Warp Skrevet Mai 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2008 Har kjøpt meg en Opel Astra G 1.4 16v 2001 mod. Planer -Tåkelys -Nye lettemetalsfelger felger -KN luftfilter -Nytt eksossystem -Sentrallås med fjernkontroll -1000 meterslys til høstenGjort -Panserløfter -Xenon [?]Gjort [?]Muligens Spørsmål 1.Hvilket luftfilter anbefaler dere og er det vanskelig å montere? 2.Hvilket komplett eksossystem bør jeg velge? 3. Hvilken effekt gir et stabbstag? Bilder av bilen kommer når jeg har fått polert og vasket bilen :D Bilder [/img] [/img] [/img] [/img] [/img] [/img] Siter Opel Astra G 1.4 16v 2001 mod automat, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cteigen Skrevet Mai 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2008 tror du må borre fester for og få stabbstag på opelen din. er ikke sikker på hva det skal hjelpe mot, men tror bilen blir stivere men er ikke sikker. Lykke til :) BILDER! :) Siter Opel Astra 2000 1,6 Sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thklinge Skrevet Mai 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2008 Jeg har K&N 57i induction kit. De leveres ferdig med alt man trenger inkl. ferdige braketter som passer perfekt til Astra G. Da sitter filteret godt og man slipper å bekymre seg for at vibrasjoner skal ødelegge LMM. Siter - Thorstein Klingenberg - Porsche 911 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cteigen Skrevet Mai 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2008 Jeg har K&N 57i induction kit. De leveres ferdig med alt man trenger inkl. ferdige braketter som passer perfekt til Astra G. Da sitter filteret godt og man slipper å bekymre seg for at vibrasjoner skal ødelegge LMM. hva mener du med LMM? Siter Opel Astra 2000 1,6 Sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thklinge Skrevet Mai 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2008 LMM == Luftmengdemåler. Det er en sak som står mellom luftfilteret ditt og motoren og måler hvor mye luft som passerer. Denne er dessverre var for kraftige vibrasjoner. En kompis ødela to slike på grunn av uoriginalt luftfilter som var dårlig festet. Slike sensorer er forholdsvis dyre, rundt 1500,- til Astra G bensin. Siter - Thorstein Klingenberg - Porsche 911 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet Mai 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2008 1. skal du ha åpent filter så fungerer kn best som nevt, jeg har ett brukt (men ny olja) til salgs om litt. 2. Vet ikke hvor mye du vil gi for ett komplett anlegg, men sjekk feks Remus. Jeg har remus bakpotte på min og skal snart bytte ut resten også, men billig er det ikke! 3. Stabstag stiver opp bilen forran og eneste grunnen til at jeg ville satt det på din er utseende messig, bruk heller penga på noe annet. Ikke noe vits å bygge en rallybil lookalike. Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Warp Skrevet Mai 28, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2008 Jeg har K&N 57i induction kit. De leveres ferdig med alt man trenger inkl. ferdige braketter som passer perfekt til Astra G. Da sitter filteret godt og man slipper å bekymre seg for at vibrasjoner skal ødelegge LMM. Høres flott ut! Var det enkelt å montere? Ser at K&N har detaljerte monteringsanvisninger :) Hvor kjøpte du det fra og pris? LMM == Luftmengdemåler. Det er en sak som står mellom luftfilteret ditt og motoren og måler hvor mye luft som passerer. Denne er dessverre var for kraftige vibrasjoner. En kompis ødela to slike på grunn av uoriginalt luftfilter som var dårlig festet. Slike sensorer er forholdsvis dyre, rundt 1500,- til Astra G bensin. Takk ! 1. skal du ha åpent filter så fungerer kn best som nevt, jeg har ett brukt (men ny olja) til salgs om litt.2. Vet ikke hvor mye du vil gi for ett komplett anlegg, men sjekk feks Remus. Jeg har remus bakpotte på min og skal snart bytte ut resten også, men billig er det ikke! 3. Stabstag stiver opp bilen forran og eneste grunnen til at jeg ville satt det på din er utseende messig, bruk heller penga på noe annet. Ikke noe vits å bygge en rallybil lookalike. Har ikke tenkt å betale så fryktelig mye for et komplett anlegg. Har du noen tips til forskjellige typer som jeg kan se på? Så på BSbildeler at det var noen forskjellige der til rundt 4000 kr. Takk for info om stabstag, jeg dropper det. Slik jeg ser det for meg ønsker jeg å holde bilen ganske normal, men med et litt mer sportslig preg. Siter Opel Astra G 1.4 16v 2001 mod automat, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thklinge Skrevet Mai 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2008 K&N luftfilter er installert på 30 minutter selv om du har 20 tomler. Husker dessverre ikke hverken pris eller sted, er over 2 år siden jeg kjøpte det. Siter - Thorstein Klingenberg - Porsche 911 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Warp Skrevet Mai 28, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2008 Flott, hvilke tommer på felgene vil dere anbefale, har sett for meg kanskje 17 tommers? Og bredde på dekkene? Siter Opel Astra G 1.4 16v 2001 mod automat, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet Mai 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2008 KN kit ligger på ca 1500 nytt, brukt så går de for 600,-. De er jo ikke som vanlige filtere som må byttes. Når de er møkkete bare vasker du dem med ett egent rensemiddel. Har ikke sett så mye på de eksos anleggene, men sjekk om de er rustfrie, da holder de litt lengre. Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Warp Skrevet Mai 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2008 Hvor kan jeg få tak i denne spoileren ? http://www.bsbildeler.no/butikk/visbilde.aspx?vnr=DT3871&vg=9324&vgpath=Varekategorier/499/941/9322/9324&b=DT3871.jpg Siter Opel Astra G 1.4 16v 2001 mod automat, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thklinge Skrevet Mai 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2008 Siden du linker til bsbildeler så antar jeg at du kan kjøpe den hos bsbildeler... Siter - Thorstein Klingenberg - Porsche 911 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Warp Skrevet Mai 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2008 Jeg fant den ikke der inne, har sett etter den der.. Var bare bakfanger og lignende. Hvor fikk du foresten tak i xenon "reflektorer" hvis jeg kan kalle det det. Ser du har det på din Astra :) Siter Opel Astra G 1.4 16v 2001 mod automat, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thklinge Skrevet Mai 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2008 Projektorlampene mine er originale Opel Xenon lykter, koster rundt 8000,- hos Opel før rabatter. Siter - Thorstein Klingenberg - Porsche 911 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cteigen Skrevet Mai 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2008 når kommer bildene? Siter Opel Astra 2000 1,6 Sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg