Gå til innhold

Tsja, enkel lakkering hjemme?

Ranger emnet


seabiscuit

Anbefalte innlegg

Hei, saken er den at hjemme har vi stående en gammel grå Citroën som ingen bruker. Så, hvorfor la den stå der og være kjedelig, når man kan gjøre noe gøyalt og kanskje til og med kjøre den?

Så, jeg tenkte vel å bare gå løs på den med en sprayboks med fine farger:D men det er vel ikke så lurt, er det vel? Nei, sikkert ikke...

Så nå, bil interreserte og vitende folk, hva gøyalt kan jeg få ut av noe lakkering, UTEN å betale titusener på å lakkere den proffesjonelt (kan sikkert få 4 av den bilen vi har for prisen), og likevel få et resultat jeg ikke skammer meg over?

 

Tips, forslag, anbefalinger tas i mot med åpne armer:D

 

PS: jeg er bare en jentunge som prøver å gjøre oppkjørselen vår litt fargerik, så ikke kritiser så alt for mye=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvertfall rette holdningen.

 

Vel valgene er mange.

Som du sier, så er denne bilen typisk russebil prosjekt.

 

Da hjelper det å ha en garasje.

 

Det er flere måter å male på.

Beste er vel rulle, om du ikke kan sprøyte.

 

Når det gjelder rimelig lakk.

Til bruk og kast bil.

 

Så er oljemalingen fra biltema. Ganske kurant.

Både pris og holbardhet.

Det er ikke så mange farger å velge mellom.

Men du kan blande dem :klovn:

 

Archive%5CProduct_images%5C36%5CLarge%5C36-100_l.jpg

 

Om du ønsker å rulle.

Bruk ruller med "svamp" ikke dem med hår.

 

Eller finnes det endel husmalig som har mange fine farger.

Men dem blir endel matt i fargene.

 

Skal du sprøyte, må du plutselig ha endel extra utstyr.

Og da snakker vi fort, om noen tusenlapper.

Audi V8, There is only one.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey, meg igjen...

 

Det var det med å gå løs med en spray boks... Er det virkelig en så dårlig idé?

 

Neida, ingen dårlig ide det, går fintå bruke sprayboks, stikk innom en lakkleverandør du, så får du nok mange kule farger du kan bruke til å live opp doningen med

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må det vel kanskje sies at det vil gå med et betydelig antall spraybokser for å dekke en hel bil da, så det kan bli et dyrt prosjekt alikevel.

En annen ide ville vel være å stikke innom Biltema/Clas Ohlson og kjøpe den rimeligste lakksprøyta de har(+/- 200spenn?), låne seg en kompressor og stikke i en malingsbutikk og kjøpe en vanlig lakktype for pensling som lar seg tynne med et eller anna..og sprute i vei:pray

Ønsker å kjøpe lyegrått Mondeo II - førersete. Se "ønskes kjøpt" her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styr lang unna sprayboksene. Har gjort det selv, og det gikk over 10 bokser før jeg var halvveis. Var rimelig uggen i formen etter å stå i den gasståka...

 

Bengalakk+Rulle er alt du trenger. Kan få veldig greit resultat med det, og det koster bare et par hundrelapper. Pluss at de blander nøyaktig den fargen du vil ha.

Har du tilgang på sprøyte, er benga også veldig enkelt å sprøyte med sammenliknet med billakk (antar du ikke har lakkert allverdens før)

Ellers duger den biltema oljelakken nevnt oppi her helt fint, men er som sagt begrenset med farger.

 

MEN: Det er et minus - benga kan ikke overlakkeres av annen lakk i ettertid.

 

Bruker du skumgummirulle, så sørg for at den er mettet med lakk hele tiden. Ellers blir det fort lo-dotter rundt forbi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår