Gå til innhold

Slanger for olje og bænsin?

Ranger emnet


volvo-r-sport

Anbefalte innlegg

Heisann!

Var en tur innom tess i forrige uke og forhørte meg angående diverse slanger til ett motorprosjekt.

Det var tydeligvis ikke så enkelt.

Jeg trenger slanger til:

Veivhusånding

Olje til turbo

Bensin systemet

 

Det var vist omtrent ingen slanger de hadde som var brukbare til dette da bensin var så agressivt at det kun var nitril slanger som holdt.

Olje var det vist også helt håpløst å få en god løsning på.

Har slangepresse i garasjen så presser på fittings selv, men må fortsatt ha slangene. Trenger ikke å være sånne superbling stålombunden sak akkurat.

 

Hvor er det folk her kjøper slanger?

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg behøvde en bensinslange med iø 12mm. Den kjøpte jeg for snørrogførti kroner metern på Lunna Landbruk- og Industrisalg. Mener å ha kvitteringen liggende fortsatt, så kan sjekke om ønskelig.

 

Ellers har jeg kjøpt 4,5,6 & 8mm fra kjøkkentema. De ser ut som hvilken som helst slange kjøpt på ebay og ittno tess. Så lenge det står påtrykt at en slange er til olje og bensin og tåler så og så mange bar ser ikke jeg noen problemer med å bruke hva som helst til hva som helst.

 

Derimot har jeg gjort meg den erfaringen med hydraulikkslange-presse firmaer at så fort du sier bil blir alt så vanskelig. Greit nok at koblingene heter noe annet og kanskje har andre dimensjoner, men jeg har også HØRT det at de ikke har lov å lage pressede slanger til bilbruk. Sant eller amerikansk? Jeg vet ikke. :wank

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at jeg har funnet en bra løsning: Aeroquip serien til eaton.

Regner med at jeg får såpass hyggelige rabatter at jeg ikke må ut med stort mere for slanger og fittings derfra kontra å få vanlig slanger fra tess med pressa kuplinger.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår