Gå til innhold

Min Chrysler Stratus

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 507
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ser jo greit nok ut det der, har sett det værre for å si det slik :) Men ingen tvil om at det vil se best ut uten. Bilen ser bra ut.

 

Fikk pakke i posten i går, med LEDS. Har kjøpt to farget LEDs til park/blinklys forran. De lyser hvitt når park er på og blinker orange når blinklys er på. Kjøpte også orange blinklys til baklyktene. Og for å slippe hurtigblinking kjøpte jeg nytt elektronisk blinklysrele. Hadde planlagt å bytte lysa rundt hele bilen med LEDs, men ble for dyrt. Denne pakken med to par LEDs og releet kostet meg 1100kr.

 

P1000560.jpg

 

P1000561.jpg

 

P1000562.jpg

 

P1000563.jpg

 

P1000567.jpg

 

P1000559.jpg

 

Venter også på andre deler som kommer etterhvert. Kommer flere oppdateringer så fort jeg får resten og begynner å få noe over på bilen.

Bilforumet.no
Moderator: Chrysler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

chrysler84: hva heter de vinterfelgene dine? Synes de var pene på bilen, så vurderer dem til sommerfelger :) Er ute etter noe som ser orginalt ut, og ikke er for "avanserte" vil ha noe enkelt.

 

stusjelig: har du bilder av felgene på bilen? :D

 

matador: ja, satser på at det merkes på strømregningen. :P

 

Dessverre har jeg funnet ut at releèt ikke fungerer på våre biler. Når jeg setter på nødblinket så kommer det bare en "bzzzzzz" lyd fra det også går sikringen etter 2-3 sekunder. Har fått bekreftet på diverse nettforum at dette releèt ikke funker. :( Ser ut som det blir motstand istede da, siden det ikke finnes noen andre gode alternativer.

 

Har fått mer pakker, har handlet inn diverse til oppgradering av kabler og sokkler. Kjøpte inn 30M med 10GA (ca. 5,2mm2) kabel:

 

P1000578.jpg

 

P1000582.jpg

 

Selvfølgelig også begynt å handle inn tilhørende kabelsko:

P1000587.jpg

 

I tillegg kjøpte jeg disse klipsene som jeg tenkte å feste kablene med når jeg strekker i bilen:

P1000584.jpg

 

Har også kjøpt inn lyspærer som jeg håper matcher fargene på LED parklysene. Kjøpte ett sett 5000K HB4 til grøftelys og ett 5000K HB5 + ett 7000K HB5. Grunnen til det var at 5000K pærene er 80/100W mens 7000K er 55/65W. Har jo dårlig erfaring med 80W pærer. Men, håper at jeg kan bruke 80W pærene.

P1000585.jpg

 

Har begynt å modifisere sokklene, slik at jeg håper de tåler 80/100W:

P1000604.jpg

 

P1000618.jpg

 

P1000621.jpg

 

P1000625.jpg

 

P1000624.jpg

 

P1000629.jpg

 

Hva tror dere? Vil det funke, eller er kontaktpunktet for svakt? Det bør vel iallefall ikke stå på kabelen nå. Skal selvfølgelig hente strøm rett fra batteriet og bruke den gamle kretsen som styrestrøm. Jordingen blir så nært som mulig til lyktene. Planen er også å gjøre det samme med grøftelysene.

Bilforumet.no
Moderator: Chrysler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker.

 

Nei, dessverre har ingen slike liggende. Har bare de to som kom med lyktene, men de må jeg dessverre ha :P

 

Byttet over lyspærene i grøftelysene og fant ut noe morsomt. De pærene som stod på fra før (m-tech pærer) er 4750K i følge beskrivelsen, de pærene jeg satt på (nokya) er i følge beskrivelsen 5000K. Noe som betyr at det skulle vært pittelitt mer blåstikk i de nye. Noe det ikke var, derimot var det mye mindre blåstikk. Så en av produsentene lyver:

 

P1000632.jpg

 

Ikke så lett å se, men pæren til høyre er den nye som skal være 5000K mens den til venstre er 4750K. Vises spesielt godt på asfalten at pæren til venstre har mye mer blåstikk i seg. Får se hvilke av de to pærene som passer best med LED-parklysene når jeg kommer så langt.

Bilforumet.no
Moderator: Chrysler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var en som sa at Stratus og Sebring fra 95-2000 er samme bil, men det ER DET IKKE.

 

sebring er bygget på eclips chasse, og har en helt anne motor.(større motor)

 

vist bilen din er inportert som min. er du kanskje fritatt fra E-merket hovedlykter det e værtfall jeg. da jeg har en chrysler sebring 95 2dr coupe. :D only 3 i norge av den modelen og utstyrs nivået som jeg har.

 

deler fra usa, anbefaler jeg http://www.rockauto.com

billig og rask leviring,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sebring Coupe og Stratus er bygd på to forskjellige platformet.

Men Stratus erstattet LeBaron, og Sebring Coupe erstattet LeBaron Coupe, så det er nok derfor det oppstår missforståelser.

 

En annen sak er at Chrysler Sebring og Dodge Stratus 2001-2005 var samme bil solgt under forskjellig navn. Kanskje noen tror det også gjelder 95-.

 

Har sett bilen din, en grønn ikke sant?

 

Men jeg mener Sebring Coupe var levert med 2.0L L4 eller 2.5L V6 som er de samme som står i Stratus.

Bilforumet.no
Moderator: Chrysler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår