Gå til innhold

Min Chrysler Stratus

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 507
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Urolig flott stratus, likte spesielt godt grillen på den røde, og lyktene :D

 

Men har et spørsmål til deg.

De røde lyktene i bak-fangeren, vet du hvor jeg kan kjøpe nye slike lykte "glass/deksel" ?

Evt. hva jeg skal søke etter ? Greier ikke finne noe hverken på ebay eller via google =(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det ja,

men det forklarer problemet med å finne det på engelske sider =/

 

Undersøkte prisen hos Chrysler, heh, for det første måtte jeg kjøpe hele lampa, jeg trenger bare selve lykte-glasset, og for det andre så kosta hele lampa 1450 kr.

 

Så ja, må nok undersøke hos bilopphøggere og evt. Finn.no for delebiler osv. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Ser at dere er opptatt av Stratus. Har en 95 mod LX 2,5 der bensinpumpa har tatt kvelden. Karrosseriet har også noe rust, mens resten av bilen er helt grei. EU godkjent for ett par mnd siden. Tror denne ender sine dager som delebil, dersom noen er interessert i slikt. Motoren er god ellers, automatkassa er overhalt for 25 lapper for 3 år siden, med ny "hjerne". Alt av lykter og bremser er i orden (Nytt foran) samt ny frontrute. Dersom noen er interessert i deler, eller helst hele bilen, ta gjerne kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen spm ang reflektorene dine, fikk feil på eu-godkjenning, og må bytte de, men finner ingen euro-reflektorer ,og nekter å betale merkeleverandør-pris.

-har de amerikanske elektrisk justering av høyde på lysa slik de gamle har?

-er det mulighet for å få modifisert inn H4 pærene?

-har du vært igjennom EU med disse lyktene?

-har du de gamle? tilsalgs?

Endret av Hemidog
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyktene har elektrisk justering, og jeg mener de er H4. Bilen var godkjent i vår og frem til 2011. Dessverre så konka bensinpumpa for ett par uker siden, og rusten har gjort sitt. Bilen har EU-spec med fint skinn interiør, og har ombyggingssett for "normal" bilstereo bl.a. Lyktene kan du sikkert få kjøpe, og er det andre ting som ønskes, er det bare å sende PM eller mail. Er på jobb for tiden, og er ikke hjemme før i slutten av Juli, men kona er hjemme og kan sikkert ordne opp. Ingenting er i utgangspunktet demontert, og bilen er komplett. En elektrisk dørlåser virker ikke, men ellers er alt ok. Pris kan vi ta på mail.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen spm ang reflektorene dine, fikk feil på eu-godkjenning, og må bytte de, men finner ingen euro-reflektorer ,og nekter å betale merkeleverandør-pris.

-har de amerikanske elektrisk justering av høyde på lysa slik de gamle har?

-er det mulighet for å få modifisert inn H4 pærene?

-har du vært igjennom EU med disse lyktene?

-har du de gamle? tilsalgs?

 

Lyktene har ikke elektrisk justering. Har ikke funnet noen måte enda å koble motoren fra de gamle til de nye.

 

Tror at du kommer til å få store problemer med å modde til H4, sokkelen er en del av reflekoren (hel støpt plast).

 

Har ikke vært igjennom EU-kontroll enda, men folk jeg har snakket med sier de går igjennom og er lovlige (USDOT godkjent). Eneste problemet jeg kan få er orange parklys, som gir 1er feil sier de.

 

Har de gamle liggende, men grunnen til at disse ble byttet i utgangspunktet var sprekker og fukt. Dette gav meg problemer på EU-kontroll.

Bilforumet.no
Moderator: Chrysler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Noen som har montert Xenon ombyggingskit?

Tenkte å kjøpe dette:

http://haugland.biz/product_info.php?cPath=3_10&products_id=33

men må vel fikse noe så lyktene blir med automatisk høydejustering samt montere lyktespylere så det blir godkjent...

 

Her selges masser av deler og utstyr til Stratus/Cirrus/Breeze:

http://www.rockauto.com/catalog/raframecatalog.php

 

Man finner ellers loads of stuff på ebay :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CMTCen er en artig sak, har funnet ut at bensinforbruket måles ganske nøyaktig også. Gjennomsnittet stemmer med det jeg regner ut selv. Ellers er det jo kjekt med temperaturmåler og distanse til tanken er tom.

 

Har ikke gjort så mye med bilene i det siste. Den røde har stått lagret ute siden i mars. Var oppe å hentet den for to uker siden:

 

4.jpg

 

3.jpg

 

Batteriet var flatt så trengte litt start hjelp, Blazern er fatterns:

 

2.jpg

 

Hjemme igjen:

 

1_1.jpg

 

Tok en rask shine av motorrommet. Dessverre hadde noen smartinger sprayet motorrommet med motorplast for en god stund tilbake, så helt fint ble det ikke, men en del renere ble det:

 

_DSC7847.jpg

 

_DSC7868.jpg

 

Har flyttet bilen til en garasje som den kan stå noen uker i sommer, har tilgang dit så jeg kan stå der å fikse på bilen. Har begynt med å vaske og polere bilen. Lakken var ikke helt fin etter å ha stått ute så lenge uten kjærlighet.

 

_DSC7872.jpg

 

_DSC7896.jpg

 

_DSC7898.jpg

 

_DSC7930.jpg

 

Har invistert noen kroner i bilpleie, alt er kjøpt den siste månden:

 

vask.jpg

 

Den og nye har stortsett bare fått kjærlighet, bensin og olje:

 

DSC_1491-Version2-1.jpg

 

Har fjernet bokstavene bak og på siden, de hadde begynt å flasse litt så like greit å få de bort:

 

DSC_1492.jpg

Bilforumet.no
Moderator: Chrysler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det ble faktisk ganske fin helt rent egentlig :) jeg tenkte jeg også skulle fjerne samtlige på bilen til kona da det vil passe bedre med mørke felger med kromerte kant. Nå er den demontert da jeg holder på å sette inn anlegg og skal sette solfilm når anleggget bak er ferdig :)

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår