Gå til innhold

Hvor mye mer effekt med sportluftfilter

Ranger emnet


BMW525ie34

Anbefalte innlegg

Hallo:)

Har nettopp kjøpt meg en 525i 12v 89mod. Veldig fornøyd med bilen!Men no lurer eg på om eg ikkje skal begynne smått med litt ekstra stæsj.

 

Så lurer på hvor mye effekt økning som er realistisk med en sportluftfilter. Og om noen vet om eg kan bruke noe annet en panelfilter på denne motoren?

 

Sikkert mange nybegynner spørsmål, men sånn er det bare:) Har ikkje peiling på slikt endå men ser fram til å lære masse framover;)

 

Mvh. Martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åpent luftfilter fra k&n på en sekser er gromt! selv har jeg det på min 520, tror den klarer seg bedre når du spøler fordi dn får mere luft på høye turtall. anbefales! tror jeg betalte 1100 kr på http://www.bsbildeler.no tok meg kansje 30min å montere. enkelt som fy. mere arbeid me effektpotte, men da å blir det mere gromlyd.

effektpotte har mest lyd på 1000-3500rpm og luftfilter fra 4000 og oppover

Bmw 528i e39 - nåværende

Bmw 520i e34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du monterer åpenluftfilter, ikke glem å borre hull i gummien i bunn av filteret til føleren, bare å borre et hull stappe inn og tette med et eller annet, Har en tendens til å bruke masse bensin hvis føleren bare henger å slenger. Vinkeljern fra bilema funker ok til å feste åpent luftfilter. Men hver litt skeptisk da dårlige åpne luftfilter kan ødelegge luftmengdemåleren og de er ikke billige.

Opel Rekord B 1966 1700 2 dørs sedan

Opel Kadett B 2 1971 1100 2 dørs

Range Rover 3,5

Toyota Carina Stasjonsvogn(hugges snart)

Bmw 520 24 ventiler(Til salgs)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei traction!

takk for tipset, men er ikke helt sikker på at jeg skjønner hva du mener?

forklar hvor jeg skal borre hull?

 

Du kan gjøre slikt det er gjort her

kn-filter2.jpg

 

Er ikke fra min bil, men plasserte føleren likt som på bildet, bare å tette med sicaflex eller no silikon.

Opel Rekord B 1966 1700 2 dørs sedan

Opel Kadett B 2 1971 1100 2 dørs

Range Rover 3,5

Toyota Carina Stasjonsvogn(hugges snart)

Bmw 520 24 ventiler(Til salgs)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg hørt det og.. "Spøler" bedre med åpent filter... Jeg gir opp..

 

9 av 10 åpne filtre er plassert slik at de faktisk forverrer ytelsene ved å dra inn varmluft.. For ikke å snakke om at 9 av 10 faktisk driter i å vedlikeholde disse filtrene.. Da er det kult, med et ca tett filter som ikke lenger bare drar inn varmluft, nå er det potte tett i tillegg!

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår