Gå til innhold

Problem 98 S70 2.0 turbo

Ranger emnet


850T5R

Anbefalte innlegg

Hei, har problem med min 98 mod s70 2.0 turbo 180 hk, den er treig å starte enten den er kald eller varm. Må holde gassen i bånn mens jeg kjinner på starteren, da kommer starter den etter 4-5 sekund og når den da har startet går den som den skal ellers. Har byttet plugger, kabler fordelerlokk og rotor, luft og bensinfilter og lambdasonde. Noen som har vert borti noe lignende før? den er ikke chippet eller noe, er helt original.

Takker for gode svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har problem med min 98 mod s70 2.0 turbo 180 hk, den er treig å starte enten den er kald eller varm. Må holde gassen i bånn mens jeg kjinner på starteren, da kommer starter den etter 4-5 sekund og når den da har startet går den som den skal ellers. Har byttet plugger, kabler fordelerlokk og rotor, luft og bensinfilter og lambdasonde. Noen som har vert borti noe lignende før? den er ikke chippet eller noe, er helt original.

Takker for gode svar:)

 

Prøv å nappe av kontakten til Luftmasemåleren din og se om de starter da!Du får nok opp en feilkode da,men den er bare å slette med å nappe av minus polen på batteriet en 2-3 minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vsr problemet løst.Fikk omsider fatt i en kamerat av meg som jobber på frydenbø, han sa det garantert var føleren på gasspjeldet/spjeldhuset som måtte reingjøres. Gjorde det,og nå starter den som en drøm.

Det er visst en standard feil på disse bilene.

Men takker for god forslag!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, var nok ikke så enkelt likevel, bilen funka fint helt til i går da var det påan igjen med tregstart.

Ringte autoteknikk ( volvoguru her i bergen) og han ba meg sjekke bensintrykksregulatoren som sitter på dyserekka. Denne viste seg å vere kaputt, da den ikke ikke klarte å bygge opp trykk til dysene, men bare slapp bensinen rett igjennom. Bytta den i går, og nå virker det til at alt er som det skal. Heldigvis!

 

Har forresten en luftmassemåler til salgs til denne bilen da den ikke gikk an å levere inn igjen etter å ha blitt prøvd. Den er brukt, men har kvittering fra volvohuggeren i åsane på den, så alt skal vere i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår