Gå til innhold

mitnick

Bruker
  • Innholdsteller

    30
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om mitnick

  • Bursdag 10/02/1989

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    S4
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    1992
  • Motor (eks 1.6)
    2.2T
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Chip fra Dahlbäck racing
  • Fylke
    Hedmark

Contact Methods

  • Bosted
    Magnor

mitnick's Achievements

  1. Hei. Er det noen som vet om lambda-sonder fra vanlig 2.9 12v scorpio passer og fungerer på 24v cosworth motoren(BOA)?
  2. Hadde det vært noen modeller som folk faktisk har så hadde det nok vært fler innlegg der.
  3. At Nye fiater ikke ruster kan i alle fall jeg skrive under på, alle fiater som kommer inn til norge i dag får tectylbehandling på kaia i drammen, og de sparer ikke på tectylen for å si den sånn..
  4. Begynner å bli en del av dem, Rexton alene fins det over 2800 stk av i norge, fins eget forum for Ford GT40..og jeg tipper det fins mindre enn 5 av de.
  5. Legg til fler modeller i Ssangyong forumet, Rexton, Rexton 2, Actyon og Kyron. I Fiat forumet, 500(Nye modellen), Strada, Doblo, Scudo, Ducato, Punto, Croma og alle jeg har glemt.
  6. Om du ikke har veldig stram økonomi, eller at det er noe spesielt med akkurat den Scorpio'n, syns jeg du burde vurdere å skaffe en annen Scorpio, for den der kommer du til å få MYE jobb med å ta rust på. Men det er klart at om du vil ha en del og gjøre, og virkelig legge ned tid på prosjektet så er hvilken som helst bil bra nok, men som du sikkert vet er jo ofte sånn med rust at har det først blitt rust så skal det en del til for å bli kvitt det. Mener heller ikke at det bare er å kjøpe seg en rustfri scorpio, for de fins det få av...
  7. Sant som du sier..om du vet hvor delene fins er de lette å skaffe, men da jeg lette etter deler sjekka jeg stort sett i butikker rundt her.
  8. syns 290 000 var veldig mye..men var gjort en del på den da..proben jeg hadde i fjor hadde gått 13 000, og trengte en del fiks etter at den hadde stått fra jeg var 15-18, noe av det som måtte fikses var list rundt frontruta + ene bakruta, lakkering av frontspoiler og ny bakre eksospotte..bare de tinga kosta masse cash, pluss at det var mye jobb å få fram deler..på ford sa de spør på mazda, og omvendt..endte med at hellanor skaffa deler etter mye leting.
  9. en av de bedre probene jeg har sett, men enig med at det skulle vært bakhjulsdrift på dem..var jo en gang ment at proben skulle erstatte mustangen.
  10. har m+s dekk på bilen jeg har nå, de satt på bilen da jeg importerte den fra tyskland i fjor, kjørte bilen hjemmefra til vinter-garasjen der den skulle stå, og maken til dårlige "vinterdekk" har jeg aldri vært borti..ble heller ikke bedre av at det sitter på 25mm spacere bak hehe..
  11. Har ingen annen tenningsbryter jeg kan bruke, men jeg kan vel koble på en kabelsko på hver ledningsstump og koble det som om det hadde vært en bryter? Klarer alltids å regne ut hvordan det har sitti før.
  12. Selv om det står M+S er det ikke nødvendigvis et dekk som er tillat på vinteren. Er ikke helt sikker, men mener det skal stå noe på dem om de er lovlige på vinter'n..sjekk på vegvesenets sider eller noe.
  13. Kjøpte for en stund siden en Ford Scorpio, som jeg skulle ha som delebil...har nå tatt det meste av deler, men har fått et tilbud på motoren nå, av en som bil kjøpe den, MEN han vil se at den starter og går først. Problemet er da at jeg har klipt av en hel del kabler rundt om kring, og uten å tenke på det klipte jeg bort kablene til tenningsbryteren, og bryteren er blitt borte. såeh..altså, hvordan kan jeg starte bilen nå? har prøvd å koble sammen noen kabler uten å få start på den, prøvde å kortslutte starteren, men det gikk heller ikke. De kablene som gikk til tenningsbryteren var 1 rød 1 svart 2 blå 2 lyseblå Har også en annen Scorpio, men det er nyere modell og er Cosworth, der er det 1 rød 1 svart 1 gul 2 grå Noen som kan noen tricks for å få igang bilen? Kommentarer som "kjeltring!, kjøp deg egen bil" er unødvendige.
  14. Altså..begynner å få på plass det meste for granada-prosjektet, men er fortsatt usikker på hvordan motor jeg skal bytte til, men bytte blir det uansett.. Scorpio 24V, har motor, men er ikke helt sikker på om jeg vil bruke den, eller bare selge hele bilen, da motoren fortsatt sitter i og bilen er i god stand, og det jeg får for bilen når den selges holder til en brukbar v8 V8, hvilken V8 passer best, blir nok en hel del mer ombygging..har ganske begrenset budsjett for prosjektet hvilke andre valg har jeg? Noen som har noen tips? EDIT: Eller kanskje bare vanlig 2.9 12v fra scorpio, og så bygge turbo..billig motor, lett å skaffe deler, mindre jobb osv osv :)
  15. Ja, tenkte på wiren jeg og, hadde en scorpio før, og da var det wiren som var problemet, men virker ikke som om det er samme problem nå, men skader jo ikke å sjekke. Og den girer helt ok, kan ikke høre eller se noen feil.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår