Gå til innhold

My Mini Cooper S !!

Ranger emnet


Senshi

Anbefalte innlegg

Ikke missforstå meg, du har uten tvil den fineste MCS`en på dette forumet.

 

Men et lite tips som jeg tror vil gjort bilen finere, dropp sotingen av vinduene. I og med at du ikke kan sote alle i.f norsk lovgivning ser det litt halvveis ut når bare noen av dem er sotet.

 

Bare litt tilbakemelding. Så deg forresten i Påsken, bor i Barcelona så var ganske morsomt at i løpet av de 10 dagene jeg var hjemme freste du forbi meg.. Fantastisk lyd.

 

Jobber du som analytiker eller noe, den bilen må jo ha kostet deg 350 000 - 400 000 ?

 

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 441
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ikke missforstå meg, du har uten tvil den fineste MCS`en på dette forumet.

 

Men et lite tips som jeg tror vil gjort bilen finere, dropp sotingen av vinduene. I og med at du ikke kan sote alle i.f norsk lovgivning ser det litt halvveis ut når bare noen av dem er sotet.

 

Bare litt tilbakemelding. Så deg forresten i Påsken, bor i Barcelona så var ganske morsomt at i løpet av de 10 dagene jeg var hjemme freste du forbi meg.. Fantastisk lyd.

 

Jobber du som analytiker eller noe, den bilen må jo ha kostet deg 350 000 - 400 000 ?

 

K

 

Takk takk!

 

Blir nok ikke aktuelt å fjerne solfilmen med det første. Går det gjennom på EU kontroll, blir det værende. Personlig synes jeg det ser bra ut når alle sidevinduene er sota. Kan være enig at det ikke ser så pent ut når bare sidevinduene bak er sota.

 

Så du meg i påsken altså? Da var du ganske heldig. Jeg bytta til sommerdekk første solskinnsdag i år. Gjør sammen tabben hvert år :D Så jeg var innesnødd hele påsken. Fikk tatt en cruisetur siste dagen i påsken :D Om du synes lyden var bra da, så skal du høre den nå. Hehe... I påsken var ikke GTT manifolden montert engang.

 

Jobber ikke som analytiker nei... Hva nå enn det er. Har en helt vanlig jobb på et kontor. Bilen kosta meg endel når jeg kjøpte den ja. Og i tillegg er det investert en god del kroner i løpet av den siste tiden. Var ikke planlagt å kjøpe den, men så den på finn.no, og ble helt forelska. Snakka litt med eieren, og avtalte en prøvekjøring. Hadde fortsatt ikke planer om å kjøpe den, men klarte ikke å motstå. Gravde litt dypt i lommene, og vips var den min :D:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MINI One og MINI Cooper fikk i 2005 ny girkasse som forbedrer aksellerasjonen. MINI Cooper S fikk 7 hestekrefter og 10nm mer enn før, og endte opp med 170hk @ 6000rpm og 220nm @ 4000 rpm. Toppfarten ble 222km/t og 0-100 går unna på 7.2 sekunder. Forbruket er oppgitt til 8.2/100km.

 

Alle MINI modellene fikk klare baklykter og hovedlykter. Xenon-utgavene fikk en lysende ring rundt lykten, lignende BMW 5-serien.

 

Når det gjelder Cooper og One fikk de i tillegg nye støtfangere for å gi de et hissigere utseende.

 

I tillegg ble interiøret litt bedre. Mer behagelige dørsider med større armlene, bedre ratt.

 

Jeg har en 2003 altså ikke faceliften. Men dersom jeg skulle kjøpe MINI i dag hadde jeg valgt 2005-2006.

 

Det jeg kommer til å gjør nå er å bytte til nye lykter (2005), JCW ratt samt armlene foran slik som Senshi har:) I tilegg kommer jeg til å kjøpe Aero kit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig bil. Kommer til å handle Cooper S en gang i juni. Skal ikke modifisere den så mye, men ønsker Aero body kit`et.

 

Hvor fikk du tak i det? Hvem monterte? Og total kostnad?

 

K

 

Jeg kjøpte aerokitet fra morristown mini i usa og sendt det hjem med UPS. Kitet kostet $450 og frakten var $400.

JCW007

BMW 335cd

SOLGT: Mini Cooper S JCW 2006

Porsche 944

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte aerokitet fra morristown mini i usa og sendt det hjem med UPS. Kitet kostet $450 og frakten var $400.

 

Velkommen til forumet JCW007!

 

Trodde Aero kiten kostet 895USD hos Morristown. Jeg og senshi vi bestilte JCW big brake, men de ville ikke sende til Norge. Er du sikker på at du betalte 450USD? Sjekk linken

 

Morristown MINI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MINI One og MINI Cooper fikk i 2005 ny girkasse som forbedrer aksellerasjonen. MINI Cooper S fikk 7 hestekrefter og 10nm mer enn før, og endte opp med 170hk @ 6000rpm og 220nm @ 4000 rpm. Toppfarten ble 222km/t og 0-100 går unna på 7.2 sekunder. Forbruket er oppgitt til 8.2/100km.

 

Alle MINI modellene fikk klare baklykter og hovedlykter. Xenon-utgavene fikk en lysende ring rundt lykten, lignende BMW 5-serien.

 

Når det gjelder Cooper og One fikk de i tillegg nye støtfangere for å gi de et hissigere utseende.

 

I tillegg ble interiøret litt bedre. Mer behagelige dørsider med større armlene, bedre ratt.

 

Jeg har en 2003 altså ikke faceliften. Men dersom jeg skulle kjøpe MINI i dag hadde jeg valgt 2005-2006.

 

Det jeg kommer til å gjør nå er å bytte til nye lykter (2005), JCW ratt samt armlene foran slik som Senshi har:) I tilegg kommer jeg til å kjøpe Aero kit.

 

Er ikke ring på de originale faceliftlyktene:) Både de xenonlampene og halogenlampene ble byttet på faceliftutgaven. Xenonlampene fikk linselykter samt klart glass, mens halogenlampene fikk klart glass(ikke sånn ruglete).

 

Så er det det som power007 har nevn her, samt at både cooper og S´en har fått ny grill.

 

Personlig ville jeg også gått for faceliften, fordi jeg synes den er penere + at hvis du kjøper S´en får du også et par ponnier ekstra:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår