Gå til innhold

Lakkering av rustfritt stål...!?

Ranger emnet


vågen

Anbefalte innlegg

litt off topic i og med att det er en kjøkkenventilator!

men vet att det er mange gode tips her,så jeg tar sjansen!

har som sagt en ventilator som er av rustfritt stål, ganske blank! så mest sannsynlig polert.

har mattet den med 150 korning, men den er litt hard og matte.

det jeg lurer på er om jeg egentlig kan lakke nå etter vasking,

eller om det er greit å grunne den først?

på forhånd takk! :redbite

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Rustfritt stål er vel ikke bare en hinne? Hele er vel rustfritt, derfor den høye vekta og. Legering av nikkel og noe annet.

Galvanisering du tenker på kermit?

 

Burde bli bedre med grunning så sitter lakken bedre.

 

det er en hinne jo, rustfritt ruster om du kapper eller sliper i det ;) hinna på rustfritt er like tykk som ett frimerke oppå ett hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

arcanol før boksgrunningen!

er det godt nåkk?

 

 

Nope, er desverre ikke det, arcanol har ikke samme egenskapene som syregrunningen har angående vedheft til rustfritt stål, men siden du bruker sparyboks og ikke skikkelig lakk, så er det i grunn ikke noe vits i å gjøre grunnarbeidet skikkelig heller, så da er sikker arcanol bra nok

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er en hinne jo, rustfritt ruster om du kapper eller sliper i det ;) hinna på rustfritt er like tykk som ett frimerke oppå ett hus.

 

Nope, det stemmer ikkje heilt. det er på ingen måte ei hinne som er lagt utapå, viss det er det vil eg gjerne sjå den prosessen som legger den hinna der...

 

info på rustfritt:

Stainless steel - Wikipedia, the free encyclopedia

 

Rustfritt stål kan korodere, men det koroderer ikkje så fort som vanleg stål og skal mykje til for at det skjer.

Når du kapper eller sliper rustfritt bør du bruke blad eller pusseskiver som ikkje er brukt på svart stål på forhand sida det kan medføre rust slik du beskriver. Legeringen til rustfritt er heavy greier...

\___\____________/___/

[OO]\_____Y_____/[OO]

\===\__|__|__|__/===/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår