Gå til innhold

Dagens "Biltema"

Ranger emnet


Reodor F

Anbefalte innlegg

Hører det er endel som har dårlig erfaring på BilXtra.

På BilXtraen (skårer) jeg jobber på så er vi ganske flinke på vanlige slitedeler hvertfall...

 

Men når det gjelder forskuddsbetaling så kommer det for vår del utpå at bare 1/3 kommer å henter varene, og resten blir liggende å holde av plass i hylla, i tillegg til at vi har et retur gebyr + må bruke mye tid på det, og tanke på at vi er en generellt liten lokalsjappe, så blir det mye penger av det.

 

Vi er totalt 5 ansatte, derav 1 sjef og to par ansatte som jobber skift.

Når vi da må sette av en til to av disse i flere timer til et sånt arbeid som kunne vært unngåt, så er det å foretrekke, koster jo trossalt det også.

 

Når da mesteparten av folka som bestiller er pakistanere som raider alle bilrekvisita butikker i Norges omkrets etter å finne delen som er billigst, når de samtidig tar seg friheten til å bestille deler i hytt å pine, så blir det bare sånn, noen ødelegger for andre.

 

Burde ikke være et problem å forskudsbetale, du skal jo trossalt ikke bruke de pengene på noe annet? Og skulle det vise seg at man ikke får tak i delen alikevell, får du jo selvfølgelig pengene tilbake.

 

Og når det gjelder bestillingstid, bestiller du før 10:30 eller 13:30, får du delene samme dag hos oss.

 

Og i motsetning til en del drit som f.eks biltema kan selge har vi:

 

Mintex, Brembo, lemförder, triscan, purolator ol.

 

 

Veit du ikke bor langt unna Skårer, så du får ta en tur innom ;)

( )Volvo 940 turbo

- Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." -

- La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ikke for å være stygg nå, men BilXtra her i byen er bortimot ubrukelige. Jeg drar ned med reg.nr, glad og fornøyd for å kjøpe deler til Mazdan min. Etter 5 min bak dataen så sa han at han ikke kunne skaffe noenting, den var utgått. Jeg drar på Veng og spør om det samme, hey ho, de kunne skaffe masse rart - og jeg fikk opplyst att de brukte samme levrandør som bilXtra.

 

Dere kan jo nå lure på om jeg bruker Veng eller Bilxtra fremover alacocaina

 

Veng er en av leverandørene våres når det gjelder enkelte deler.

Som jeg har sagt før, forskjellig fra sted til sted.

Opel Vectra B 1996mod 1,8 16V

-Lite gjort hittil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører det er endel som har dårlig erfaring på BilXtra.

På BilXtraen (skårer) jeg jobber på så er vi ganske flinke på vanlige slitedeler hvertfall...

 

Men når det gjelder forskuddsbetaling så kommer det for vår del utpå at bare 1/3 kommer å henter varene, og resten blir liggende å holde av plass i hylla, i tillegg til at vi har et retur gebyr + må bruke mye tid på det, og tanke på at vi er en generellt liten lokalsjappe, så blir det mye penger av det.

 

Vi er totalt 5 ansatte, derav 1 sjef og to par ansatte som jobber skift.

Når vi da må sette av en til to av disse i flere timer til et sånt arbeid som kunne vært unngåt, så er det å foretrekke, koster jo trossalt det også.

 

Når da mesteparten av folka som bestiller er pakistanere som raider alle bilrekvisita butikker i Norges omkrets etter å finne delen som er billigst, når de samtidig tar seg friheten til å bestille deler i hytt å pine, så blir det bare sånn, noen ødelegger for andre.

 

Burde ikke være et problem å forskudsbetale, du skal jo trossalt ikke bruke de pengene på noe annet? Og skulle det vise seg at man ikke får tak i delen alikevell, får du jo selvfølgelig pengene tilbake.

 

Og når det gjelder bestillingstid, bestiller du før 10:30 eller 13:30, får du delene samme dag hos oss.

 

Og i motsetning til en del drit som f.eks biltema kan selge har vi:

 

Mintex, Brembo, lemförder, triscan, purolator ol.

 

 

Veit du ikke bor langt unna Skårer, så du får ta en tur innom ;)

 

Er endel av de som bare speider etter billige deler hos oss også, men dere får det samma dagen da dere har sørensen og balchen i samma by, men vi har de i ett annet fylke og by...

Opel Vectra B 1996mod 1,8 16V

-Lite gjort hittil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men når det gjelder forskuddsbetaling så kommer det for vår del utpå at bare 1/3 kommer å henter varene, og resten blir liggende å holde av plass i hylla, i tillegg til at vi har et retur gebyr + må bruke mye tid på det, og tanke på at vi er en generellt liten lokalsjappe, så blir det mye penger av det.

 

Vi er totalt 5 ansatte, derav 1 sjef og to par ansatte som jobber skift.

Når vi da må sette av en til to av disse i flere timer til et sånt arbeid som kunne vært unngåt, så er det å foretrekke, koster jo trossalt det også.

 

Når da mesteparten av folka som bestiller er pakistanere som raider alle bilrekvisita butikker i Norges omkrets etter å finne delen som er billigst, når de samtidig tar seg friheten til å bestille deler i hytt å pine, så blir det bare sånn, noen ødelegger for andre.

 

Burde ikke være et problem å forskudsbetale, du skal jo trossalt ikke bruke de pengene på noe annet? Og skulle det vise seg at man ikke får tak i delen alikevell, får du jo selvfølgelig pengene tilbake.

 

Joda, forskuddsbetaling er et problem og det er også vanlig at forbrukerorganisasjoner advarer mot dette instituttet. I stedet for å betale på forskudd kan man ha en ordning hvor man må signere på en enkel kontrakt ved bestilling. Da oppretter man et forpliktende forhold og et dokument som kan benyttes til oppfølging dersom slasken ikke henter delene.

 

 

Og når det gjelder bestillingstid, bestiller du før 10:30 eller 13:30, får du delene samme dag hos oss.

 

Og i motsetning til en del drit som f.eks biltema kan selge har vi:

 

Mintex, Brembo, lemförder, triscan, purolator ol.

 

 

Veit du ikke bor langt unna Skårer, så du får ta en tur innom ;)

 

På langt nær alt Biltema selger er drit, men ledetidene deres suger big time. En kan trygt si at kundeservice ikke står i fokus her. Det burde være mulig også for Biltema å operere med tilsvarende ledetider som BilXtra uten at de går konk av det.

 

Favorittsjappa mi er dog Mobirek her i Flåklypa sentrum. I tillegg kjenner de meg fra jeg var en liten snørrunge som handlet Weber-deler til fjortenfire'n min med trimmet B20 :D

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Biltema har mye bra. Det jeg vil trekke ned på er Biltema sitt eget elektriske utstyr, det suger etter min mening bit-time. Spraymalingen er også av elendig kvalitet, både boksene og selve malingen. Det meste av vanlig verktøy de har er helt prima. Det er billig, har en grei kvalitet og garantien varer lenge. Ellers er det også mye småpell som er greit å kjøpe der, men enkelte ting de har er av så dårlig kvalitet at jeg har lyst til å sette meg ned å hylgrine. En ting til som trekker ned er at mange av tingene du må sette sammen ikke har manualer, f.eks. verktøyvogna. Ellers er jeg fornøyd med Biltema, men det er enkelte ting jeg aldri vil finne på å kjøpe der.

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som gjør at disse kurante slitedelene har 14 dagers leveringstid? Skal de fraktes med hest og kjerre fra Kina? Både Volvo og VW er i stand til å tilby selv den mest ukurante dings etter etpar dager dersom den ikke er på lager. Dette er jo moderne logistikk i praksis ved at store lagerbeholdninger er erstattet av hyppige transporter, dog ikke hos Biltema...

 

Hva er det som gjør at en gigant som Biltema forlanger forskuddsbetaling av kurante deler? Hva er det som gjør at de med sin økonomi og omløpshastighet kan hevde at den lille mannen i gata skal betale for en del før han mottar den?

 

Altså, du klager på at noen gjør jobben sin.

 

Hadde du brukt sunn fornuft, vet du at Biltema er lavpriskjede, og må holde kostnadene nede, slik at de ikke mister grepet på lavprismarkedet.

Dermed blir det lite kostnadseffektivt å sende en enkel del fra eksempelsvis Göteborg. Da må de heller vente til sendingen med ordinære varer kommer.

 

Hvis Biltema ser på varen som vanskeligsolgt, kan de ta forhåndsbetaling for den, sånn er det bare.

1997 Audi A3 1.8 Ambition

 

VACN - Østfold Lokallag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, du klager på at noen gjør jobben sin.

 

Hadde du brukt sunn fornuft, vet du at Biltema er lavpriskjede, og må holde kostnadene nede, slik at de ikke mister grepet på lavprismarkedet.

Dermed blir det lite kostnadseffektivt å sende en enkel del fra eksempelsvis Göteborg. Da må de heller vente til sendingen med ordinære varer kommer.

 

Hvis Biltema ser på varen som vanskeligsolgt, kan de ta forhåndsbetaling for den, sånn er det bare.

 

Jeg hører hva du sier Plastikkgutt, men da er det jo jævlig - ja jeg sier jævlig - pussig at med en annen mann bak disken så tok Biltema plutselig ikke forhåndsbetalt likevel...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mekonomen derimot: 1\2 leveringstid på de fleste varer samt ingen krav om forskuddsbetaling :D (Hvis du bestiller det her i Ålesund før 09.30 får du det dagen etterpå) ;)

1988 Golf II aka. Helene

 

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltema Trondheim er OK de. Verre med mekonomen..

 

Dyrt som f*** og fyren i kassa er sur som faen.. fått inn ett par nye som er greie da. Fra nå av handler jeg bare deler på Autoprodukt Nord. Billige deler, de har alltid ting på lager og jævlig trivellig personale.

 

Jeg har rake motsatte formening. Biltema i Barteland har en gjeng

med treiginger (i den forstand at betjeningen ofte har tatt tid),

når de nå sist til gjengjeld hadde EN av mangen ting jeg skulle

ha til forstillingen - hvor man jo gjerne bytter på begge sider

dreit jeg i det. Hvor tror du jeg dro?

 

På mekonomen erfarer jeg at jeg slipper kø, er folk i kassa,

alle deler ligger på lager og alt er fryd og gammen. De 200kr som

enkelte knøvlere på død og liv skal spare på illtema bryr meg

pent lite når jeg står der og skal ha deler. Aldri noe

stress med betjeningen iallefall, hverken på hjelpsomhet eller

humørmessig har de vært kjipe.

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører hva du sier Plastikkgutt, men da er det jo jævlig - ja jeg sier jævlig - pussig at med en annen mann bak disken så tok Biltema plutselig ikke forhåndsbetalt likevel...

 

Det finnes de som holder seg 100% til instruks, og det er de som gir faen. Antakeligvis har du møtt på en fra hver kategori.

1997 Audi A3 1.8 Ambition

 

VACN - Østfold Lokallag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes de som holder seg 100% til instruks, og det er de som gir faen. Antakeligvis har du møtt på en fra hver kategori.

 

Aner jeg en Biltema-ansatt her? Jeg hevder uansett at det var sistnevnte som holdt seg til instruks. Han tok umiddelbart fram et bestillingsskjema, holdt på å skrive et depositumsbeløp men rettet det til kroner null (neppe fordi han ga faen, men fordi instruksen sier noe om en nedre grense for når man skal betale depositum), jeg skrev deretter mitt mobilnummer, og signerte så med min underskrift. På den måten kan Biltema hunt me down and kill me dersom jeg ikke henter den bestilte delen. Langt mer kundeserviceorientert enn en hjerneløs praktisering av forskuddsbetaling.

 

Det er på ingen måte forbudt å kreve forskuddsbetaling, men det er å anbefale at man bruker sin forbrukermakt til å kjøpe sine ting på steder som ikke krever forskudd.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

der jeg jobber (toyota bergen) så har vi nå sett oss nødt til å kreve forskudd på deler som selges over disk. Vi har hatt store problemer med at vi har deler liggende som kunder ikke kommer for å hente. Har da gjerne lagt i hyllene i både 2 og 4 mnd, samt at de har fått x antall sms og oppringninger om at delen er kommet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ha med bremseskjold til 740`n!

Var på biltema, og de sa de ville få det inn om 2-3 ukers tid.

Så da reiste jeg opp til Romnes og handla et par, kosta vell rundt 500,- om jeg ikke husker feil.

 

Da jeg var å skulle ha noe på Biltema et par dager senere, hadde selvfølgelig bremseskjolda kommet, og jeg hadde lakket de jeg betalte over dobbel pris for!

Biler nå:

1990 740(FK,940 etc)

1973 144(bruksvogn)

1987 740 (bruksvogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår