Gå til innhold

Probe som som første bil?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Lurte på om noe hadde noe syns punkter angående å skaffe seg en Probe som første bil? :D

 

Det jeg lurte på er om det er noe som ofte er problematiske med de,

er de driftssikre, ting jeg burde se etter osv.

 

Kom gjerne med masser av gode grunner for hvorfor kjøpe en, ettersom jeg må overbevise pappa før det blir noe kjøp ;)

 

Har blant annet sett på denne her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurte på om noe hadde noe syns punkter angående å skaffe seg en Probe som første bil? :D

 

Det jeg lurte på er om det er noe som ofte er problematiske med de,

er de driftssikre, ting jeg burde se etter osv.

 

Kom gjerne med masser av gode grunner for hvorfor kjøpe en, ettersom jeg må overbevise pappa før det blir noe kjøp ;)

 

Har blant annet sett på denne her

 

Kan jo snakke av egen erfaring.

Er veldig deilig å ha en bil som ikke alle andre har. Som folk forhåpentligvis snur seg etter :P

Billig med deler fra USA også. bestiller derfra hele tiden. Ikke noe problem å skaffe deler heller. Er jo masse mazda deler på denne.

Har ikke hatt noen problemer med min. Bare byttet vanlige slitedeler. jeg er veldig fornøyd med min ihvertfall! Bil som kan anbefales :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...

Hvis den blir behandlet som møkk, slik som noen av di få som er til salgs er så blir dem det. Men skal ikke være noe problem hvis den er pent behandlet, er jo kun 5 til salgs på FINN.NO for øyeblikket :)

 

Jeg var å prøve kjørte den sølv farget 2.5 V6n i Oslo for et par dager siden, strøken bil! 100% strøken, og jeg har sett maaange forskjellige prober, både 2.0 og 2.5... ingen av dem kan måle seg med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, nettopp den sølvfargede i oslo, som du nevner her, som jeg har kikka litt på også, den så rimelig strøken ut : ) Tøffe biler igrunn.

 

Veit du om noen spesielle feil, eller hva man burde se etter på Probe?

 

2,5 v6 duratec motoren som sitter i mange av de er solide saker, såvidt jeg vet : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror den i oslo kan prutes ned til 55-60k! Og etter hva jeg ble fortalt av historie så er det et knall kjøp.

 

Motor ville jeg ikke bekymret meg for nei :) Men heller for rust, noe denne ikke har et eneste tegn til utifra da jeg så på den forige uke. Eneste skuffende med 2.5literen er at man forventer litt mer fra spark :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. jeg vurderer fortsatt å reise inn til oslo og se på den Proben.

 

MEN! virker som folk syns dette er en møkkabil, for alle sier jo bare " fyya, ikke finn på og kjøp deg Probe " osv.. så da begynner jeg og lure litt.

 

Dere som har peiling på denne bilen her inne.. ER det en god og driftsikker bil, som jeg bør satse på.. eller er det en fordømrade møkkabil som jeg bør styre meg laaangt unna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel i bunn og grunn en mazda 626, og da burde kvaliteten være god.

 

Og sæther racing, en motoroverhaling er ikke ensbetytende med dårlig kvalitet, men heller hard kjøring og/eller dårlig vedlikehold. Og rust er slettes ikke bare et Probe-problem, har du aldri sett rust på noen av dine Opeler kanskje?

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Min probe har jeg ikke hatt noen problemer med. Herlig bil, går utrolig godt. Fikk på et åpent luft filter og en såkalt "japse" potte, det ble helt sinnsyk lyd i den! Eneste som er er at den bruker litt bensin :P men det gjør jo biler med mye hk. Jeg kan anbefale deg denne bilen. Stilig å spesiell bil som nesten ingen andre har. Det er iallefall bare 2 med meg i denne byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde Probe som førstebil, en ganske strøken en som jeg og min far hentet i tyskland da jeg var 15. Den stod hjemme på gården til jeg var 18 og etter det var det bare å tute å kjøre, hadde den i et år før jeg solgte den, og bytta aldri annet en slitedeler.

 

Var ingenting galt med bilen så lenge jeg hadde den, bortsett fra altfor høye verdier på eksosen, men fiksa det med litt e85 før bilen skulle vises.

 

Alt i alt en fin bil som blir klagd på litt for mye av folk som ikke vet hva de snakker om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår