Gå til innhold

Bremse feil?!

Ranger emnet


naSSa

Anbefalte innlegg

Hei, kjørte til butikken i sta. Da jeg skulle parkere merket jeg at bremsepedalen gikk så å si 100% inn.. Dette var da jeg sto nesten stille med rattet litt skjeft.

Men pedalen går ikke 100% inn hele tiden det bare(som jeg har lakt merke til) når jeg står nesten stille..

 

Veit ikke om det har noe med saken å gjøre at hjullageret mitt er ødelakt også..

Og som jeg ser så lekker det ikke noe sted.

 

Hjelp meg, hva kan ha skjedd? Eventuellt hva kan jeg gjøre selv?

 

 

Mvh naSSa.:ratatatat

Hyundai Elantra GLS 1.6 2001 mod.

Først, bli

Så klikk deg inn på annonse min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk først at du har nok bremsevæske på beholderen. Er det lite eller ingenting, har du luft i systemet. Er det enda fult med væske, luft en gang rundt hele systemet for å være sikker..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn hjulet som er lengst unna bremseveske beholderen og jobb deg frem til det hjulet som er nærmest til sist.

Ta av hjulet, på caliper'n / tromlen vil du se en nippel (mener det er 8mm eller noe rundt der).

Få en kompis til å sitte i bilen og pumpe med bremsepedalen ca 10 ganger før han holder den inne. Da åpner du nipplen og det vil sprute bremseveske ut, så lukker du du den og ber kompisen pumpe igjen. Pass på at kompisen ikke gjør annet enn å trykke inn pedalen når du åpner nipplen, ellers får du luft inn den veien. Pass også på å etterfylle beholderen. Hold på med samme hjul til du ser det kommer ny/ren bremseveske (lett å se om den er gammel).

Bruk en gjennomsiktig beholder så blir det lettere å se.

Project: "FrostBite" by GSS Motorsports

- 2007 Focus

- 1995 Mustang cab

- 1994 Mustang coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår