Gå til innhold

Blir dette godkjent hos biltilsynet tro?

Ranger emnet


gsi-power

Anbefalte innlegg

  • 1 month later...

er vel noe med hvor mye effekt orginalbremsene tåler tror jeg, må jo helst holde deg under det! jo bedre bremser jo likere er det sa biltilsynet til meg når jeg var å hørte om ombygging av min vectra! til turbo

2004 Audi A4 1,8 TQ S-Line

(X) 1990 Opel Vectra 2,0i 8v - prosjekt bil

(X) 1990 Opel Vectra 2,0i 8v CC - vinterbil

(X) 1994 Opel Vectra 2,0i 8v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 % effektøkning er jo lovlig uten å godkjenne.

 

 

hmmm, dette har duh undersøkt?

 

det biltilsynet sa til meg var at alt av effektøkning må godkjennes. men dimmensjonerer du bremsene slik at de tåler det kan man jo egentli øke effekten til man ser mannen med jåen!

 

men jeg kan no skrive det her, det jeg fikk til svar ifra biltilsyne når jeg var å hørte hvordan jeg skulle få godkjent vectraen min med turbo (c20ne motoren).

de sa at jeg måtte snakke med opel norge eller en lokal opelforhandler, jeg dro dit å de sa at jeg ikke fikk det godkjent fordi denne motoren ikke var levert med turbo i utgangspunktet, men så undersøkte jeg litt til, og i mitt tilfelle må jeg kun skifte bremser, fordi chassiet som jeg har, er levert med 2,5 V6er som yter 170 hk, så jeg måtte ha bremser fra en 2,5 V6er, bremsene på en 2,5 V6er er de samme som på en Vectra 2,0 16v Turbo, og de tåler 204 hk.

Opel sa så at jeg ikke måtte komme over 204 hk når jeg var og skulle få målt effekten, men de sa jeg kunne gått bare få målt den til 170 hk, fordi 2,5 V6eren har så mye hk! papirene fra effektmålingen måtte jeg ha med til biltilsynet når jeg skulle godkjenne det

2004 Audi A4 1,8 TQ S-Line

(X) 1990 Opel Vectra 2,0i 8v - prosjekt bil

(X) 1990 Opel Vectra 2,0i 8v CC - vinterbil

(X) 1994 Opel Vectra 2,0i 8v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår