Gå til innhold

retro biltreff på tyrigrava 6/9-2008

Ranger emnet


rennfahrer

Anbefalte innlegg

Bra tiltak med tanke for biler med sjel...

 

Har jo Sportbillosjen her rundt dørene og digger de bilene...

 

Skal se trynene på Veteranbilfolket når det er rally, og folket fra losjen stiller med 10-20 mere eller mindre modifiserte retrobiler.. Ett ubetalelig syn...

 

Har selv en sånn mazda 818 coupe stående..

Handlet slik da en hadde slike biler på begynnelsen av 90 tallet...ikke alle som har hugget en hel orginal RX3....ohhffff

 

men man trengte deler...

 

Så skal da ikke se bort ifra at en kommer med en slik snart med Allikatter og senk og bakrute sjalusi...:D

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 111
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg er i grunn enig med deg der, og ser at min egne uttalelse nok er litt vel tåpelig/provoserende, satt på spissen og mulig egnet som brannfakkel. sikkert noe som ikke gagner hverken "retro samfunnet" meg selv eller noen andre.

 

Enig, tror du jager bort flere enn du får med deg med slike uttalelser.

I allefall gidder ikke jeg å engasjere meg i retro-gjengen deres, selv om interessen min absolutt er der.

Hvorfor ikke ha en lukket klubb der bileiere blir inviterte til å bli med på treff og som medlemmer, da slipper dere jo alle som ikke bør være der, for det er mange om jeg forstår deg rett.

Jeg tror ikke dere skal være SÅ redde for at dersom det er åpent for "alle" så blir ikke majoriteten av bilene på treffene deres de som er fulle av plastikk og playstation. Plastikk-gjengen ser på bilene deres som skarphauger og vil nok aldri møte der med sine biler.

 

 

At det ikke gagner deg er jo ok, men at du ødelegger for "Retro samfunnet" som du kaller det er jo litt............dumt??

Særlig når du ikke styrer skuta heller?

Jeg har fremdeles ikke sluttet og undre meg "HVORFOR" denne holdningen?

 

Jeg er nok en av de mer mentalt tilbakestående siden jeg ikke helt forstår sammenhengen i alle selvmotsigelsene du skriver.

Heller ikke hvorfor takhøyden ikke kan være så høy.

 

Se på Øistein Bertheau som døde i februar, 82 år gammel. Han var jo en av de siste store "kjempene" innen bilmiljøene i Norge.

Han hadde så høy takhøyde at han syntes alt var interessant, selv var han advokat og var genuint interessert i alle bilmiljøer og ikke minst FOLKENE som frekventerte disse miljøene. Uansett om de kom i Rolls Royce eller en sliten Mini.

Øistein kjørte selv Bugatti, Delage og Lincoln, men hadde også Skoda, 2CV og Standard i andre enden i garasjen og syntes det var like morsomt. Bare man hadde det morsomt med det man brant for, så var det greit enten det var den ene eller andre veien...

Noen tok han for å være en snobb, men fyren var totalt uforutsigbar og politisk ukorrekt. Og etter 10 minutter sammen med han, så forsto man at det var BILEN og interessen rundt den som var Selve Meningen. Uansett om man var rik eller fattig, brun eller blek. Alder, utseende, sosiale status, vaner eller øvrig profil, - det var helt uinteressant for han så lenge vedkommende var interessert og brant for sitt "felt".

 

Først da, når man har akseptert at andre også kan ha andre bilintresser I TILLEGG, - tror jeg at man kan snakke om at man er bilinteressert...

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, tror du jager bort flere enn du får med deg med slike uttalelser.

I allefall gidder ikke jeg å engasjere meg i retro-gjengen deres, selv om interessen min absolutt er der.

Hvorfor ikke ha en lukket klubb der bileiere blir inviterte til å bli med på treff og som medlemmer, da slipper dere jo alle som ikke bør være der, for det er mange om jeg forstår deg rett.

Jeg tror ikke dere skal være SÅ redde for at dersom det er åpent for "alle" så blir ikke majoriteten av bilene på treffene deres de som er fulle av plastikk og playstation. Plastikk-gjengen ser på bilene deres som skarphauger og vil nok aldri møte der med sine biler.

 

 

At det ikke gagner deg er jo ok, men at du ødelegger for "Retro samfunnet" som du kaller det er jo litt............dumt??

Særlig når du ikke styrer skuta heller?

Jeg har fremdeles ikke sluttet og undre meg "HVORFOR" denne holdningen?

 

Jeg er nok en av de mer mentalt tilbakestående siden jeg ikke helt forstår sammenhengen i alle selvmotsigelsene du skriver.

Heller ikke hvorfor takhøyden ikke kan være så høy.

 

Se på Øistein Bertheau som døde i februar, 82 år gammel. Han var jo en av de siste store "kjempene" innen bilmiljøene i Norge.

Han hadde så høy takhøyde at han syntes alt var interessant, selv var han advokat og var genuint interessert i alle bilmiljøer og ikke minst FOLKENE som frekventerte disse miljøene. Uansett om de kom i Rolls Royce eller en sliten Mini.

Øistein kjørte selv Bugatti, Delage og Lincoln, men hadde også Skoda, 2CV og Standard i andre enden i garasjen og syntes det var like morsomt. Bare man hadde det morsomt med det man brant for, så var det greit enten det var den ene eller andre veien...

Noen tok han for å være en snobb, men fyren var totalt uforutsigbar og politisk ukorrekt. Og etter 10 minutter sammen med han, så forsto man at det var BILEN og interessen rundt den som var Selve Meningen. Uansett om man var rik eller fattig, brun eller blek. Alder, utseende, sosiale status, vaner eller øvrig profil, - det var helt uinteressant for han så lenge vedkommende var interessert og brant for sitt "felt".

 

Først da, når man har akseptert at andre også kan ha andre bilintresser I TILLEGG, - tror jeg at man kan snakke om at man er bilinteressert...

 

meningen med denne klubben/ arrangemangene er å sammle folk som da er opptatt av litt eldre biler og ikke bare nye biler og 1000hk og slikt. alle er velkommen på treffene men man kan da ikke påberope seg å stille ut sin 05 mod subaru feks.

 

jeg vil heller se eldre biler enn nye med turbo, store spoilere og "drifting" Biler.

og det er noe flere også er enige i, se på feks youngtimers treffene som har blitt avholdt, der kom det mange folk, men nei ikke så mange som på feks gatebil.

 

man har jo rånern treffene for alle de som kun vil se på bil uansett stand eller type.

jenvey throttlebodies 40mm selges!

adaptere for g60bremser til golf mk1 selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da får vel jeg som president for retro rides komme med en utale for å rense opp i evt missforståelser. Denne klubben har som intensjon og samle og vise frem ett bredt utvalg av litt eldre bil historikk, dvs at alle er velkommne alle biler med retrostuket på plass. vi er i startfasen og retningslinjer vil bli nærmere diskutert mellom oss som driver med denne klubben etthvert, men tanken fra min side har alltid vært som følger:

 

1. Alle er velkomne, så lenge bilen er datert før 90 (produksjon's start før 90 da)

2. M3speil div plastikk etc er ikke vel ansett på nyere biler spesielt!

3. Kravene til retrostuket er hardere på nyere biler, da eldre biler er ALLEREDE ganske retro i seg selv orginalt

4. Vi er inkluderende mtp stuket og produksjons merker

5. Dette er for folk som er genuint intr i eldrebiler, IKKE kun merker

6. Dette er dratt i gang for oss søm føler at vi ikke faller helt i gatebil kategorien og ikke helt i kunn merkes kategorien

7. Moderniserte biler fra late 80's er ikke akk noe å stille opp med. (les m3 speil, carbon vinger, lexus lamper, stooore chrom felger etc)

 

Videre skal vi prøve å få til bla bane treff osv osv, men som sagt er vi i start fasen, så ting vil ta tid og få på plass, men med dette treffet prøver vi å vise at vi eksiterer og vi er en hyggelig gjeng som har høy tak høyde hva angår bil, stuk og merke.

Hva angår retro rides som sjanger, stil, stuk etc etc kan jeg anbefale alle å løpe å kjøpe engelske Retro Cars Mag

 

Sånn da måtte jeg qoute meg selv :hvaskjera

 

MEN hvor vanskelig skal dette være? hvor mye skal man kritisere og diskutere det her? henvend dere til meg, gjenre på pm etc, er min ide denne klubben, er jeg som kom opp med dette, er jeg som delte ideen med Razer osv som hjalp til med å dra igang, er det spm ang hva hvem og hvorfor. så henvend dere til meg, så skal jeg svare på alt ang intensjoner bak dette begrensinger etc etc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn da måtte jeg qoute meg selv :hvaskjera

 

MEN hvor vanskelig skal dette være? hvor mye skal man kritisere og diskutere det her? henvend dere til meg, gjenre på pm etc, er min ide denne klubben, er jeg som kom opp med dette, er jeg som delte ideen med Razer osv som hjalp til med å dra igang, er det spm ang hva hvem og hvorfor. så henvend dere til meg, så skal jeg svare på alt ang intensjoner bak dette begrensinger etc etc

 

Er det virkelig plass til andre enn presidenten i denne bilklubben... Var mye meg, jeg, min, i siste inlegg her.

 

(hvorfor president?) Vanlige klubber har en leder og ett styre, men her er det tydeligvis bare en som sitter med kunnskapen til å bestemme aktuelle biler for klubben og ikke minst hva som er godtatt.

 

Skjønner godt at folk fortsetter å diskutere, da det virker som det er mange huller i seilet, og med hull i seilet så seiler ingen skip...

Nåværende bil: Volvo242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er det virkelig plass til andre enn presidenten i denne bilklubben... Var mye meg, jeg, min, i siste inlegg her.

 

(hvorfor president?) Vanlige klubber har en leder og ett styre, men her er det tydeligvis bare en som sitter med kunnskapen til å bestemme aktuelle biler for klubben og ikke minst hva som er godtatt.

 

Skjønner godt at folk fortsetter å diskutere, da det virker som det er mange huller i seilet, og med hull i seilet så seiler ingen skip...

 

President - Intern spøk. Klubben er ikke så stor at det har tatt av med hverken styre, stell, medlemskontingenter eller annet dilldall.

 

Hull i seilet? Vi driver da ikke med båt? Har bare høl i filterboksen jeg....

Martin Sørlie, 1985.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, tror du jager bort flere enn du får med deg med slike uttalelser.

I allefall gidder ikke jeg å engasjere meg i retro-gjengen deres, selv om interessen min absolutt er der.

 

 

Jeg har fremdeles ikke sluttet og undre meg "HVORFOR" denne holdningen?

 

Jeg er nok en av de mer mentalt tilbakestående siden jeg ikke helt forstår sammenhengen i alle selvmotsigelsene du skriver.

Heller ikke hvorfor takhøyden ikke kan være så høy.

 

Se på Øistein Bertheau som døde i februar, 82 år gammel. Han var jo en av de siste store "kjempene" innen bilmiljøene i Norge.

Han hadde så høy takhøyde at han syntes alt var interessant, selv var han advokat og var genuint interessert i alle bilmiljøer og ikke minst FOLKENE som frekventerte disse miljøene.

 

Først da, når man har akseptert at andre også kan ha andre bilintresser I TILLEGG, - tror jeg at man kan snakke om at man er bilinteressert...

 

Hei der :P

Om du velger og holde deg borte fra noe du i grunn har interesse for og lyst til og delta på med bakrunn i hva én person har skrevet på ett forum som atpåtil ikke har noe med arrangementet og gjøre ut over at han også har interessen og deltok på første runde (men trolig av geografiske årsaker ikke kommer til og møte opp på i fremtiden) er det jo litt trist, og kanskje atpåtil litt barnslig ?

 

Jeg kunne skrevet side opp og ned om hvorfor jeg har den holdningen jeg har, det er i korte trekk basert på erfaringer, observasjoner og egen smak/følelse.

Jeg kan forsøvrig ikke se noen selvmotsigelser i hva jeg skriver. Mulig jeg ordlegger meg elendig og skaper forvirrelse!?

 

Hva Øistein Bertheau gjorde eller sa ser jeg ikke helt poenget med her, at noen har interesse for allt har jeg selv fremdeles til gode og se. Ut i fra hva du skriver virker det på meg som om han var langt mere interessert i de sosiologiske aspektene rundt biletusiasmen. . . Det kan være vel så spennende som selve bilene. Folk med funkisvilla og Volvo eller bondegård og Lambo skjerper sansene.

Min egen biliteresse er jeg trygg på, om ikke tryggere enn på min egen legning, jeg aksepterer allt og alle, bare de holder seg unna meg. . .

Vidre debatering rundt og om emmnet kan jeg med glede ta over en gromsete pint en gang i fremtiden. over og ut fra meg i denne ommgang.

våga vägra mainstream!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

President - Intern spøk. Klubben er ikke så stor at det har tatt av med hverken styre, stell, medlemskontingenter eller annet dilldall.

 

Hull i seilet? Vi driver da ikke med båt? Har bare høl i filterboksen jeg....

 

Klubben er ett bra pust til veteranbil/youngtimers miljøet, men...

 

Tror dere i klubben burde diskutere felles hvordan dere skal opptre på ett forum f.eks. Er det virkelig slik at klubben deres misliker gatebil?

 

Skal man følge alt som er i Retro Cars bladet som klubbens regler, eller finnes det untak. Må vel godkjennes av Presidenten personlig?

 

Ser det er flere som er veldige skeptiske. Og med såpass saklige svar som enkelte i klubben spyr ut, så er det tydelig at det er noe som er feil.

 

 

Blir spennende å se hvordan ett eventuelt forum uttarter seg, da det nok ikke på langt nær kommer til å kunne utklassere det engelske Retro Rides forumet. Og ikke minst betaling for å være medlem.

 

(er forresten Retro Rides copyrighted, noen som har undersøkt?

 

 

Håper også å slippe meldinger fra enkelte folk i klubben deres som sprer rundt seg med dritt. Er ikke særlig bra for klubben deres å håndtere kritiske inlegg på den måten.

Nåværende bil: Volvo242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår