Gå til innhold

Celica ST2000 prosjekt

Ranger emnet


boXer

Anbefalte innlegg

Originally posted by Kaksa

alle tingene som du pusser ned? (toppen bla) legger du på klarlakk eller.no for å ungå rust? eller bare setter du dei ned slik som dei er?

 

Jeg bare polerer det med Autosol det holder korrusjon borte.

Men det finnes klarlakk laget for å ha rett på bart metall. Jeg har aldri prøvd det men det er sikkert fint hvis man pusser helt perfekt(jeg synes ikke det jeg pusser blir godt nok til å klarlakke).

http://www.gasolin.no har sånn lakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 184
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har hatt litt lite tid til bilen siste par ukene, litt lite å få gjort også egentlig.

Men har fått satt igang litt nå, og begynte å lakkere ferdig nedre del av luffilterboksen.

Den er nesten ferdig, skal bare ha et par strøk klaralakk til.

P1260266.jpg

 

Også var jeg en tur i Oslo istad, hos West Systems. Fikk kjøpt en CF-duk og epoxy, så nå skal jeg begynne å støpe litt carbonfiberplater. Må starte litt smått for å lære knepa først.

Løse duken og epoxy:

P1260259.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by boXer

Må starte litt smått for å lære knepa først.

Så har starte med et lite deksel idag.

Har gjort det enkelt og støper duken rett inn i plast-dekselet.

Grovpusset dekselet og renset det, så klippet jeg til en liten duk som jeg la over og klinte på med epoxy.

Rett etter første lag med epoxy, ser ikke helt bra ut her:

P1260269.jpg

 

Men når det har trukket seg inn, og begynt å stivne begynner det å likne noe. Klippet litt runt kantene og:

P1260272.jpgP1260273.jpg

 

Så tok jeg nettop et lite strøk i håp om at det blir litt bedre finish:

P1260277.jpg

Dette skal nå få herde over natten. Så må det klippes/kuttes, og sikkert pusses og poleres litt før det er ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by boXer

Så har starte med et lite deksel idag.

Har gjort det enkelt og støper duken rett inn i plast-dekselet.

Grovpusset dekselet og renset det, så klippet jeg til en liten duk som jeg la over og klinte på med epoxy.

Rett etter første lag med epoxy, ser ikke helt bra ut her:

P1260269.jpg

 

Men når det har trukket seg inn, og begynt å stivne begynner det å likne noe. Klippet litt runt kantene og:

P1260272.jpgP1260273.jpg

 

Så tok jeg nettop et lite strøk i håp om at det blir litt bedre finish:

P1260277.jpg

Dette skal nå få herde over natten. Så må det klippes/kuttes, og sikkert pusses og poleres litt før det er ferdig.

 

husk å våtslipe det.legg den gjerne i eller ved en ovn som kan varme opp delen for det er viktig at den får etterherdet litt.

våtslip den med fint papir og når overflaten er jevn kan du ta på litt klarlakk som du pusser med 1200 vått og rubber og polerer deretter.

 

hvis overflaten skulle cabonisere(bli sticky) så vask delen med ren grønnsåpe

sint e36 touring til salgs

vr6 bunnpanne ønskes kjøpt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kas

husk å våtslipe det.legg den gjerne i eller ved en ovn som kan varme opp delen for det er viktig at den får etterherdet litt.

våtslip den med fint papir og når overflaten er jevn kan du ta på litt klarlakk som du pusser med 1200 vått og rubber og polerer deretter.

 

hvis overflaten skulle cabonisere(bli sticky) så vask delen med ren grønnsåpe

 

Takk for tips :) Skal dra å handle litt mer slipepapir nå. Kanskje legge den i ovnen på svak varme mens jeg er borte da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser veldig bra ut! litt vanskelig å se hvordan det egentlig er da men. fornøyd? er det no nettstedet som har steg for steg beskrivelse av hvordan man gjør det greiene der? kunne godt tenkt meg å lage noen deler til intereøret på z`n :)

- '72 Datsun 240z rb26dett

- '91 Skyline gts-t rb26dett

x '84 Nissan Silvia s12

x '86 Nissan Bluebird Turbo

x '89 Nissan 200sx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Schlasken

ser veldig bra ut! litt vanskelig å se hvordan det egentlig er da men. fornøyd? er det no nettstedet som har steg for steg beskrivelse av hvordan man gjør det greiene der? kunne godt tenkt meg å lage noen deler til intereøret på z`n :)

 

finnes ikke noe slikt enda.kommer om ikke så lenge.

 

boxer:husk å skjære ut hullet til radioen før du tar på mer epoxy.

hvis ikke blir det mer jobb

sint e36 touring til salgs

vr6 bunnpanne ønskes kjøpt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Schlasken

ser veldig bra ut! litt vanskelig å se hvordan det egentlig er da men. fornøyd?

Bildet juger kanskje litt. Er litt ujevn fordeling av epoxy på den plata, er mye mer på den store flaten nederst. Men er så langt fornøyd med hvordan det ble. Positivt overasket over hvor greit det var å kutte ut hullet også(,var vel også ikke overflød av epoxy akkurat der heller).

 

Originally posted by kas

boxer:husk å skjære ut hullet til radioen før du tar på mer epoxy.

hvis ikke blir det mer jobb

 

Kan tenke meg det. Men hadde tenkt å gå over på pussing og klarlakk på den plata der nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by boXer

 

Nei, det er bare tynnere lag epoxy i kantene (renner mot midten) så det ser kanskje sånn ut. Det blir usynlig etter klarlakken regner jeg med.

 

hmm...det er veldig viktig at fibrene er mettet med epoxy.klarlakken skal kun være en toppcoat og det er viktig at fibrene ikke dominerer overflaten og at resultatet blir slikt

DCP_3862a.jpg

 

og ikke slikt hvor du ser porer og luftlommer

 

012.jpg

sint e36 touring til salgs

vr6 bunnpanne ønskes kjøpt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår