Gå til innhold

Trenger hjelp b23et

Ranger emnet


Jofrode

Anbefalte innlegg

  • Svar 83
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

han tok sikker litt feil fra b23et å b230et hehe :P

mye vil du prøvd ?

 

vi kjører 23ET i glassfiberbilen.

Kjørte faktisk med 1.8 ei stund.

men justerte ned litt da det ikke utgjorde noe spesielt. Men har vel fort nådd toppen ved 1.7-1.8.

 

Dette var med en 18T da

http://www.volvo-racing.i2.no

Volvo 242 Turbo

Volvo 242 Turbo banebil 1984

Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987

BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okey. ja jeg har en t3t4 vet ikke så mye om den er kina kopi av garret av en type tror jeg ..

tenkte rund 1,5 1,6 må bare passe på så e ikke får tenningbank.

Hadde en motor prøve max ladetrykk gikk jo dårlig måtte få det litt ned igjen he ..

Så kjører jeg uten dump så er jo rå lyd da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi kjører 23ET i glassfiberbilen.

Kjørte faktisk med 1.8 ei stund.

Hva er oppsette på denne motoren da?

 

tenkte rund 1,5 1,6 må bare passe på så e ikke får tenningbank.

Du skreiv jo at du hadde lh 2.4, da har du jo bankesensor, så behøver ikke å passe på tenningsbank da!?

MVH

Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den bankesensorn tror jeg jeg ikke ville helt stolt på men..

 

Hvis du har overhalt denna 23ET'n kan du nok lade litt mer ja. Men tenkte hvis det var en orginal 23ET fra tidlig 80, og med T3 AiResearch-turbo, da hadde det vært liten vits å klatra opp i 1.5-1.6 i ladetrykk..

 

Tror også jeg ville vært forsiktig med å kjørt uten dump på en kina-snurre, ettersom det går hardt utover turboen uten dumpventil av noe slag. (Flere som har ødelagt både turbo og motor på det, men også mange som har klart å få det til å holde lenge.)

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den bankesensorn tror jeg jeg ikke ville helt stolt på men..

 

Hvis du har overhalt denna 23ET'n kan du nok lade litt mer ja. Men tenkte hvis det var en orginal 23ET fra tidlig 80, og med T3 AiResearch-turbo, da hadde det vært liten vits å klatra opp i 1.5-1.6 i ladetrykk..

 

Tror også jeg ville vært forsiktig med å kjørt uten dump på en kina-snurre, ettersom det går hardt utover turboen uten dumpventil av noe slag. (Flere som har ødelagt både turbo og motor på det, men også mange som har klart å få det til å holde lenge.)

 

skal ligg på rund 1 bar i innkjøringfasen så får jeg det opp i rund 1,5 1,8 en plass så benker jeg å håper på det beste.

noen som vet om en bra brebondlamda ?

Ja hadde en 16t den hold den ,men den er jo av 1000 ganger bedre kvaltiet en den snurra jeg har nå så hehe ..

men liker ikke dump ass mye tøffer uten push synes jeg jalle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får jo dumpventiler med resirk. og dermed ingen lyd!

 

Hva fant du angående feilen på bilen? Feil chip til dysene?? :D

 

Innovate LC-1 bredbåndlamda er kurant.

 

Det var noe som irra i lednigs nette det kødda det max til fikk isoler det funka det fikk vekk alle feilkodene . så nå trenger jeg chip for å få det ultimat . sota litt plugger fant e ut av etter jeg tok av toppen for å bytte toppakning . glemte å etterstamme den hehe mulig ass ,men er sånn når det bare tuller seg nor det ikke sviver greit med en gang he :D

så feilen var noe ledning som irra . skjønner ikke at det kan lage så mye helsikke . å rart den sota plugger på denne motoren å ikke den andre med samme oppsette .. men men nå er det på stell å jeg er så glad :D så tusen takk til dere som har vært med å hjelper meg :D Thank you all!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår