Gå til innhold

Når skulle man gi opp om en bil...

Ranger emnet


htorvisque

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg kjøpt meg en 1995 Mazda 626 en uke siden for 25.000,kr. Jeg trudde det var en fin bil jeg kunne bruke for lenge uten å betaler mye i reparasjoner. Det var en grunn jeg betalt litt mer og ikke bare kjøpt en kjemper billig bil.

 

Det se ut at bilen er ikke so bra på en mote. Jeg ha hadde den inn til en mekanik og han sier at jeg må ha:

-Noen bremse calipperer

-En bremse skiver pga rust

-Ny bærearmer nedre begge sider

-Forstillings kontroll

-Ny stabstag begge sider

 

Det se ut at det skal koster 18.000kr! Nesten så mye som bilen!

 

Ha jeg kjøpt en banan eller er det bare son når man kjøpe en brukt bil?

 

Bo i Porsgrunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan man sjekke når man prøvekjører..

Sjekke om pedalen er hard når du bremser, ulyder ved svinger humper for å sjekke bærearmer/understell..

 

Uansett de feilene du nevner er slitedeler, og må på regnes.

Koster ikke 18000 om du kun kjøper deler og bytter det selv.. Burde være en kurrant jobb, få en kompis til å hjelpe deg med å lufte bremsene til slutt bare, greit å ha gjort det skikkelig.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en skikkelig dårlig holdt bil. Skulle ikke forundre meg om bilen har mange flere problemer som etterhvert vil komme fram.

 

Hadde jeg vært deg hadde jeg solgt bilen videre. Alltid en eller annen idiot som biter på.

derfor man ikke kan lenger stole på noen når det gjelder kjøp av bil, pga sånne idioter som deg!

 

tulling:deng

 

 

 

 

@ htorvisque : det du gjør er leter litt etter delebil eller noe lignende , ta en tur på rådalen for eks, og skiver og kalipper kan du få på biltema hvis jeg ikke tar helt feil , du må skjønne når mekaniker sier en pris må du tenke kanskje halvparten av det , se litt rundt om kring så finner du billige deler =) jeg sier ikke det er lett , men vil man spare litt penger så må man stresse litt for det , det eneste som kan koste deg mye er vel kontrollen , det andre klarer du sikkert skaffe selv ;) det MÅ ikke være nytt vettu

 

lykke til

.:Let no man who is not a VAG owner judge the elements of my ride:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan være en svært velholdt bil, for den sakens skyld. Alt du nevner er typiske slitedeler som etterhvert må byttes uansett bruk.

Nekter å tro at dette kommer på 18000 kr. Høres helt merkelig ut.

 

Glem delebil. De samme delene er sannsynligvis ganske slitt på delebilen også.

 

Kjøp deg ei verkstedhåndbok for etpar hundrelapper så bytter du det meste selv. Bremsecalippere og forstillingskontroll overlater du til verkstedet. De bruker kun kort tid på det og da unngår du problemer med luft i systemet.

Bytt alltid BEGGE kalipperne. Ikke bare en. Samme med skivene

Sjekk Biltema for priser.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sicarlse

er ikke gale prisen på tema nei:)

 

betalte 179 per bremseskive, og 179 for klosser til begge sider foran:) bytta de på en og en halv time første gang jeg gjorde det.

 

sjekka pris på original bensinpumpe til min 205, over 4000 på delelageret. sjekka på biltema, hadde ikke min type men til modellen under, 106. 399 kosta den. kan umulig være så stor forskjell mtp på pris, ikke det at de passer overens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt alltid BEGGE kalipperne. Ikke bare en.

 

Trenger da aldeles ikke å bytte begge calipperene! Enten virker de som de skal, eller så gjør de det ikke.. Skjeldent de ryker samtidig på begge sider.. Vil tro du mener klosser. Klosser og skiver bør byttes samtidig begge sider ja.

 

Ikke en ille jobb det der, selv om du ikke kan skru fra før.

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg kjøpt meg en 1995 Mazda 626 en uke siden for 25.000,kr. Jeg trudde det var en fin bil jeg kunne bruke for lenge uten å betaler mye i reparasjoner. Det var en grunn jeg betalt litt mer og ikke bare kjøpt en kjemper billig bil.

 

Det se ut at bilen er ikke so bra på en mote. Jeg ha hadde den inn til en mekanik og han sier at jeg må ha:

-Noen bremse calipperer

-En bremse skiver pga rust

-Ny bærearmer nedre begge sider

-Forstillings kontroll

-Ny stabstag begge sider

 

Det se ut at det skal koster 18.000kr! Nesten så mye som bilen!

 

Ha jeg kjøpt en banan eller er det bare son når man kjøpe en brukt bil?

 

Bo i Porsgrunn.

 

Alt dette kan du jo egentlig gjøre selv da. Kanskje få tatt forstillingskontroll på verksted, men ellers skulle det være en grei jobb.

94 BMW E36 316i compact

94 Opel Astra 1.6si sedan (Død)

8? Lånt Ford Fiesta 1.0 Idiotibil (Pyntet med teip og levert tilbake)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at so mange av dere ha svart... og jeg er glad for at noen av dere syns at bilen min kan være en velholdt bil.

 

Men hvorfor er dere uenig om prisen mekaniker vil ha for den arbeid? Det høres ut kjemper mye men Norge er Norge...

 

Det du skal se etter på de bilene er rust i hjulbuene bak. Særlig i bakkant mot bagasjerom.

Og oppe i toppen av bakfjærene (i fjærbenstårnene). Dette er et h**** å fikse om det er rust der oppe og dette er i tillegg en bærende del. Løsner toppen av fjærbenstårnet kommer fjæra opp i bakruta eller hattehylla!

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår