Gå til innhold

Motoren fjusker og vil ikke gå på tomgang etter porting???

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

hei alle sammen.

syntes det var lite trøkk i 454en min, og fikk et tips av en kompis som har peiling på chevy at vist eg hellte sand ned i forgasseren ville innsuget og innsugsporten porte seg selv når sanden var på vei inn, og på vei ut ville den porte eksosporten. så vi prøvde dette da, men måtte holde motoren på nermere 3000rpm for at den ikke skulle daue :( etter at ca 12kg med sand var gått gjennom motoren gidde vi oss, da motoren har begynt å lage skrapelyder og bankelyder :? , etter vi slo av motoren var det veldig vanskelig å få start på den igjen. men når den først starta ville den ikke gå på tomgang. og den bråker noe fælt nå :(

motoren vert overhalt og eg brukte sikaflex for å lage alle pakningene i motoren, så eg sparte litt penger.

 

kan noen fortelle meg hva eg skal gjøre nå? syntes motoren går mye dårligere nå enn før :(

 

chevy8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror den kompisen din har røyka noe han reagerte på, for det tipset der, er mer eller mindre til for å knuse motoren.. Om du virkelig har gjort som beskrevet i tråd #1, må du nok ha et aldri så lite motorbytte.. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig... Hvis det du forteller er sant, så burde du vært fratatt bil og all mulighet til å kjøre / holde på med bil i all fremtid. Da er du troende til å finne på så mye rart at det ikke ville være trygt for hverken degselv eller omgivelsene...

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha dagens:D Du kan umulig være særiøs, så dum går det ikke ann å bli. Har du en anelse om hvor denne sanden går når du heller den ned i forgasseren?

Volvo 850 T-5 94mod

Volvo 244 GL 76mod

Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt

Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil

*Member of Volvo Skrensar Lag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår