Gå til innhold

Nye Corvette ZR1 BANKER GT-R på Ringen

Ranger emnet


351RS

Anbefalte innlegg

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Smule poengløst å diskutere bilens produksjonsland eller merke,spesielt idag og egentlig i det hele tatt!!

 

En fet/rask bil er en fet/rask bil!!

 

Og akkurat nå er Corvette ZR-1 den raskeste serieproduserte bilen rundt ringen!

 

Litt sandkasse over sånne diskusjoner eller... ;D (det var en fleip)

 

Alle har sef. sine favoritter,men blir feil og rakke ned på andre fordi i mine øyne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Radical har da laget noen biler som går på gata. Går en registrert i Norge faktisk.

 

Hva er grunnen til at den ikke ligger på lista over serieproduserte biler?

 

Er det pga dem ikke har lagd mange nok?

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ser jo klokka på videoen, så tiden er jo rett.

Joda, men jeg kjenner ikke banen så godt at jeg uten videre kan avgjøre om den er startet og stoppet på rett sted.

 

Noe annet jeg synes er litt merkelig med disse målingene er at klokka blir startet med bilen i fart??? (Corwetten har jo langt over 100km/t når klokka starter)

Burde ikke disse testene gjøres med en stillestående start for å utelukke at en eventuelle hastighetsforskjeller ved det tidspunktet klokka blir startet gir unødvendige variasjoner i slutt tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GT-R'en har 480 hester og bruker 429 sekunder rundt banen.

ZR-1'en har 620 hester og bruker 426 sekunder rundt banen.

 

GT-R'en bruker 1,118 hester per sekund rundetid.

ZR-1'en bruker 1,455 hester per sekund rundetid.

 

1,455 delt på 1,118 = 1,30143

 

Konklusjon:

GT-R'en er en 1,3 ganger bedre bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe annet jeg synes er litt merkelig med disse målingene er at klokka blir startet med bilen i fart??? (Corwetten har jo langt over 100km/t når klokka starter)

Burde ikke disse testene gjøres med en stillestående start for å utelukke at en eventuelle hastighetsforskjeller ved det tidspunktet klokka blir startet gir unødvendige variasjoner i slutt tiden?

 

Jeg ser ingen grunner til å ikke ha flying start. Forholdene blir jo like da også, den beste bilen klarer å holde større hastighet gjennom svingene rett før start/mål, noe som gir uttelling på sluttiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GT-R'en har 480 hester og bruker 429 sekunder rundt banen.

ZR-1'en har 620 hester og bruker 426 sekunder rundt banen.

 

GT-R'en bruker 1,118 hester per sekund rundetid.

ZR-1'en bruker 1,455 hester per sekund rundetid.

 

1,455 delt på 1,118 = 1,30143

 

Konklusjon:

GT-R'en er en 1,3 ganger bedre bil.

 

Og hva med vektforhold?

~Ratata~

4 doors - no waiting

http://www.drive4fun.net

 

No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktiske vekter iflg. Google:

GT-R: 1740 Kg

ZR-1: 1508 Kg

 

Premiss:

Mere er mere.

 

Konklusjon:

GT-R'en gir, bokstavelig talt, mere bil for pengene, og er ufattelig nok bare tre sekunder tregere rundt ringen enn det Amerikanske flaggskipet som er 232 kilo lettere og har 140 hester mere. Om ZR-1'en kjørte ringen med et anker på slep og fire punkterte dekk er på nåværende tidspunkt usikkert, men dette er tallenes tale inntil videre.

 

Merknader:

Jeg er helt upartisk i denne tråden og ser alt fra et nøytralt ståsted, helt uten noen form for forutinntatthet. Jeg har ingenting å vinne på å fordreie eventuelle konklusjoner.

 

Definisjoner:

Upartisk = Partisk

Nøytral = Unøytral

Forutintatthet = Åpent sinn

Ingenting = Alt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GT-R'en har 480 hester og bruker 429 sekunder rundt banen.

ZR-1'en har 620 hester og bruker 426 sekunder rundt banen.

 

GT-R'en bruker 1,118 hester per sekund rundetid.

ZR-1'en bruker 1,455 hester per sekund rundetid.

 

1,455 delt på 1,118 = 1,30143

 

Konklusjon:

GT-R'en er en 1,3 ganger bedre bil.

 

Det har også kommet ut at GTR`en må ha mer en 480hk. Dem som har testet bilen har kommet fram at det realistiske tallet må være over 520hk.

 

Men igjen.. Diskusjonen kan fortsette og fortsette.

 

Folk flest vet at Nissan har utgitt victory spec utgaver tidligere av grunn modellene. Både V-spec 1 og 2 :)

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår