vwpassat_tdi Skrevet Juni 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2008 Hei, det gjelder en Audi A4,1.6, sedan 2002 kjørt ca 160.000KM. Etter litt belastning på motoren så blir eksos delen som er nærmest motoren(den delen jeg mener er koblet til der hvor alle "rørene" fra sylinderene møtes i ett), glovarm, altså rød farge som synes veldig godt. EPC eller den lampa som ligner på en kran lyser. Motoren føles som det ikke er krefter i lenger og tomsgangslyden er blitt merkelig. Virker som det er noe alvorlig feil her. Prøver å hjelpe en venn her. Kan noen gi en indikasjon på hva det kan være? På dette bildet her: http://catalog.meca.no/ProductSheet.aspx?Article_ID=729086&CarReference_ID=7550&CategoryType_ID=1 så er det 099-35, helt til venstre som blir helt rødaktig. Jeg har vag-com, skal koble til å lese av feilkoder. Hadde vært meget takknemlig for all hjelp! Siter VW Passat 1.9Tdi, 1999, sedan, 110hester. Bil med mange feil. Ruller såvidt! Har noen VAG deler til salgs, nytt og brukt :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Juni 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2008 Har ikkje noke greie på dette, men det kan henda at katalysatoren er tett. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwpassat_tdi Skrevet Juli 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2008 Takk for svar :) Vi koblet ut batteriets + ledning og ventet 5 min som foreslått av noen andre. Det hjalp ikke, men endte med at ny lampe har begynt å lyse i dashbordet. Det er en nesten sirkel med en trekant inni med utropstegn. Tror det er noe med bremse systemet å gjøre, så jeg har lest av feilkodene fra bremsesystemet og motoren. Utifra fra VAG-COM så er det ganske klart at sylinder 1, 3 og 4 ikke fungerer. Hvor bør jeg starte? Kanskje med å bytte alle pluggene? Setter STOR pris på alle svar! Her er feilmeldingene fra VAG-COM. VAG-COM Version: Release 409.1-S Control Module Part Number: 8E0 906 018 AF Component and/or Version: 1.6L R4/2V SIM3 0003 Software Coding: 0006271 Work Shop Code: WSC 63351 6 Faults Found: 16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal P0116 - 008 - Implausible Signal - Intermittent 16687 - Cylinder 3 Misfire Detected P0303 - 008 - Implausible Signal - Intermittent 16685 - Cylinder 1 Misfire Detected P0301 - 008 - Implausible Signal 16688 - Cylinder 4 Misfire Detected P0304 - 008 - Implausible Signal 16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected P0300 - 008 - Implausible Signal 16885 - Vehicle Speed Sensor: Implausible Signal P0501 - 008 - Implausible Signal VAG-COM Version: Release 409.1-S Control Module Part Number: 8E0 614 517 Component and/or Version: ABS/ESP front 1726 Software Coding: 04175s Work Shop Code: WSC 06435 1 Fault Found: 01826 - Sensor for Steering Angle (G85): Supply Voltage Terminal 30 35-00 - - Siter VW Passat 1.9Tdi, 1999, sedan, 110hester. Bil med mange feil. Ruller såvidt! Har noen VAG deler til salgs, nytt og brukt :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hisap Skrevet Juli 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2008 Hadde noe av samme problem på min A3 da den ene dysa slutta å virke. Bilen gikk elendig, hadde merkelig lyd og den gikk jævelig varm. Bytta dysene så funka alt helt topp igjen, men jeg hadde ikke den feilkoden du fikk på VAGCOM. Ikke at jeg har så veldig peiling, men som en sa over. Har du prøvd å koble fra eksos å se om det hjelper noe? Min gikk seg veldig varm, men ikke så mye at det lyste av metallet. Siter '09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+ '09 Can-Am Outlander MAX 800 XT '09 Yamaha YFM350R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scorpio29 Skrevet Juli 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2008 Kan det være timingen er utav spor?. Att den feiltenner ved høye turtall, noe som fører til flammer ut blokken (rød eksos)? Siter Suzuki Baleno 1998 1,3L Mitsubishi Lancer 1995 1,8L Toyota Corolla 1994 2,0L Audi 80 1992 2,3L Ford Scorpio V6 1991 2,9L Plymouth Gran Fury 1983 5,2L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwpassat_tdi Skrevet Juli 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2008 Takker for svar. Skulle bare legge til infoen om at det lukter noe jævlig bensin og at eksoenrørene hører ut som de viberer. Siter VW Passat 1.9Tdi, 1999, sedan, 110hester. Bil med mange feil. Ruller såvidt! Har noen VAG deler til salgs, nytt og brukt :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Juli 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2008 Kan du få ut livedata fra sensorer med VAG-COM? Du har jo en feilkode på kjølevannstemperaturføleren. Da er det mye mulig at bilen kaldstarsanriker hele tiden. Blir det mye uforbrent drivstoff ut i eksosen kan det bli godt og varmt der. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Potato Skrevet Juli 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2008 Slett alle feilkodene og prøv å se hvilke som kommer igjen med en gang. Se på pluggene! Er det en coil for hver sylinder? Kansje en eller flere plugger/coiler er gåen slik at uforbrent bensin går ut i grenrøret og tar fyr der. Siter For å bli gammel og vis, må man være ung og dum først! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwpassat_tdi Skrevet Juli 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2008 Takk skal alle dere ha for svarene!! Jeg hadde liggende 4 plugger fra en annen Audi som jeg vet fungerer ok og byttet alle 4 på denne bilen. Slettet alle feilkodene og da kom det kun EN færre feilmelding, og det var at Sylinder nr. 3 (misfire detected) forsvant. Sto igjen med syl. 1 og 4 misfire, samt random misfire... Merkelig synes jeg da at syl. 3 skulle plutselig funke!!! Katalysatoren ble like glovarmt nå også. Hvor finner jeg denne G62 sensoren da? Det var veldig trangt i motorrommet. Slett alle feilkodene og prøv å se hvilke som kommer igjen med en gang. Se på pluggene! Er det en coil for hver sylinder? Kansje en eller flere plugger/coiler er gåen slik at uforbrent bensin går ut i grenrøret og tar fyr der. Siter VW Passat 1.9Tdi, 1999, sedan, 110hester. Bil med mange feil. Ruller såvidt! Har noen VAG deler til salgs, nytt og brukt :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwpassat_tdi Skrevet Juli 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2008 Da er problemet løst hos et verksted(selfølgelig IKKE Møller/VW/Audi, altfor dyre). Det var tenningsinnstilleren som var problemet. Kostet vennen min ca 4500 med nye plugger .... Siter VW Passat 1.9Tdi, 1999, sedan, 110hester. Bil med mange feil. Ruller såvidt! Har noen VAG deler til salgs, nytt og brukt :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.