Gå til innhold

A4 1.8TQ Går på bare 3 Sylindre!?

Ranger emnet


Drunken_M

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Bilen min går veldig dårlig om dagen.

Igår sjekka jeg om den gikk på alle sylinderene, noe den ikke gjorde, når jeg koblet fra coilen til sylinder nr 2 merka jeg ikke noe forskjell på motoren. Men når koblet fra de andre var det betraktlig forskjell.

 

Så etter finni hvor feilen er, så prøvde jeg å bytte coil mellom sylinder 1 og 2. Fortsatt feil på sylinder 2.

Så prøvde jeg å bytte plugg mellom sylinder 1 og 2. Til en overraskelse så var feilen fortsatt på sylinder nr 2!

 

Noen som vet hva dette kan være? Coilen på sylinder nr 2 får antagelig ikke signal eller noe fra hjernen, kan den være gåen? Kan det være chippen som har streika? Eller kan det være noe annet?

 

Håper noen har noen tips, trenger det nå!

Takk for svar:)

97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt

*91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det MÅ være en tenningsfeil, bare så det er sagt.

""""flytte over coilen fra en annen sylinder??!?!?!?!?!?!?!?!""""

Coilen er en magnet eller.no som øker amp. Det er kun 1 av de. Om du planlegger å stokke om på ledningene, GLEM DET. Da ryker motoren din fort.

Audi A4 Avant S-Line Quattro 1.8T + BMW M3 Chassis

|Peugeot 306 2.0 (Solgt) |WV Golf Avant 1.8 (Solgt) |Audi A4 B5 1.8T (Solgt) |BMW E36 1.8 (Solgt) |Audi 80 cc (Solgt)|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det MÅ være en tenningsfeil, bare så det er sagt.

""""flytte over coilen fra en annen sylinder??!?!?!?!?!?!?!?!""""

Coilen er en magnet eller.no som øker amp. Det er kun 1 av de. Om du planlegger å stokke om på ledningene, GLEM DET. Da ryker motoren din fort.

En magnet eller no ja......

Mange motorer har nok flere enn en gitt

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok 4 stk coiler på en ordentlig 4 sylindret motor:)

Bytte av coil er prøvd som sagt.

 

Har lest om folk som har hatt akkuratt samme problem der tenningsmodulen har vært gåen.

 

Men må nesten teste en som veit fungerer på bilen før jeg kjøper en ny en.

 

Takk for alle tips:)

97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt

*91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det samma problemt for 1 uke siden,men på min skoda da..

Da fikk jeg opp på diagnosekontrollen:

-Sylinder 3 og 4 ut av drift,2 coiler ut av drift..

Ga 500 kr for diagnosen,500 kr per coil og 880 for arbeid på vag..

De byttet coilene og bilen var fin igjen.

Sympotomer:

Bilen høres ut som en dampbåt,klakk klakk klakk,det puffer fra eksosen,motor lampe lyser,turtall går opp ned hele tiden,motor rister seg nesten løs fra motorfester..

Så,jeg tror det er coilene dine,eller tenningsmodulen..

Og jo,er bilen 4 sylindret så har den 4 coiler å,1 per sylinder..Dette var til Stene.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar:)

 

Coilene fungerer fint, noe som egentlig er synd.

For alle 4 coilene koster til sammen omtrent samme som tenningsmodulen som sannsynligvis er problemet.

 

Men er bare mere som peker mot tenningsmodulen da, men må nesten teste med en jeg vet fungerer så jeg ikke kjøper noe jeg ikke har bruk for.

 

Takk:D

97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt

*91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enkelt om du har testet og bytte coiler er det 90%

Teningstrinnet dit som er gåent, enkleste er og bare bytte over fra en kamerat som har en a4t den sitter som sagt i luftfilterboksen så har du åpen filter løsning er den byttet over på under 1 minutt.

Vrt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

jeg hadde akkurat samme problem på min a4 for en stund siden! Hadde den inne på møller, og det viste seg at det var et effektrinn og enn styreenhet på luftfilterboksen som var kaputt. så kan kanskje være noe der..

 

hadde dette på min oxo. slår ikke opp noe konkret på vagcom, så stemmer nok dette.. måtte ut med ca 3000 får delen fiksa det selv.. (lagervare)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår