Malte FuelTech Skrevet Desember 1, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2003 jeg lurer på hvilke (turbo)motorer som passer bra i 240 hvor du ikke trenger å modifisere så sinnsykt mye? og hvilke girkasser passer bra til?bare kom med med forslag er åpen for alt:D Siter -honda cbr 600streetfighter(90) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skrotnisse Skrevet Desember 1, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2003 Originally posted by Malte FuelTech jeg lurer på hvilke (turbo)motorer som passer bra i 240 hvor du ikke trenger å modifisere så sinnsykt mye? og hvilke girkasser passer bra til?bare kom med med forslag er åpen for alt:D audi 2.2 turbo (s4) og audi 4.2 v8 passer overens med clutchhuset til diselmotoren i 240/740. bare og begynne og bygge Siter Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zerox Skrevet Desember 1, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2003 Må da være like greit å lage volvo i volvo? Siter You wash your VOLVO like it was your firstborn child, you tend to its needs like it was your own body, you protect it like it´s your family, then you drive it like you stolet it Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suggen Skrevet Desember 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2003 Det enkleste er vel en 740/940 motor med en M46kasse, altså 4gir+overdrive. Der passer alt uten å begynne med karosserimodifiseringer:) Siter '93 mercedes 320TE '03 peugeot 206sw '68 white M6 '64 amazon HGV osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malte FuelTech Skrevet Desember 2, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2003 Det enkleste er vel en 740/940 motor med en M46kasse, altså 4gir+overdrive. Der passer alt uten å begynne med karosserimodifiseringer vil orginale akslinger holde hvis du begynner å trimme litt?? Siter -honda cbr 600streetfighter(90) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
btl Skrevet Desember 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2003 Originally posted by Malte FuelTech vil orginale akslinger holde hvis du begynner å trimme litt?? Mellomakslingen er dårlig. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre med den. Det jævla opphenget har gått istykker, så det bråker når den får tak etter hjulspinn på 1 eller 2 gir eller ved hard akslerasjon. Siter - VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style - VW Golf -1996 1.8 GL Syncro. - Renault Megane -2003 1.6 16v :-( S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC) x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malte FuelTech Skrevet Desember 2, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2003 hvordan mellomaksling burde man ha hvis det skal holde litt? Siter -honda cbr 600streetfighter(90) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Desember 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2003 Bare å bytte til 740 oppheng, mye mer stabilt. Hadde helt originalt drivverk på gamle min (ca 500nm), eneste problemet var et stort forbruk av girkasser. Brukte opp x ant. m45'er:D Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
btl Skrevet Desember 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2003 Vet ikke helt hvordan man pleier å løse det problemet. 740 opphenget skal vistnok være endel bedre, men det passer ikke sånn uten vidre. Må kanskje høre med Unikardan. Siter - VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style - VW Golf -1996 1.8 GL Syncro. - Renault Megane -2003 1.6 16v :-( S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC) x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
btl Skrevet Desember 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2003 Originally posted by nissan s13 Bare å bytte til 740 oppheng, mye mer stabilt. Hadde helt originalt drivverk på gamle min (ca 500nm), eneste problemet var et stort forbruk av girkasser. Brukte opp x ant. m45'er:D Holder 740 opphenget for 350-400hk? Siter - VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style - VW Golf -1996 1.8 GL Syncro. - Renault Megane -2003 1.6 16v :-( S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC) x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
btl Skrevet Desember 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2003 og hva må gjøres for å få det til å passe. Må man ha 740mellomaksel, eller kan man bruke en mellomaksel fra en 240? Eller kanskje begge deler :) Siter - VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style - VW Golf -1996 1.8 GL Syncro. - Renault Megane -2003 1.6 16v :-( S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC) x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Desember 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2003 Bare å kjøpe opphenget, ikke så vanskelig å tilpasse org. aksling. Så sant du har den groveste typen. 63,5mm? Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Desember 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2003 Har også kjørt med hel aksling, går greit det og. Må senske girkassefestet 3-4cm og slå opp gulvet litt helt i bakkant. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
btl Skrevet Desember 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2003 Når jeg var på volvo for å forhøre meg om nytt oppheng, sa de at det var to forskjellige tjukkelser på mellomakslingen. Nå sa jeg at jeg hadde M46. Den ene var 44,5 og den andre var 50,8 i diameter. Dette er nok på den smale delen. vil ikke påstå at dette gjelder også M45 og M47. Siter - VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style - VW Golf -1996 1.8 GL Syncro. - Renault Megane -2003 1.6 16v :-( S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC) x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suggen Skrevet Desember 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2003 50,8mm er den vanligste på nyere biler med M46/M47. 740 opphenget passer, men du må lage ny "travers" til det. Det sitter da med to skruer rett ned. Traversen lager du bare av flattjern, 6-8mm tykt burde holde. bare å knekke til og bore seks hull, så er det bare å sette på. Det som er mest sårbart på mellomakselen er kryssene, hvis du får for stor vinkel på de. Dette er det værre å komme utenom... Siter '93 mercedes 320TE '03 peugeot 206sw '68 white M6 '64 amazon HGV osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.