Gå til innhold

RedFox

Bruker
  • Innholdsteller

    496
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om RedFox

  • Bursdag 02/26/1980

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Cars, electronics, computers, gaming.
  • Modell (eks S4)
    V40
  • Biltype (eks Audi)
    Volvo
  • Årsmodell (eks 1995)
    2001
  • Yrke eller sivil status
    IT-Konsulent
  • Motor (eks 1.6)
    1.6
  • Fylke
    Akershus

Contact Methods

  • Bosted
    Sørum

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

RedFox's Achievements

  1. Har stramma alle bolter med riktig moment, så det skal være i orden. Har også bytta de bolter som skal byttes i henhold til autodata. Det kan jo være det sistnevnte som du sier, men jeg er normalt veldig var på lyder, så det er litt rart det og.. Det blir verksted hvis jeg ikke finner ut av det, men det hadde vært greit å finni feilen selv.
  2. Hei, Jeg har bytta skiver foran og bak, samt klossene bak på V40'en i dag. Etter dette hører jeg en svak klonking når jeg kjører over brostein og små ujevnheter. Jeg klarer ikke få finne ut hvor lyden kommer fra! Jeg la merke til at de nye klossene småhoppet litt i caliperfestet på bakbremsene, så jeg byttet tilbake til de gamle klossene, men lyden er fortsatt der.. Og det er irriterende!
  3. Heisann, Er på jakt etter å få leid en Cadillac Escalade ESV fra Miami til Orlando til høsten neste år, men det er jo umulig å finne akkurat den modellen til en grei pris. Jeg har funnet den vanlige Cadillac Escalade på hertz.com, men den blir for liten, ettersom vi er 6 stykker med bagasje. Prisen havner på ca 7000kr for 7 dager. Har også funnet ESV'en på visse "luxury-rentals" i statene, men da havner prisen på over 16000kr for 7 dager, noe som er uaktuelt. Er det noen som har et par tips om hvor jeg bør leie denne bilen uten å bli loppa for penger?
  4. Interessant! Jeg så dog at det var 10 mil til nærmeste butikk.. Men dette skal jeg huske på :) Nice! Det visste jeg ikke! Skal sjekke det ut med en gang, for det er akkurat noe slikt jeg er ute etter.. Der er det sikkert småkapp å få også :D
  5. Ok! Høres bra ut! Hvis det er noen andre som vet om noe som også er i nærheten av østsida av Oslo så er det også flott :)
  6. Hehe, nei. Den blir konstruert etter "øyemål" metoden og jeg har kun tenkt at den skal presse og ikke noe på utforming og utseende. Kommer nok til å benytte den for å presse lagere og slikt.. Den består av to lange stålrør parallelt ved siden av hverandre fra et gammelt huskestativ som har liggi på garasjeloftet en stund. Jekken er festa på hodet på toppen, og stempelet på jekken peker rett ned. Jeg skulle til å sveise fast stempelet i går, men da begynte det å lekke hydraulisk olje pga varmen ved sveisesømmen, så jeg må få tak i et nytt stempel. (300kr for 20tonns stempel på biltema ellerno..) Det er motstykket jeg trenger firkantstål til. Her må jeg ha noe skikkelig solid. Ser for meg at stålet lett bøyer seg, men egentlig skulle ei gammel jernbanesville duge.. Evt en H-bjelke.. Hadde ikke stål vært så vanskelig å få tak i, så hadde ikke dette vært noe problem :) Jeg gidder ikke kjøpe 10 meter med firkantstål, eller 2*2 meter stålplater når jeg bare trenger litt stål heller..
  7. Hmm, ikke etter hva nettsidene deres sier. Der er det bare bilskrotning som er tema :) Iallefall på den infoen jeg fant i første øyekast.
  8. Er på utkikk etter butikker som selger dette over disk. Ønsker ikke kjøpe så store kvanta at jeg ikke får det inn i v40'en. Eneste jeg har funnet er clas ohlson som selger akselstål og stålplater i 400*200mm størrelse. De har dog ikke firkantstål som er kjekt å ha for å lage diverse verktøy o.l. Driver å sveiser meg ei 5 tonns presse av deler fra blant annet en jekk, men mangler noe firkanstål for at konstruksjonen skal tåle trøkket.. hvor finner jeg slikt stål i Oslo/Akershusområdet ?
  9. Ok, men hvordan havner vannet der?
  10. Hei! Jeg har akkurat lufta bremsene på min 2001 V40 etter at jeg har opplevd dårligere og dårligere bremseeffekt. Luftinga gikk bra, og det er nå bedre bremser enn tidligere. Men mitt spørsmål går til hvorfor det var helt svart bremseveske oppe i beholderen på mastersylinderen? Når jeg luftet, kom det helt klar væske ut av niplene inntil den svarte væska nådde caliper under luftingen. Why? Hvordan kommer utslitt gammel væske opp igjen til mastersylinder?? Clutchen deler den samme beholderen..
  11. Mulig, det er vel fordi håndbrekket blir justert automatisk etter slitasjen på klossen antar jeg. Alle bilene jeg har skrudd på tidligere har bare vært å presse tilbake uten å skru. Har aldri skrudd på en nyere bil.. hehe. VCE: mange takk for linken!
  12. Har du link til det ? Jeg har det "standard" verktøyet til alle andre typer som jeg så på som en god investering, men volvo måtte jo seff være sært ;P
  13. Nevermind.. fikk ordna det. Det var av typen "Press og skru" Skulle egentlig hatt et spesialverktøy til det, men ei tretvinge og en vannpumpetang gjorde jobben ;) Så til de som skal skifte bremser på V40 2001 -> evt eldre også så er dette et hot tips før man starter.. ;)
  14. Sliter med å få presset tilbake stempelet på kalipperen bak på V40'n min. Har fått madammen til å sitte inne i bilen og pumpe på pedalen og da beveger stempelet seg fritt. Det som skjedde var at stempelet "låste" seg i en posisjon enda lengre ut. Jeg klarer ikke å få det presset tilbake. Har verktøy for å presse, men jeg skrur så hardt at metallplatene i verktøyet bøyer seg.. :P Mistenker at det er en slags tilbakeslagsventil som holder igjen her.. Har åpna lokket på bremsereservoaret, men er det noen andre som har bytta klosser på en v40 her som kan fortelle meg hvordan de fikk det til ?? :)
  15. Visste ikke at det ble slik rett etter sveising. Takk for svaret! :)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår