Gå til innhold

Min Opel Astra G 1.4 16v 2001 mod

Ranger emnet


Warp

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg en Opel Astra G 1.4 16v 2001 mod.

 

Planer

 

-Tåkelys

-Nye lettemetalsfelger felger

-KN luftfilter

-Nytt eksossystem

-Sentrallås med fjernkontroll

-1000 meterslys til høstenGjort

-Panserløfter

-Xenon [?]Gjort

 

[?]Muligens

 

Spørsmål

 

1.Hvilket luftfilter anbefaler dere og er det vanskelig å montere?

 

2.Hvilket komplett eksossystem bør jeg velge?

 

3. Hvilken effekt gir et stabbstag?

 

 

Bilder av bilen kommer når jeg har fått polert og vasket bilen :D

 

 

 

Bilder

 

OpelAstra1.jpg[/img]

 

OpelAstra5.jpg[/img]

OpelAstra.jpg[/img]

OpelAstra6.jpg[/img]

OpelAstra2.jpg[/img]

OpelAstra3.jpg[/img]

Opel Astra G 1.4 16v 2001 mod automat,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LMM == Luftmengdemåler.

 

Det er en sak som står mellom luftfilteret ditt og motoren og måler hvor mye luft som passerer. Denne er dessverre var for kraftige vibrasjoner. En kompis ødela to slike på grunn av uoriginalt luftfilter som var dårlig festet. Slike sensorer er forholdsvis dyre, rundt 1500,- til Astra G bensin.

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. skal du ha åpent filter så fungerer kn best som nevt, jeg har ett brukt (men ny olja) til salgs om litt.

2. Vet ikke hvor mye du vil gi for ett komplett anlegg, men sjekk feks Remus. Jeg har remus bakpotte på min og skal snart bytte ut resten også, men billig er det ikke!

3. Stabstag stiver opp bilen forran og eneste grunnen til at jeg ville satt det på din er utseende messig, bruk heller penga på noe annet. Ikke noe vits å bygge en rallybil lookalike.

Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har K&N 57i induction kit. De leveres ferdig med alt man trenger inkl. ferdige braketter som passer perfekt til Astra G. Da sitter filteret godt og man slipper å bekymre seg for at vibrasjoner skal ødelegge LMM.

 

Høres flott ut! Var det enkelt å montere? Ser at K&N har detaljerte monteringsanvisninger :) Hvor kjøpte du det fra og pris?

 

LMM == Luftmengdemåler.

 

Det er en sak som står mellom luftfilteret ditt og motoren og måler hvor mye luft som passerer. Denne er dessverre var for kraftige vibrasjoner. En kompis ødela to slike på grunn av uoriginalt luftfilter som var dårlig festet. Slike sensorer er forholdsvis dyre, rundt 1500,- til Astra G bensin.

 

 

Takk !

 

1. skal du ha åpent filter så fungerer kn best som nevt, jeg har ett brukt (men ny olja) til salgs om litt.

2. Vet ikke hvor mye du vil gi for ett komplett anlegg, men sjekk feks Remus. Jeg har remus bakpotte på min og skal snart bytte ut resten også, men billig er det ikke!

3. Stabstag stiver opp bilen forran og eneste grunnen til at jeg ville satt det på din er utseende messig, bruk heller penga på noe annet. Ikke noe vits å bygge en rallybil lookalike.

 

Har ikke tenkt å betale så fryktelig mye for et komplett anlegg. Har du noen tips til forskjellige typer som jeg kan se på?

Så på BSbildeler at det var noen forskjellige der til rundt 4000 kr.

 

Takk for info om stabstag, jeg dropper det. Slik jeg ser det for meg ønsker jeg å holde bilen ganske normal, men med et litt mer sportslig preg.

Opel Astra G 1.4 16v 2001 mod automat,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår