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hele har med vekt å gjøre da det blir 3 hjul eller fler sammen med liten motor... Finnes en del info om det på biltilsynets sider. Må bare gidde å lete og lese..

Hobby er ikke hobby før det svir i pungen =)

Opel Frontera -94 2,3Tdi

Citroen Berlingo -06 1,4i

Subaru Impreza WRX STi -95 2,0T

+Masse annen moro =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hele har med vekt å gjøre da det blir 3 hjul eller fler sammen med liten motor... Finnes en del info om det på biltilsynets sider. Må bare gidde å lete og lese..

Det stemmer at det går på vekt og akslinger osv, men Amica har noen som går utenom de reglene mener jeg. For bilen er egentlig for tung for å kjøres på mopedlappen etter reglene, men man får gjøre det uansett. Er desverre ikke helt inne på det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider