s4nd3r Skrevet September 23, 2008 Rapporter Share Skrevet September 23, 2008 Var det hu som lurte deg på tjukka?:D :volvsmile 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Veritas- Skrevet September 23, 2008 Rapporter Share Skrevet September 23, 2008 Skal vi se nå, en kamerat av en kollega kjøpte seg en 740 nå nylig, ny bruksbil.Her hadde selger fjernet fjærene for å få bilen lav, og mente selv at bilen var nydelig å kjøre... sier vel mer om selgeren.. :p '83 240GL Solgt! Veritas' '75 242 L Solgt! -Veritas-: '76 Volvo 242 L Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet September 23, 2008 Rapporter Share Skrevet September 23, 2008 Skal vi se nå, en kamerat av en kollega kjøpte seg en 740 nå nylig, ny bruksbil.Her hadde selger fjernet fjærene for å få bilen lav, og mente selv at bilen var nydelig å kjøre... brake eller framme? fjerna som sakt fjørene bake på opelen, o den var god og kjøre, men ikkje over 100, de er litt små skommelt.. :P med sveisa sperr, og uten bak bremser, og fjører bake, men sitter jævla gott på veien. har ikkje klart og krenge me den, har ikkje prøvd so mykkje heller.. :P men det fins ikkje kjøre komfort, hompa og rista, drar gjennom svingar.. 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet September 23, 2008 Rapporter Share Skrevet September 23, 2008 brake eller framme? fjerna som sakt fjørene bake på opelen, o den var god og kjøre, men ikkje over 100, de er litt små skommelt.. :P med sveisa sperr, og uten bak bremser, og fjører bake, men sitter jævla gott på veien. har ikkje klart og krenge me den, har ikkje prøvd so mykkje heller.. :Pmen det fins ikkje kjøre komfort, hompa og rista, drar gjennom svingar.. Foran og bak fikk jeg fortalt. Hvor ille kan det egentlig gå hvis demperen svikter ved et kraftig hull i veien? Vi snakker vel total mangel på kontroll av bilen uansett. Hadde en Mazda 626 herjebil for noen år tilbake, der var høyre fjær bak knekt(rust) og begge demperne bak var lekk/sprengt. Helt forjævlig å kjøre.. - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet September 23, 2008 Rapporter Share Skrevet September 23, 2008 s4nd3r, du går inn for at ungen din skal vokse opp uten far eller? GAZ Shocks i England lager coilovere på bestilling, du sender over fjærbeina dine og får coilovers tilbake. Koster £700 (for en gammel Civic iallfall), men hvis dere gjør et regnestykke blir jo senkefjærer og kortere dempere nesten like dyrt med mindre dere kjøper på Samvirkelaget, Strømstad eller Nille. Eirik '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pilsner Skrevet September 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 24, 2008 Har hørt en del om å varme å fjerene med gass. Men hvordan funker det egentli? Det må vell være det beste å gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet September 24, 2008 Rapporter Share Skrevet September 24, 2008 Varme fjærene er langt verre enn kapping, da mister fjæra alt spenn. Kapper du fornuftig har du iallfall fortsatt forspenn. Hvem skulle tro at han her hadde kappa en runde bak? Forskjellen på han her og endel av Volvo-gutta her inne er at han ikke skryter av at "det er så sinnsykt bra å kjøre med kappa fjærer, og min bil sitter best i svingene, mye bedre enn både senkefjærer og coilovere". Satt litt på spissen men dere skjønner vel poenget :) Eirik '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leirviken Skrevet September 24, 2008 Rapporter Share Skrevet September 24, 2008 Varme fjærene er langt verre enn kapping, da mister fjæra alt spenn. Kapper du fornuftig har du iallfall fortsatt forspenn. Hvem skulle tro at han her hadde kappa en runde bak? [/img] Forskjellen på han her og endel av Volvo-gutta her inne er at han ikke skryter av at "det er så sinnsykt bra å kjøre med kappa fjærer, og min bil sitter best i svingene, mye bedre enn både senkefjærer og coilovere". Satt litt på spissen men dere skjønner vel poenget :) Eirik Jeg snakker med "volvo-gutta" hver dag, og har aldri hørt om dette. dette er nok en innbilning mr.! Volvo 240 GL BMW 320 E21 Volkswagen Jetta GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet September 24, 2008 Rapporter Share Skrevet September 24, 2008 lol dagens.. metall utsatt for stress. ja hvis metallet er utsatt for stress, så må det roe seg ned da. HERREGUD FOR EN SUTRING PÅ DEG, har ALDRI hørt om fjærer som har svikta gr kapping på lesjo. ene bilen jeg hadde, en 245, hadde gått over 300.000 på kappa orginalfjærer, og det sier sitt.. var gått 530 000 når eg solgte den, og først da ble det byttet fjærer.. den bilen var god å kjøre, enten du vil det eller ikke. gå å grin til morra di, tater. ja du har vel adrli hørt om det du din vattnisse! metallutmattelse er ikke ukjent fenomen. voks ballene dine med litt kunnskap før du uttaler deg ! ikke en gang PRØV å lyv på deg at du hadde en bil som har kjørt 300.000km på samma fjærene! og seff... den var god å kjøre!ahhahahaha du er en uvten lita drittkjerring som aldri burde fått lov til å kjøre offentlig du Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leirviken Skrevet September 24, 2008 Rapporter Share Skrevet September 24, 2008 ja du har vel adrli hørt om det du din vattnisse! metallutmattelse er ikke ukjent fenomen.voks ballene dine med litt kunnskap før du uttaler deg ! ikke en gang PRØV å lyv på deg at du hadde en bil som har kjørt 300.000km på samma fjærene! og seff... den var god å kjøre!ahhahahaha du er en uvten lita drittkjerring som aldri burde fått lov til å kjøre offentlig du Folk som synker så lavt som dette synes jeg virker som små drittkjerringer. beklager for at jeg blander meg.. bryr meg midt vest om hva dere krangler om. men den oppførselen som alt for mange her på forumet har synes jeg er litt flaut. det sitter muligens en 13åring å kaller dere noe barnslig. men for all del ikke synk så lavt selv.. blir så tragisk...! og hvorfor kan ikke en bil ha kjørt 300 000 med samme fjærene? har du et godt argument for det? Volvo 240 GL BMW 320 E21 Volkswagen Jetta GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian S. Skrevet September 24, 2008 Rapporter Share Skrevet September 24, 2008 Varme fjærene er langt verre enn kapping, da mister fjæra alt spenn. Kapper du fornuftig har du iallfall fortsatt forspenn. Hvem skulle tro at han her hadde kappa en runde bak? Forskjellen på han her og endel av Volvo-gutta her inne er at han ikke skryter av at "det er så sinnsykt bra å kjøre med kappa fjærer, og min bil sitter best i svingene, mye bedre enn både senkefjærer og coilovere". Satt litt på spissen men dere skjønner vel poenget :) Eirik Har han kappa fjærer på bilen sin? Fy faen for en dust. Han kan ikke være vel bevart?! Har han ikke vært inne på 200delen på bilforumet og lest om hvor farlig det er? At de kan knekke og metallutmattelse osv... Huff! Få den bilen avskilta med en gang! 92 Volvo 245tic. 88 Volvo 245gl. X75 Volvo 245 Gröna lynet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet September 24, 2008 Rapporter Share Skrevet September 24, 2008 Varme fjærene er langt verre enn kapping, da mister fjæra alt spenn. Kapper du fornuftig har du iallfall fortsatt forspenn. Hvem skulle tro at han her hadde kappa en runde bak? Forskjellen på han her og endel av Volvo-gutta her inne er at han ikke skryter av at "det er så sinnsykt bra å kjøre med kappa fjærer, og min bil sitter best i svingene, mye bedre enn både senkefjærer og coilovere". Satt litt på spissen men dere skjønner vel poenget :) Eirik Hmm. Først og fremst er jeg vel nesten DØDS SIKKER på at denne bilen er amerikansk! den har nokk ikke vært på noen utstilling i norge! med mindre du har sett den der borte på et show såfall... Hva får deg til å tro at en såppas ny bil som dette som er påkostet såpass og er så lav faktisk ikke ar coilovere?!. Du får ALDRI en bil så lav på vanlige senkefjærer og at du ikke bånner demperne dine/subber skjermer eller andre effekter som måtte forekomme....?! Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leirviken Skrevet September 24, 2008 Rapporter Share Skrevet September 24, 2008 Hmm. Først og fremst er jeg vel nesten DØDS SIKKER på at denne bilen er amerikansk! den har nokk ikke vært på noen utstilling i norge! med mindre du har sett den der borte på et show såfall... Hva får deg til å tro at en såppas ny bil som dette som er påkostet såpass og er så lav faktisk ikke ar coilovere?!. Du får ALDRI en bil så lav på vanlige senkefjærer og at du ikke bånner demperne dine/subber skjermer eller andre effekter som måtte forekomme....?! kanskje han har lest om den?!! Volvo 240 GL BMW 320 E21 Volkswagen Jetta GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet September 24, 2008 Rapporter Share Skrevet September 24, 2008 kanskje han har lest om den?!! mhm! man bruker 500.000kr på å bygge om en bil til show og utstilling og man har ikke rå til et sett med coilovere til en av masse produserte biler det finnes gromt med deler til?. Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svein-ivar Skrevet September 24, 2008 Rapporter Share Skrevet September 24, 2008 Eiriksmil: Er det så jævlig mye tryggere å skru bilen sin lavere og lavere, med de ny-innkjøpte coiloverne, uten å foreta hjulstillingskontroll da? Credits til deg forresten, som velger å gå en "annen vei" med bil;) DRFT-R: Har kjørt 200sx med tanabe og tein (eller hva faen det heter) understell, og kan ikke si at det sitter så jævlig mye bedre enn 740'n min med diverse modifiseringer. Mystifistisk... 1987 Volvo 740 Turbo Squirta + div mod 1987 Volvo 740 GLE Brukskjerra... Div.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg