Gå til innhold

Bestille oppkjøring selv?

Ranger emnet


stian90

Anbefalte innlegg

Jeg fyller 18 den 18 august, og planen var å få lappen på dagen min. Starta med kjøretimer i begynnelsen av mai for å være sikker på at jeg får oppkjøring da, og læreren har ringt til trafikkstasjonen jevnlig siden de første timene mine for å få bestilt time så snart det var mulig.

 

Hver gang hu ringte hadde dem ikke lagt ut oppkjøring for så langt framover, men hu ringte ganske ofte. Forrige kjøretime jeg hadde fortalte hu meg at dem hadde kun lagt ut for 13 august. Timen jeg hadde i dag fortalte hu meg at hu har ringt og det var plutselig ikke noe ledig utover september men hu skulle fortsette å ringe å høre med dem. Ble litt forvirra, men det er jævlig kjipt for meg å få oppkjøring i september, da jeg har vært instilt på å få på dagen min så lenge nå.

Dette var i Lillestrøm, og Oslo er det hvertfall fullt langt utover.

 

Lurer derfor på om jeg kan ringe andre trafikkstasjoner og bestille oppkjøring selv? Lest at det var på forumet her som gjorde det selv. Og hva betaler man ekstra? Læreren min sa at det "eneste" jeg betaler selv er for den tiden det tar å kjøre dit jeg skal kjøre opp, dvs 510kr pr 45min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk et nummer av kjørelæreren min som jeg kunne ringe og prate med en på biltilsynet som sa hvor langt fram i tid de har lagt ut oppkjøringer, og hvor jeg kunne bestille. Om jeg ikke tar helt feil sa han at jeg måtte møte opp på biltilsynet for å bestille, det kunne ikke gjøres over telefon.

 

Jeg har jo selvfølgelig mistet det nummeret, men er ikke umulig at du finner det om du roter rundt på http://www.vegvesen.no

1982 VW Transporter - Westfalia campinginnredning

16" pentafelger, 19" widescreen Daewoo LCD, Playstation 2

 

Performance by DLS Car Audio

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og den får du vel ikke ta uten kurs...

Jeg hadde ikke kurs, de stiller ikke noe som helst krav annet enn trafikalt grunnkurs til personer som skal ta teorien!

1982 VW Transporter - Westfalia campinginnredning

16" pentafelger, 19" widescreen Daewoo LCD, Playstation 2

 

Performance by DLS Car Audio

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer at man ikke kan bestille oppkjøring før man har tatt teorien, men jeg tok vel og besto den etter 1. eller 2 kjøretime tror jeg..

 

Men uansett, læreren min overraska meg med en melding at jeg fikk oppkjøring på dagen min i Lillestrøm alikevel :D Vet ikke hvordan hu fikk det til men.. Da slipper jeg å kjøre opp et sted jeg ikke er kjent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å bekrefte det kan man bestille oppkjøring selv. Jeg er ikke helt sikker på om alle biler går da kjøreskolen også har pedaler til passasjersetet. Om dette er påbudt vet jeg ikke, men det er ikke vanskelig å finne ut av. Jeg sier bare at det går ann å bruke egen bil så lenge den oppfyller kravene. Om bilen din oppfyller kravene er jo en helt annen historie. Men spør de eller kjøreskolen. :) Det greieste vil jo være å gjøre dette via kjøreskolen. De ringer til Vegvesnet hver dag og prioriterer alltid slik at man får lappen fortest mulig slik at du vil nok kunne få lappen fortere om du gjør dette via kjøreskolen. Ventetiden varierer nok noe. I Kristiansand er den på ca 2 måneder. Er snakk om rundt 2000 for oppkjøringa og litt til for førerkort. Er vel snakk om 350 for førerkortet+noen kroner til i bildet. Mitt råd er i allefall å gjøre dette via kjøreskolen. Uansett hva du velger så ønsker jeg deg lykke til og håper du får lappen snart. ;)

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å bekrefte det kan man bestille oppkjøring selv. Jeg er ikke helt sikker på om alle biler går da kjøreskolen også har pedaler til passasjersetet. Om dette er påbudt vet jeg ikke, men det er ikke vanskelig å finne ut av. Jeg sier bare at det går ann å bruke egen bil så lenge den oppfyller kravene. Om bilen din oppfyller kravene er jo en helt annen historie. Men spør de eller kjøreskolen. :) Det greieste vil jo være å gjøre dette via kjøreskolen. De ringer til Vegvesnet hver dag og prioriterer alltid slik at man får lappen fortest mulig slik at du vil nok kunne få lappen fortere om du gjør dette via kjøreskolen. Ventetiden varierer nok noe. I Kristiansand er den på ca 2 måneder. Er snakk om rundt 2000 for oppkjøringa og litt til for førerkort. Er vel snakk om 350 for førerkortet+noen kroner til i bildet. Mitt råd er i allefall å gjøre dette via kjøreskolen. Uansett hva du velger så ønsker jeg deg lykke til og håper du får lappen snart. ;)

 

Man låner vel helst bilen til kjøreskolen din. Sensorene må ha mulighet til å bremse osv dersom det oppstår en farlig situasjon.. Leie av bil kosta i mitt tilfelle 1700kr, så skulle statens vegvesen ha 720kr for oppkjøring og 200kr for nytt førerkort (+62kr om du skal ha nytt bilde).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår