Gå til innhold

lakkering av små steder

Ranger emnet


bJQRN

Anbefalte innlegg

Hallo jeg er veldig ny i dette og trenger en enkel og grei guid. Hva gjør man først? Hvilken rekke følge gjør man ting? Skal sparkle og lakke.

 

Sånn som jeg nogen lunde har skjønt det, så pusser jeg stedet. Kliner på sparkel, pusser og får det jevnt..

 

Har jeg på noe slags grunning først?

Skal jeg ha på klarlakk først? Hva gjør klarlakken egentlig? Er dette nødvendig?

 

 

Takk for svar :]

Mercedes Benz 190E Powah

Lenke til kommentar
Del på andre sider

problemet igjen er...

 

Du spør om ting som andre bruker 2 år på skole og 2 år som lærling for å lære, å vil / ønsker at vi skal kunne forklare deg uten serlig erfaring hva du skal gjøre...

 

uansett hva du gjør nå vil bli en kattastrofe...

den lille flekken din blir kjapt 20-30 cm i diameter, å da snakker vi lakking av den delen... HELE...

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Ja. Men enkelt forklart:

 

1.Pass på at området er RENT for rust. Kanskje må du ty til sandblås

 

2.Sparkle i til du er fornøyd - dette er en kunst, og som bead-lock sier - det vil bli en katastrofe om du ikke har gjort det før, men om du er villig til å prøve så gass på, men vær forberetdt på at det baller på seg og at det blir styggere enn du noen gang hadde tenkt deg.

 

Grunning på den ferdigpussa sparkelen

 

Er du nå fornøyd med resultatet, så kjør på med lakk.

 

ETTERPÅ Er det klarlakk. Dette er noe som hovedsaklig blir brukt på metallic o.l. lakktyper. tett lakk som normal sort eller rød f.eks. har ikke alltid klarlakk. Men det sier seg selv at du må ha slik som er på bilen din fra før.

 

Dette er en kunst, men om du har håndlag og er villig til å lære å feile MYE så kan du klare det :)

 

Jeg har holdt på i MANGE år nå, veldig nærme 11 år siden jeg tok i min første sparkelspade. Ikke at jeg har gjordt det dag ut og dag inn, men bilene jeg har hatt, har påkrevd sin oppmerksomhet når det gjelder rust reperasjoner o.l. Også kresjskader :S. Men selv om jeg har gjordt dette en del så er jeg langt i fra like god som fagfolk. Men det er mange bra proffe tips å få fra proff videoer på 'utube'.

 

Lykke til.

 

Det beste du kan gjøre er å gå innom lakksjappa eller lakkeringsverkstedet og vise dem og de vil gi deg (hvis de ikke er noen surmuler av natur) de beste tipsene og rådene for hvordan du skal gå frem.

 

Men les forumspostene når det gjelder dette emnet her, selv om det er mye lesing, for til dette finnes det absolutt ingen snarvei. Så når du har lært deg det grunnleggende, så vil du etterhvert oppdage nye bra tips både fra det du har lest (det går opp lys for deg etterhvert) og i det du leser etterpå... :)

 

ingebret

Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil

Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil

Toyota Carina 2 1986 - Solgt

Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår