Gå til innhold

Motorbytte 740 tic

Ranger emnet


c-bremv

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har en volvo 740 gl 88 mod med en b230F med automatgir. Jeg har en B230ft stående fra en volvo 940 93 mod med automargir. Det jeg lurer på, er om den motoren passer til automatkassen jeg har i 740'en? er det noe forskjell på automatkassene fra 940'en og 740'en?

 

Siden jeg har automatgir i 740'en fra før, tenkte jeg å bare sette inn den ft motoren så slipper jeg å bytte til manuell å inn med clutch osv;)

 

Takker for svar;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vær obs på at det finnes to typer automat kasser. ZF og AW... Du ser på kassene om det er noen forskjell. Skal stå merking på de også.

 

det er enkelt og sjå.. :) bare og gå inn i bilen og sjå om det er P.R.N.D.3.2.1.... da er det ZF er det P.R.N.D.2.1.. så er det AW...

 

og du kan sjå om der OD knapp på gir skjiftern, da er det AW. uten OD knapp. ZF.......

 

men ej hadde montert ZF kassa vist eg skulla montert ei automat kasse, for den tåle MASSE juling... :)

 

kompis av meg hadde ei ZF kasse på bilen sin, og motoren var benka 350hk før han monterte t4, porta 531 og mappa om sprute...

den fungerte som bare det, og da var det masse riv startar.. :P full gass i N, og bang i D.... :)

1987" Volvo 740 turbo

1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo

Bil tråden....

Mob: 93262854..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, jeg har nok ZF kasse i bilen min. på min er det P.R.N.D.3.2.1.

Og jeg kan låve at den tåler masse juling. har selv utført mange rivstarter med en. Satt den i N, å bang rett i D. Funker som faen hver gang:P

 

Da går jeg ut ifra at den kassen passer til 940 motoren jeg har kjøpt. En B230ft. Den motoren har sittet på en automatkasse i 940'n også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår