Gå til innhold

Strøm til blinklys brytes ikke. Selv ikke når tenninga er av.

Ranger emnet


Felix

Anbefalte innlegg

Hei alle. Ny her. Postet dette et annet sted i forumet, men tror dette kanskje er mer rett sted? Altså:

Har en Passat 2005 hvor alle blinklysene på ene sida har "hengt seg opp". Dvs de står på konstant, uten å blinke, og slukker heller ikke når tenninga slås av og nøkkelen tas ut. Må ta av ene batteripolen for å få slått av. Ble obs på feilen under kjøring, da blinkindikatoren i instrumentpanelet plutselig lyste konstant. Noen som har vært borti det samme? Eller som har peil på hva som er mulige/ mest sannsynlige feil her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for raskt svar, Quattro73. Har modell med CCM modul under førersetet (ingen boks under passasjersetet, er visstnok noen som har på begge sider, men altså ikke min) Har sjekket denne, så grei ut såvidt jeg kan vurdere det. ikke noe fuktighet og ikke noe spor av rustvann e.l inne i boksen. Ikke noe på gulvet på førersiden heller (en hel del under matta på passasjersida, står til tørk nå noen dager) men det har vært fuktighet der, for en jordingsskrue gjennom dørken foran CCM-modulen, brukt til jording for en ledning (brun) som går inn i modulen, er temmelig rusten. Det har den tydeligvis vært ganske lenge.

Jeg har hatt bilen ca 1 år nå. Har ikke merket noe feil med blinklysene før. Eneste el.prob har vært dørlås i bakluka som har slått seg på og av under kjøring.

Tenker uansett skifte den rustskruen ila helga. Men den kan vel neppe ha noe med konstant strøm på blinklys eller dørlåser ute av kontroll å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hadde rett, Quattro73. Det var reléet i CCM som hadde hengt seg opp.

Fikk ikke sett på det før i kveld, men en ganske enkel «reparasjon» gjorde underverker: Tok ut kortet og dunka meget forsiktig (og med gummihansker på for å movirke sjansen for å ødelegge noe med statisk elektrisitet..) rundt på releet med handtaket på en liten skrutrekker. Når jeg hadde det på plass igjen og satte på batteripolen virka alt som det skulle. Jippi!  

Mange takk for hjelpen, Quattro73. Jeg hadde IKKE funnet ut av dette uten den glimrende tråden på lenken du delte. Så der sparte du meg for både bekymringer, tid og - ikke minst - utgifter. Bestilte før jeg fant dette forumet time på verksted for feilsøk, som nå kan avbestilles. Er meget takknemlig for dette.  :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott det løste seg, dog tror jeg du bør bestille et nytt relé og bytte, nåværende reparasjon varer mest sannsynlig ikke evig :wink:

Få en med litt elektronikkunnskaper til å bytte relé, og husk antistatisk armbånd når man jobber med elektronikk. Kunne fikset for deg, men vet ikke hvor du bor.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det også. Jeg bor i Østfold, så hvis du bor i fylket, eller annet sted på Østlandet, er det absolutt av interesse.

Skal få tak i et nytt rele, ja. Har du noen steder å anbefale prismessig? Og kvalitetmessig også, selvsagt. Eneste jeg finner på nett er i Kina. Brukte. Uaktuelt.

Har ikke sjekket hos VW ennå, men har inntrykk av at Møller generelt vet å ta seg bra betalt for det meste. Har en mistanke om at det også gjelder el.deler (hvorfor skulle det være noen forskjell, liksom..)

Så hvis du eller andre her har forslag til alternative selgere med ok pris og kvalitet mottar jeg gjerne tips om dette også. :-)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i Rogaland så det blir noe langt unna.

Finner relé på ebay, $ 36 for to stk pluss moms. Tviler på at Møller selger slike reléer, de fikser nok ikke slikt, vil nok heller tilby deg ny CCM (og pris deretter). Finner erstatningsrele på Grandado men kjenner ikke til den nettbutikken.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Rogaland blir nok i lengste laget, dessverre. Ser jo nå at det står Location Vest på profilen. Skal se litt nærmere over åssen forumet her funker og få lagt noe tilsvarende + bilde. Har nok gått litt fort i svingene her siste tida. :smile:

Skal sjekke ebay. Har også sendt prisforespørsel til et bilopphuggeri som hadde tilgang til en av samme mod for en uke siden. Spurte på tilgang/ pris på hele CCMen. Har ikke mottatt svar ennå.

Takker igjen så mye for problemløsende tips og hyggelig tilbud, Quattro73. Meget bra. Ha en riktig god helg! :happy.fw: :at:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du bytter modulen så må muligens den nye kodes. I verste fall, om ingen annen løsning, så kjøp nytt relé og send dette inkl modul til meg så kan jeg bytte. Du blir da uten bil noen dager. God helg :blush:

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår